Thai frykter konkurs

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Storbaba, 22. okt 2019.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
  2. drsyk

    drsyk Licence to heal

    Innlegg:
    2,972
    Likes mottatt:
    5,821
    Bonuspoeng:
    183
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    2,239
    Likes mottatt:
    4,637
    Bonuspoeng:
    113
    Meh. Som med south african og alitalia (og sandkasseselskapene) lever de godt på statlig subsidiering.
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    3,563
    Likes mottatt:
    2,617
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er muligens grunnen til at det er så lite *A award hos Thai i First.
    Har lest her inne at Thai ofte har mye Award når det går bra, og lite eller ingen om de sliter. Hvorfor vet jeg ikke, heller ikke hvem som skrev det.
     
    ArthurDent and Wiolenze like this.
  5. oddA

    oddA Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    714
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde selv min første F opplevelse på Thai i sommer!
    Trist hvis de går konk, men de er nok " to big to fail" tror ikke Thailand lar dem gå konkurs.
     
    ArthurDent liker dette
  6. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    2,155
    Likes mottatt:
    3,781
    Bonuspoeng:
    113
    Først Asiana og nå Thai. Overrasker meg ikke egentlig. First forsvinner vel ganske snart også.
     
    ArthurDent and haakonks like this.
  7. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Herregud! Ikke skrem meg! Har to F-flighter med Thai som skal ta meg til Sydney i januar. Har IKKE behov for å bekymre meg for noe slikt :eek:o_O
     
    drsyk, jgroneng and Shyneno like this.
  8. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    2,155
    Likes mottatt:
    3,781
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok ikke borte så raskt! Blir vel en 2. Varsel om det faktisk blir konk også noen mnd før det forsvinner. Hehehe
     
    ArthurDent liker dette
  9. Laffen

    Laffen IT-System Sikkerhetsrådgiver

    Innlegg:
    941
    Likes mottatt:
    1,791
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir det nok ei SAS rute til Bangkok som følge av det?
     
    ArthurDent liker dette
  10. flying_all

    flying_all Veteran

    Innlegg:
    2,155
    Likes mottatt:
    3,781
    Bonuspoeng:
    113
    Blir raskt det med tiden.
     
    ArthurDent and braathens safe like this.
  11. magnusant

    magnusant EBG

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    212
    Bonuspoeng:
    43
    Har veldig vanskelig for å se at de lar thai gå konk, men rarere ting har jo skjedd...
    De trenger kanskje bare en enda strengere restrukturering enn hva SAS har gått igjennom.
    Det spøker nok fort for F i the long run... men samtidig ser vi jo konkurransen på de beste C-produktene er så hard, at det fort er bedre enn F var for ti år siden. Det er vel kun eksklusiviteten som mangler.
     
    ArthurDent liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond

    Innlegg:
    2,112
    Likes mottatt:
    2,148
    Bonuspoeng:
    113
    De har jo ikke tjent penger på lenge. I følge BATH kalkulatoren skylder de 280 milliarder bath.
     
    ArthurDent liker dette
  13. haakonks

    haakonks Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    6,028
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligger vel ganske klart i kortene at First forsvinner hos Thai...

    Thai har kun First på 747-400 som har begrenset levetid igjen, og på noen få A380 maskiner som heller ikke er veldig økonomisk.
     
    ArthurDent and flying_all like this.
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond

    Innlegg:
    2,112
    Likes mottatt:
    2,148
    Bonuspoeng:
    113
    SQ,NH,LH og kanskje UA blir vel de siste selskapene som klarer å holde liv i F-class. Har tilbragt dagen sammen med en tysk ansatt som var veldig klar på fra +4-12 Business Class - over that F !
     
    ArthurDent liker dette
  15. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    2,080
    Likes mottatt:
    7,165
    Bonuspoeng:
    183
    Om du tenker kun *A, men tviler vel på at feks EK, QR, BA, CX, QR legger ned sin F-avdeling. AA blir vel å ha F så lenge UA har det, eller motsatt. Tror også LX i *A blir å beholde F like lenge som LH.
     
    ArthurDent liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    8,948
    Likes mottatt:
    12,613
    Bonuspoeng:
    293
    UA har da lagt ned F?
     
    ArthurDent liker dette
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Redaktør

    Innlegg:
    1,605
    Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Det har de. Det er vel mer enn ett år siden nå.
     
    ArthurDent and RoadKing like this.
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    1,901
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    113
    Det spekuleres i om det går samme veien som med Malaysia Airways, der en privat investorgruppe overtok og restrukturerte. Tviler på at det blir lagt ned ved en konkurs.

    Thai sin utfordring har i mange år vært kulturell, der de har en forretningskultur hvor bekjentskap heller enn dyktige folk blir ansatt som ledere. Legg til tap av ansikt, så ser en at dette gir store utfordringer. I tillegg er det motstand mot å bringe inn andre nasjonaliteter i ledelsen. Dette fungerer best innen Thailand, og ikke når en må konkurrere internasjonalt.

    I Bangkok post nevnes det at Thai har tapt 1/3 av inntektene i innenriksmarkedet hvor low cost har overtatt. De har riktignok prøvd å svare med Thai Smile Airways.

    Når det gjelder TG F beholder de nok disse så lenge de har flyene. De selger ikke nok C til å bygge om på 380, og 747 er gamle fly.
     
    ArthurDent liker dette
  19. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Redaktør

    Innlegg:
    1,605
    Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    For meg virker det mer logisk at det er motsatt. Går det godt betyr det jo sannsynligvis at det selges mange ordinære billetter og da er det ingen grunn til at flyselskapet skulle gi bort ekstra award-billetter.

    Den største årsaken til at det er lite Thai F å finne er nok at det er forsvinnende få fly igjen med F-kabin. Selskapet har 6 stk. A380 og 9 stk. Boeing 747, og på noen av 747-maskinene tror jeg ikke engang F-produktet er i bruk.
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    1,901
    Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    113
    Thai la om hele det interne bonussystemet sitt 4.okt. Jeg tror grunnen ligger her. De har bare bestemt seg for å strupe tilgjengelighet helt uavhengig av økonomi.
     
    ArthurDent and Xflipper like this.

Del denne siden