Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

  1. 1-5 minutter

    12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

    8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

    0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

    1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

    2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

    1 vote(s)
    4.2%
  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Klokka 02:55 i natt åpnet søknads siden for Thailand-pass https://tp.consular.go.th/
    Det var litt lugging i starten før det stabiliserte seg. Søknad levert 05:00 og ble godkjent 08:00, behandlingstid på 3 timer var overraskende kjapt.

    Noen tips:
    • Alle vedlegg må være i bilde format, jpg, png ol.
      pdf fil støttes ikke.
    • Følgende vedlegg: Pass, Covid vaksine 1 og 2 som synliggjør datoer de er tatt på, QR kode fra vaksinasjons sertifikat, hotell reservasjon som inkluderer tranfer og RT-PCR test og forsikringsbevis.
    • Forsikring brukte AXA 3min på før jeg hadde mottatt forsikrings bevis.
    • Hotell bør du booke tidlig. Her var svar tiden lang og det var forvirring om betaling av RT-PCR test. Fikk omsider en egen betalings link til et sykehus og når det var registrert sendte hotell oppdatert bekreftelse hvor det fremgår at betaling av test er gjennomført.
    • Flybooking ble ikke etterspurt. Men den måtte hotellet ha, og på hotell bekreftelsen står dato flight nr.
    Det telles ned :D
     
    shadow, jgroneng, RoadKing and 6 others like this.
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan fikk du synliggjort dato for første vaksinedose? Jeg ser på helsenorge at det kun står dato for dose 2 der
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183

    Du kan hente det ut fra oversikten over vaksiner du har registrert på deg (ikke bare covid)

    https://tjenester.helsenorge.no/vaksiner/utskriftsvennlig

    Personlig savner jeg at det også står hvilken type du har fått, men muligens dette er godt nok
    Screenshot from 2021-11-01 10-05-44.png
     
    EndreD liker dette
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, Lars

    Litt for mange feriedager som må brukes opp, så kjenner at det rykker i bookingfingeren på å booke en ekstra tur allerede nå til helga :)
     
    Lars J liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Er gått ned for telling. API-error. Andre forum melder om det samme. Thai style det der :)
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, jeg fikk samme feilmelding og forsøkte flere ganger, men den hadde gått igjennom på tross av feilmelding om API error
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    For første dose la jeg ved screenshot av vaksinasjons kortet som ligger på helsenorge.
     
    Insomnia4u and EndreD like this.
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ah..jeg forsøkte fire ganger. Hvis andre gjør det samme og alle går igjennom må det jo bli et lass av like søknader. Fikk du noe bekreftelse på mail at søknaden behandles?
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen bekreftelse.
    Og ja, den feilmeldingen må ha generert mye støy. Jeg kjørte vel på med 10-12 trykk, endret siste vedlegg flere ganger, png, jpg, endret størrelse mm, før jeg ga opp.
    Men kl. 08:00 tikket det inn godkjenning.
    Så er rimelig lettet, for jeg har ankomst 10.nov og derfor måtte søknaden leveres i dag :)
     
    tobeornot999, Insomnia4u and jgroneng like this.
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fulgte en workaround med Chrome-CORS extention og la til et tegn etter passnummeret. Da fungerte det endelig og fikk melding om "success". Så får vi se hva som skjer videre.
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at de behandler manuelt og sender ut bekreftelse på at søknaden er mottatt. Fikk denne nå etter å ha sendt inn for 20 timer siden:

    Thailand Pass system has received your registration.
    The result of your registration will be sent to this email within 7 working days.
    * This email is automatically generated. Please do not reply. *
     
  12. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, det var voldsomt. Og jeg fikk utstedt Thailand pass på 3 timer :D
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk den samme like etter jeg sendte inn søknaden i går kl 10.

    Har du fått svar ennå?
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke ennå, men kan oppdatere her når jeg får svar.
     
  15. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Det lover jo ikke bra for min avreise i morgen...
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det finnes en egen Thailand-tråd kan vi kanskje begrense denne tråden til å kun omhandle Bangkok i tråd med overskriften?
     
  17. ThanaCity

    ThanaCity Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    ThailandPass ber om bevis på vaksine inkludert «inkludert vasinedetaljer»

    Vaksinasjonsdatoer (for Covid vaksine dose 1, 2, 3 osv.) finnes i SYSVAK registeret sammen med vaksinedetaljer om preparat og batchnummer.

    Informasjonen finnes via login på helsenorge.no

    Et screenshot med denne detaljerte vaksine informasjonen / sammen med innlogget navn, vil gjøre enhver ThailandPass saksbehandlerbyråkrat glad.

    Hvordan finne informasjonen:

    Logg på helsenorge.no og finn fram til / klikk på «Helseregistre». Skroll ned og finn / velg «Nasjonalt vaksinasjonsregister SYSVAK», klikk på «Les mer». Klikk på «Se nasjonalt helseregister SYSVAK». Klikk «Åpne alle». Under «Vaksinasjoner» finnes «Vaksinedato» med informasjon om hver Covid vaksine (dose 1,2,3 osv) som er gitt:

    Eksempel for dose 2:

    Vaksinasjonsdato 29.05.2021

    Vaksine: Covid-19 Moderna (covid-19 mRNA vaksine)
    SYSVAK-kode: MOD03
    Preparat: Spikevax (Moderna)
    Batchnummer: 3001937
    Registrerende helseenhet: OSLO KOMMUNE BYDEL 13 ØSTENSJØ
    Registrerende helseenhet id: 974778807 – Organisasjonsnummeret i Enhetsregister (Brønnøysund)

    PS. For dose 1 var «Preparat» ikke oppgitt, resten av feltene var fylt ut.
     
    shadow, Rscott, EndreD and 1 other person like this.
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, skled ut. Kanskje moderator kan flytte mine og andre sine poster, ev opprette en egen Thailand Pass-tråd? Har en mistanke om at det kommer flere av dem :)
     
    Jeanette liker dette
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig god tur, når tiden kommer! :D

    Jeg registrerte på nettsiden nå, for en tur som er 1 mnd unna.

    Jeg gikk jeg for "sandbox-alternativet" som er det midterste av de tre mulighetene. Mens du må ha gått for den første opsjonen, hvor man kan reise fritt rundt i landet ut fra hva du skriver om betalte og bekreftede tester lokalt.

    Selv har jeg ikke behov for å reise annet sted enn til BKK, hotell i sentrum av Bangkok noen dager, og deretter retur ut fra BKK igjen. Og da så det ut til at det var enklere å gjøre det slik, nå som også Bangkok by har blitt en sandbox.

    Om jeg tolket alt riktig, trenger man ikke gjøre lokale tester hvis man ikke skal ut av sandbox-området. I motsetning til ved den andre registreringen, som krever bekreftelse på at testingen der borte er betalt på forhånd osv.

    Har jeg fortstått riktig? Blir jo spennende å se om det kommer positivt svar, nå i første omgang...
     
  20. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ombooket en tidligere kansellert tur til BKK i Business (pga Covid-restriksjoner), til å reise nå i jula og til rett over nyttår.

    Vi har tur/retur billetter til/fra BKK. Men vi skal egentlig videre til Krabi. Flybilletter til Krabi og hotell er ikke bestilt enda. Hvordan er prosedyre for oss da? Hvis vi ikke går ut av flyplassen og reiser videre til Krabi samme dagen, må vi da uansett innom et SHA+ hotell? Regner vi må hente ut bagasje og sjekke inn på nytt også.

    Eller kanskje booke inn på et SHA+ hotell i nærheten av flyplassen og reise videre til Krabi dagen etter? Krabi er visst et slikt "Sandbox området" også.

    Litt småconfused'...
     

Del denne siden