Thai First 3 timer mellomlanding nok?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flying_all, 14. aug 2017.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer fra Sri Lanka og lander i Bangkok 20:50. Skal videre med Thai First A380 til Paris 00:05.

    Dette er to ulike bookinger.

    1. Rekker jeg å hente ut baggasje, sjekke inn baggasje, immigrasjon osv?
    2. Hvor lang tid i forveien starter boarding?
    3. Er det noe egen sikkerhetskontroll, transport til gate fra sikkerhetskontroll osv for first?
     
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Burde gå bra det.
    Har ikke flydd first til/fra BKK, men vil si at immigration osv går ganske kjappt på. Ihvert fall når jeg har flydd BIZ og brukt fast track (Egen immigration på fast track)
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Er begge med Thai? Er begge First? Da ville jeg forventet at de sjekket det inn helt fram for deg i Colombo.
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr du First er det eget innsjekkingsområde med direkte tilgang til diplomat immigration. Mener vi også fikk en personlig assistent som fulgte oss. Etter emmigration er det rulletrapp også blir du kjørt i en golfbil til F-loungen. Der henter de deg rett før avgang og kjører deg til gate.

    Ved ankomst fra MUC i F ble vi dessuten hentet i en golfbil ved flyet og kjørt til immigration. Tror vi fikk gå forbi køen, men mulig det bare var lite mennesker.
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Sri Lankan Air (One World) Colombo - Bangkok. Blir vel vanskelig å få sjekket inn hele veien med dem?
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for svar! Ser at det sjeldent er forsinkelse på Colombo - Bangkok.

    Så satser på vi lander på tiden og at vi får assistanse fra innsjekk til gate, så rekker vi en tur i loungen også :)
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i.

    Da må du ut, og inn på ny igjen tror jeg. Ihvertfall til transitt. Men straks Thai er klar over at du skal videre med dem i First, så kommer de til å bære deg på gullstol.

    Bare finn en TG ansatt og si du skal videre med First og trenger hjelp, så går det nok av seg selv.

    3 timer skal holde i massevis.
     
  8. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Vi sitter nå i loungen i Paris etter å ha flydd fra Bangkok i natt. Vi ankom med Thai fra Bali og hadde omtrent samme tidsluke som deg. Fikk sjekket koffert hele veien til Oslo på Bali og slapp jo enklere unna. Ble møtt i flydøra på Baliflyet (747 med F kabin, men uten F service - coolt med sete 1A og 1K allikevel) og kjørt i golfbil til F lounge med hurtigfil gjennom kontrollene. I tillegg til et par glass med bobler rakk vi en times massasje. Anbefaler deg å bestille tid med en gang du ankommer loungen. Du blir hentet på plassen din i loungen og fulgt bort til flyet. Boarding i natt var fra kl 23.20, men vi ble ikke hentet før kl 23.35. Ca 5 minutters gangtid bort til C7. Vi var 5 passasjerer i natt så god plass og strålende service. Etter å ha lest rapporter om sviktende champagneservice på andre F turer kan jeg berolige at det var nok Dom P til alle på hele turen. Forøvrig også fra London for to uker siden da vi var 11 passasjerer. Bare å glede seg.
     
    Fredrik81, petterel, FFlyer and 4 others like this.
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan i 99% av tilfellene TAGGE bagasjen helt frem til destinasjonen og gjøre transit-CHECK IN i internasjonalt område.

    Fordelen ved å ha gjennomgående tagging er at Thai First Ground Service da blir oppmerksom på bookingen din når de ser hvor du kommer inn, og vil da kunne hente dere med golfbil på gate. Ville kanskje sent dem en mail eller ringt dem for sikkerhetsskyld siden du har One World connection. Gøy med golfbil :)

    Når det er sagt er First Class Check In i BKK en opplevelse i seg selv, men siden det tidvis er timeslange køer i immigrasjonen (om du ikke har fast-track med business-billett) anbefaler jeg førstnevnte.
     
  10. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Ankommer BKK i thai F og skal videre med Thai biz.. har vi da tilgang til F lounge eller er det bare vanlig biz lounge? Noen som vet? :)
     
    Markal liker dette
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Du har tilgang til Royal First Lounge ja.
     
    Bernhard2 liker dette
  12. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Du har tilgang til first lounge. Samme service i lounge osv. Forskjellen er hva du får i deres spa. Med ankomst F og videre i biz får du 30 min nakkemassasje. Med avreise i F får du 60 min massasje.
     
    Xflipper and Bernhard2 like this.
  13. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm. Høres ut som mye moro og en god opplevelse med TG F. Ingen rapporter om manko på champis ombord skader jo heller ikke:)
    Mon tro om neste års CT også bør inkludere TG i tillegg til NH....hmmm.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ankommer TG F i bkk pg skal videre i TG C etter 4 timer.
    Hva kan jeg forvente i tilleg til 30 minutter massasje?. Henter de feks ved flyet i BKK og losjerer deg til F loungen?
     
  15. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Utenfor flyet står det en fyr/dame med navnet ditt på en plakat. Du blir da kjørt med en slik morsom golf-bil gjennom terminalen og losjet foran alt av kø i security og helt frem til first loungen.
     
    Xflipper liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Til C flyvninger 3 timer senere da?
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt spørsmål rundt samme tema.

    Vi er mest sannsynlig 2 stykk som ankommer BKK i Thai C. Én av oss skal videre i TG F, mens andremann mest sannsynlig skal videre i TG C på samme flyvning. (Klassisk kun ett sete har åpnet opp scenario...)

    1. Kan min kollega hoppe på samme golfbil som meg? :)
    2. Har lest at en reisende i F kan ha med en gjest som reiser *A samme dag - erfaringer med dette?
     
    Xflipper liker dette
  18. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Til neste fly i C må du gå selv. Etter å ha blitt skjemt bort på fly og lounge i et lite døgn blir man nesten hjelpeløs.
    Tror faktisk vi måtte passe tiden selv også.
    Hardt liv :cool:
     
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Kan spør om begge deler på søndag når jeg reiser hjem :)
     
    bighc and Xflipper like this.
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde vært supert! :)
     

Del denne siden