Jeg vet finnes tråder her, men jeg greier ikke å finne de igjen, derfor en ny tråd. Beklager det! Hvordan var det man gikk fram for å finne om det finnes ledig F plasser på Thai igjen? Og hvor nærme avreise må man være og til slutt: er det kun LHR som gjelder hvis man skal til BKK fra Europa?
Lag en pro konto(5 dagers gratis prøve eller betalt konto) på expertflyer, bruk "Award&Upgrades" søket. LHR-BKK, KIX-BKK og NRT-BKK er rutene du kan fly thai first på. Jeg har sett ledige billetter opp til 14 dager fremover, men jeg tror noen på forumet har funnet tilfeldige billetter lengre frem i tid.
United.com (kryss av for Book with Miles og klikk bort påloggingsvinduet om du ikke har konto) eller AwardFares med United som kilde fungerer også.
Låner denne tråden @samtom kunne i en annen tråd vise til nettsiden som viser at Thai starter opp OSL-BKK den 1. juli, dette er jo gode nyheter! Klipp: Men når tror dere det slippes billetter? Kan vi forvente at det også legges ut bonusbilletter når ruten legges ut for booking? Ser også at FB siden til Thai Norge med hele 3 millioner følgere ikke har hatt noen innlegg siden 17. mars 2020....
Ruten skal vel gjennom noen formelle godkjenninger, mulig det bare er det som skal på plass før de åpner opp. Jeg vil tro at det blir tilgang på bonusbilletter også...
Virker som det er litt uklarhet rundt akkurat det: https://www.airwaysmag.com/new-post/discussing-thai-airways-ceo-chai-eamsiri What aircraft will be retrofitted, and what will be the new product on board the Boeing 787? Will it include premium economy? “The new fleet will include business class, premium economy, and economy class. Additionally, we have 17 existing 777s and decided to retrofit 14 of them with updated interiors. Three of the aircraft were delivered during COVID-19, so they will not be retrofitted. Once the upgrades are completed, we will have a consistent product across 44 wide-body aircraft. There has been speculation about whether Thai Airways will continue offering first class. Currently, only three of our aircraft have first class. Moving forward, the new fleet of 44 aircraft will not include a dedicated first-class cabin. However, modern business-class designs have significantly improved, and some first-row business-class seats will offer an experience close to first class. The new business-class seats will feature privacy doors and a higher level of comfort. The exact seat design has already been chosen, and we will unveil it soon. This will be part of a major announcement for our 65th anniversary.” Here, Thai Airways is not following the recently popular trend of airlines discontinuing or rebranding their First Class products. Eamsiri confirmed to Airways that the Royal First Class product is here to stay. For years, the airline has been one of the very few in the world to fly the Boeing 777-300ER with a nine-abreast configuration in economy class. The aircraft’s wide fuselage is almost exclusively fitted with a ten-abreast layout, arranged in the typical 3-4-3 configuration. However, the 3-3-3 will soon be abandoned with the airline’s cabin refreshment.
Er det bare tull at Tg har hatt noen maskiner med F for å frakte kongen med følge ved behov? De har vel bare hatt F til LHR og Tokyo etter covid?
Kunne nesten høres ut som en myte, ja. Selv om det er tette forbindelser mellom kongehuset, øvrige myndigheter og militære i Thailand. Etter de droppet A380 ifm covid, er eneste fly de fortsatt opererer som i det hele tatt har First seter enkelte (3 stk av 16) B777-300ER maskiner. Det betyr til gjengjeld at alle i F er garantert samme type new-generation suite, til forandring fra endel andre flyselskap (notorisk feks deg, Qatar). Mer info om suites på Thai 777: https://www.thaiairways.com/en/exp-my-thai/our_aircraft/seating-rfc.page Som du sier: få ruter å velge blant. Siste jeg har hørt er BKK til/fra London, Osaka og Tokyo.
Har reist Thai F i 380 med nye seter og i 747 med gamle. De nye er selvsagt bedre, men var noe sjarmerende dekadent over stilen på de gamle På 747 satt vi helt fremst i spisse snuten, foran pilotene, med setekonfigurasjon 1-1 på rad 1. Thai F muligheten er det jeg har savnet klart mest etter at SAS skiftet allianse, men den er jo uansett veldig mye mer begrenset nå enn den var.
Har sittet på 1K selv et par ganger i B747 BA F. Utrolig gøy opplevelse, særlig siden alle har visst i endel år at Queen of the skies snart blir totalt pensjonert. Så jeg skjønner akkurat hva du mener. Thai A350 biz direkte fra OSL til BKK er også rimelig bra, og ikke minst helt uten transfer underveis. Sist fikk jeg kaviar ombord, som en ekstra greie ifm at Thai feirer 65 år nå. Langt bedre enn mange andre selskapers biz, men selvsagt ikke helt F heller. Jeg har beholdt *Gold, hos nettopp Thai for å putte poengene i en fremtidig F pott på LHR ruten.
Som @tobeornot999 nevnter er det tette forbindelser, men etter restruktureringen av TG (Chapter99) der majoritetsaksjene ble overtatt av andre er det litt ryddigere ift politikere og royale, altså hvem som har ubegrenset tilgang. Produktet er uansett bare en skygge av hva det tidligere var, spesielt i BKK, med så mange ressurser: Assistenter, golfbil, F-Lounge, massasje osv. Jeg vil anta at det på sikt blir faset ut, spesielt siden de har lagt ned mange av tilbudene. Jeg har vært heldig og fløyet 20-30 flighter med TG F, var en fin tid
90k ROP poeng hver vei pluss skatter. SAS poeng fungerer ikke, i tilfelle du lurer. De er i forskjellige allianser nå.