Thai Airways (TG) våkner opp fra dvale og booter opp ruter. CPH og ARN tilbake, ikke OSL. https://www.thaiairways.com/en/news/sched-winter
Da ser det ut som at Thai kommer tilbake med OSL-BKK enten i slutten av året eller begynnelsen av neste år. https://thai.news/news/thailand/thai-airways-revises-its-financial-goals
https://www.bangkokpost.com/business/2514539/thai-smile-thai-merger-to-cut-losses Dette burde jo hjelpe litt hvis man vil til Thailand på bonustur, men ikke til Bangkok.
De går altså samme retning som SQ med Silk inn i morselskapet. Meget fornuftig fra et økonomisk/forretningsperspektiv. God bonus for oss også med mange nye muligheter i SØ-Asia
Jeg har flydd ca 50+ flighter med Thai Smile, og det er litt mer fresht (og ustrukturert). Kun premium økonomi tilgjengelig i stedet for business, og en får da ikke fast track (men lounge). på BKK er det en stor fordel med Thai sin fast track imigration for business/first. Men enig i at de har en rekke interessante ruter både domestic og intra-Asia. OT, men likevel: Fløy nylig TG sin B787-8 med 2-2-2 config. Ganske overrasket over at selve setet virket litt bredere enn på B773/B787-9/A359 og mye softere. Og lie-flat. Spesielt komfort skilte seg ut fra de andre setene som jeg har flydd mye. Mulig pga tykkere seteputer. Veldig behagelig.
Fortsatt ingen dato, men nå er ruter til Sydney og Perth også med i planene. https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2653355/thai-plans-more-flights-for-tourists
Saken du refererer til er postet 15.mai. OSL-BKK var ikke del av vinterprogrammet til Thai, som ble sluppet for en tid tilbake. De er fremdeles under Chapter 11, så alle nye ruter som legges til må gjennom en omstendelig godkjenningsprosess. Kanskje 2024 om vi er heldig.
Høysesong er jo vinter/vår. Kan ikke tenke meg de starter opp i lavsesongen (fra april). Men hadde vært topp om de startet opp allerede i januar. Samtidig så gav de bort slot' ene. Også usikker på hvor lang prosess det er å få nye. OSL er vel ikke på full kapasitet igjen? Eller?
Synes de hadde konkurransedyktige priser sammenlignet med SAS. Får håpe det er starten på en priskrig til BKK!
Bra! Reiste bonus denne ruten i 2019, det var en god opplevelse! Prisene var heller ikke så ille ved kjøp av billetter, dette kan bli veldig bra
Gode nyheter med også fine sommerpriser. Ser at standard baggasje dog bare er 20 kg. Her er det vel en del andre aktører som har både 23 og 30 kg som standard. Selv med lett koffert er det ikke mye en skal pakke før en når 20 kg. Vekten prioriteres vel til transport av laks
Oi, dette var da en spennende tilbakekomst. Blir et marked med stadig mer konkurranse nå, så det er flott at det er på vei tilbake til pre-pandemiske nivå Dere som er mer kjent med Thai, B777-300ER businss er vel ganske gamle, er de ikke? Er iallefall det inntrykket jeg har fått. Tenker dere at business på en gammel B777 slår SAS sin A350 fra CPH?