Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

1. 1-5 minutter

12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

1 vote(s)
    4.2%
  1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    To ubekreftede rykter om at enten PCR-test droppes som krav før avreise, eller at de 72 timene vil gjelde ved ankomsttid. Den siste er litt krise, da en får knapt med tid med connecting flights og lang reise.

En mer positiv endring som diskuteres er en antigen-test ved ankomst. Dette fjerner jo behovet for SHA+ karantenehotell, og da kan jo @mrt stikke en tur til byen ved 10t transit :) (hvis ikke falsk positiv og rett i karantene da)

https://thethaiger.com/news/national/things-to-know-about-the-thailand-pass-and-some-rumours

EndreD and mrt like this.
  2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
  3. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk godkjent begge søknader i dag. Så da ble det litt over en dag på den første og ca en dag på den andre.

Fikk mail om godkjenning og QR kode på begge addressene, også den som ikke fikk bekreftelse på søknaden.

Godkjenning og QR-kode var tilgjengelig på web-innloggingen flere timer før mailen om godkjenning kom, så om du har dårlig tid kan det lønne seg å sjekke der.

Last edited: 11. nov 2021
    EndreD and Insomnia4u like this.
  4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Må man ha bestilt både flybillett og hotell før man søker om dette passet?

5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, hotell. Kan ikke huske at de ba om flybillett.
    Men hotellet ba om flybillett for å sette opp henting og RT-PCR test som ble unnagjort på vei fra Suvarnabhumi til hotellet.

Last edited: 18. nov 2021
  6. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Teknisk sett har jeg ikke sett noe krav om flybillett, men hotell på et SHA+ hotell med "attest" om PCR-coronatest må du forhåndsbestille.

Vi skal til Bangkok (eller egentlig Krabi) om akkurat én måned, men jeg venter med å bestille til etter 1. desember er passert. I tilfelle det blir noen endringer ifm disse kravene. (Er visst noen "rykter" som sier man ikke trenger å forhåndsbestille alt dette nemlig.)

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Annenhver fredag (ikke førstkommende) har statsministeren og CCSA møte for å vurdere endring i reglene. Det som de skal ta stilling til på neste møte er bl.a. kun Antigen test ved ankomst på flyplassen (Som Kambodsja nå har innført). Da faller naturlig nok krav om SHA+ hotell bort.

Rscott and EndreD like this.
  8. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Gledelige nyheter! :)

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Insomnia4u liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette er virkelig gledelig! Håper de endrer reglene neste fredag :)

Billetten min til BKK i tidlig desember kan komme til nytte likevel da, selv om jeg har vært på nippet til å utsette turen.

Hotellene har også vært raske til å utnytte SHA+ situasjonen. Der jeg har bodd flere ganger gikk prisen opp fra 1600-1800 baht/natt for de beste rommene til 6000 for første natten på et dårligere standard rom. De fortalte at det var fordi de måtte holde av en egen etasje til dem som var i SHA+ innreisekarantene, og at man fikk henting på flyplassen og PCR inkludert.

Men 4200 baht ekstra for shuttle fra Suvarnabhumi via et testsenter til hotellet er jo ikke et kupp veid opp mot prisene i Thailand ellers.

Insomnia4u liker dette
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg sjekket inn så jeg at romprisen (på innsjekkdokumentet) var 2300THB. Jeg måtte betale 6000THB. De tar en grei avanse ja. Tok ca 8.5timer å få covidsertifikatet på mail. Kan også brukes som Fit-to-fly om en trenger det.

Ulempen med f.eks antigen er jo risiko for falsk positiv med de kinesiske testene som ikke er tillatt i Europa, pga. for ustabil. Jeg vil tro at man da må ta en PCR-test og gå i karantene til denne ev viser negativ.

PS: I Imigrasjonen måtte jeg vise hotellbooking utover karantenehotellet, men holdt med et par dager booking(for meg).

tobeornot999 liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info! Alltid greit med ferske erfaringer fra noen som har reist dit :)

Og SHA+ erfaringen din er temmelig lik min, bare at mitt hotell tok enda litt mer enn 3-ganger'n for førstenatt-rommet.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket inn på et annet hotell, og en snakkesalig amerikaner ville gjerne fortelle om Novotel ved flyplassen. Han ankom midnatt, og ble testet kl 01. Resultatet var klart da han sto opp på morgenen. Kan være et alternativ for de utålmodige. Virker som malen nå er rundt 8 timer.

tobeornot999 liker dette
  14. ThanaCity

ThanaCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    I Thailand har «The Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA)” som hadde møte I dag fredag 26.11 ledet av statsminister besluttet at testregimet ved ankomst skal endres ved at RT-PCR testing byttes ut med enklere ATK test ved ankomst, som er en rimeligere test og som ikke krever lang ventetid og overnatting for å få vite resultat. Det skal gjelde fra 16. desember.
    Pris på booking av SHA+ hotell burde bli lavere…

Hvorfor en må fortsatt booke SHA+ hotell; Tja, si det….

15. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant, vi reiser til Thailand dagen etter, altså fredag den 17. desember. Ankommer BKK 18. des.

Ser på hjemmesiden til Thailand Pass at det kommer en "ny registreringside/tjeneste" etter 1. desember, for de som ankommer etter 15. desember.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet antar jeg, og se hva som dukker opp av alternativer og registreringsprosesser etter månedsskifte?

Last edited: 26. nov 2021
  16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Digg! Dette har jeg ventet på!

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Blir sannsynligvis utsatt pga omicron.
    https://thethaiger.com/coronavirus/...hods-for-arrivals-following-omicron-emergence

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
  19. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,920
    Bonuspoeng:
    183
    Har jeg skjønt det riktig at ThailandPass kun kan søkes om 3 dager før avreise? Ikke typ 7 dager før?

Del denne siden