Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

1. 1-5 minutter

12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

1 vote(s)
    4.2%
  1. tarkal

tarkal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Sendte inn 2 x søknad i dag.

1 : godkjent etter 4 min.
    2 : godkjent etter ca 50 sek.

Fulgte tips med upload av eu-corona-pass som "bevis" for dose 1+2 og screenshot av zoomet QR kode for dose 1+2.

Attached Files:

EndreD and Insomnia4u like this.
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har sjekket listen og vet at Banyan Tree ikke er med. Det jeg lurte på var om denne listen var hugget i stein eller om det er en løpende godkjenningsprosess. Vil jo helst bo der jeg har booket og betalt.

Last edited: 05. nov 2021
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en løpende godkjenningsprosess. Men du må selv ta kontakt med Banyan Tree og spørre om de har søkt om å bli SHA+ hotell.

Februar er veldig lenge til i disse dager hvor endringer skjer fort. Allerede snakk om ytterligere lettelser i des/jan. Så foreslår litt is i magen siden ingen vet hvordan det blir fremover.

Rscott liker dette
  4. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Du må nokk ha både betalt hotell og betalt test du også: Paid SHA+ hotel reservation confirmation throughout the 7 days period (including the fee for RT-PCR test and Antigen Self-test Kit)

tobeornot999 liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trenger litt hjelp med å forstå hvordan dette fungerer. Skal ikke reise før i januar, så alt kan endre seg, men jeg tenkte å booke hotell, og da må jeg vite at jeg gjør det riktig.

Jeg skal bare være i Bangkok, tre netter. Har jeg skjønt det rett om jeg da kan booke et hotell som er godkjent som SHA+ for første natt, og så er det greit? Kan jeg bli boende på samme hotell alle tre nettene? Må jeg booke på en spesiell måte, eller kan jeg bare booke gjennom feks Hilton? Medfører det riktighet at man må ta en test første dagen? Hvor får jeg booket den?

Føler meg som en reise-novise igjen. :rolleyes:

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Denne 7min-guiden svarer på det meste

holmen liker dette
  7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
  8. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan nok booke både på Agoda, Hotels osv og du kan bo der så lenge du måtte ønske.
    Jeg tok første natten direkte mot The Landmark, Bangkok for å være sikker at alt ble riktig, da jeg ikke hadde en eneste dag å feile på. Men de hadde ikke helt kontrollen de heller, men det ordnet seg tilslutt.
    Forøvrig har jeg fått mailer fra øvrige hotell som er booket via Hotels og som er godkjente AQ, hvor de ber om tilbakemelding dersom det et AQ stay jeg skal ha. Så vil nok fungere det også.
    Jeg fikk tilsendt betalings link for betaling av hotell og en tilsvarende link for betaling til sykehuset for RT-PCR testen.
    Ellers er min erfaring at hotellene er treig med å besvare Mail, men er du ute i god tid gjør jo ikke det noe.

holmen liker dette
  9. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    QUOTE="Ruby, post: 420430, member: 16"]Klokka 02:55 i natt åpnet søknads siden for Thailand-pass https://tp.consular.go.th/
    Det var litt lugging i starten før det stabiliserte seg. Søknad levert 05:00 og ble godkjent 08:00, behandlingstid på 3 timer var overraskende kjapt.

Noen tips:
    • Alle vedlegg må være i bilde format, jpg, png ol.
      pdf fil støttes ikke.
    • Følgende vedlegg: Pass, Covid vaksine 1 og 2 som synliggjør datoer de er tatt på, QR kode fra vaksinasjons sertifikat, hotell reservasjon som inkluderer tranfer og RT-PCR test og forsikringsbevis.
    • Forsikring brukte AXA 3min på før jeg hadde mottatt forsikrings bevis.
    • Hotell bør du booke tidlig. Her var svar tiden lang og det var forvirring om betaling av RT-PCR test. Fikk omsider en egen betalings link til et sykehus og når det var registrert sendte hotell oppdatert bekreftelse hvor det fremgår at betaling av test er gjennomført.
    • Flybooking ble ikke etterspurt. Men den måtte hotellet ha, og på hotell bekreftelsen står dato flight nr.
    Det telles ned :D[/QUOTE]
    Noen tips her

Rscott liker dette
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Denne er jeg også nysgjerrig på. På registreringssidene synes jeg å huske at det bare var spørsmål om du hadde vært utenfor noen av de godkjente landene de siste 14 dagene.

Jeg fikk ingen spørsmål om dette eller andre ting da jeg gikk gjennom kontrollen her i dag. De ville se QR-koden fra godkjenninga, dokumentasjon på negativ test siste 3 dager og bestilt hotell. Jeg måtte ikke legge frem bekreftelser på vaksine eller returbillett. Bekreftelse på vaksine har de forsåvidt allerede sett når de gir deg godkjent QR-kode for å reise inn.

holmen liker dette
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Men USA er også på godkjent-listen. Derved ikke et problem. Om du har vært i et land som ikke er på unntakslisten må du i Sandbox-karantene (eller gamble på at de ikke oppdager at du har vært i et ikke-godkjent land)

13. holmen

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte e-post til ambassaden i Oslo for å høre hva de sier. Håper det bare er teksten på deres side som er litt uklar.

Lnbre liker dette
  14. holmen

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det jeg også trodde, men det står jo eksplisitt at "dersom man har vært utenfor Norge siste 21 dager" så slipper man ikke inn.

15. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg så dette selv for noen dager siden, da jeg booket om en tidligere reise til nå i desember til BKK.

For to uker tilbake bestilte jeg nemlig mile run tur/retur Amsterdam. Og ser at jeg da er 22 dager i Norge før avreise til BKK finner sted.

*like a glove* :)

EndreD, Upsaker and holmen like this.
  16. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,307
    Bonuspoeng:
    183
    Må man kjøpe en helt egen forsikring, eller er en bekreftelse fra vår vanlige reiseforsikring gangbar? Antar at den (hos Tryg) dekker koronatilfeller nå som reiserådet er hevet.

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Er reglene i Thailand som gjelder og hva regjeringen der har på sidene sine. Ikke en uklar norsk oversettelse på Thai-ambassaden sine sider. Det har ingenting å si. Er ikke de som sjekker passet på grensen, det er det imigrasjonen som gjør.

holmen liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler å kjøpe enkeltforsikring hos Gouda. Tryg (som jeg har) dekker ikke pålagt karantene/mistet fly pga positiv test. De dekker kun en eventuell sykehusinnleggelse. Men du ser selv hva du ønsker å gamble på. Gouda koster ca 1700kr for en mnd.

Egen tråd om reiseforsikringer der dette er diskutert meget detaljert. Sjekk ut den.

Berlioz and holmen like this.
  19. holmen

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Du har ikke tilfeldigvis link til hvor det står om dette på Thailands regjerings nettsider? Prøvd å google, men finner ikke frem..

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Søknaden som gikk til manuell behandling tirsdag ble nettopp godkjent. De har null kontroll på hvor mange identiske søknader som er sendt inn, men fint å se at EU-passene med full side også blir godkjent.

Edit:
    Det er de jeg sendte på mandag, som alle fikk API-feilmelding på. Kom visst gjennom likevel. Renner inn med QR-koder nå. Regner med 6 godkjente tilslutt:rolleyes:

Last edited: 06. nov 2021
    EndreD liker dette

Del denne siden