Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

1. 1-5 minutter

12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

1 vote(s)
    4.2%
  1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det var helt i oppstartsfasen det var endel problemer. Tar som regel max en virkedag nå. Manuell sjekk (f.eks covid uten QR/håndskrevet) tar opptil 7 dager.

Jeanette liker dette
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du til Bangkok eller Phuket? Jeg har ikke hatt noe problem med at de ikke har vært refunderbare i Phuket. Jeg har heller ikke betalt før ved ankomst.

3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Spesielt. Vi var på hotellet i Phuket omtrent på samme tid på morgenen som deg. Hun var usikker på om rommet var klart, og tenkte først høyt om vi kunne sette oss i baren/restauranten mens vi ventet. "Er det lov da mens vi er i karantene?" spurte jeg og da innrømmet hun fort at det ikke gikk, nei. Hun ringte dermed roomservice og vi fikk rommet med en gang.

Her hadde vi direkte utgang til en river-variant av svømmebassenget og privat solområde og det var ikke noe problem at vi brukte begge deler så lenge vi holdt oss unna andre gjester.

coconuts and Insomnia4u like this.
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... så rart. Det står vel i vilkårene at hotell og test må være betalt på forhånd? Skal til BKK uten at jeg tror det spiller noen rolle.

Edvard liker dette
  5. ThanaCity

ThanaCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg lastet ned covid-sertifikatet for 1. og 2. dose for kona og meg og lagret dette på PC’n (Skjermkopi til jpeg- eller jpg format) Gjorde dette før vi ringte vaksinesenter og ba om å få dose 3.

Noen dager etter vaksinering med dose 3 snekret jeg Thailand-Pass søknad for kona og meg selv.
    I skjema felt for dose 1 lastet jeg inn info-vedlegg utklipp fra SYSVAK med detaljert informasjon for dose 1&2 (Type vaksine og batchnummer etc.), og QR kode utklipp fra dose 2 koronasertifikat jeg hadde tatt vare på.
    For dose 2 dato i skjema lastet jeg inn QR kode utsnitt koronapass dose 2 og hele EU/ EØS korona-sertifikatet dose 2.
    Neste valgfritt felt i skjema var for en 3. dose: Der lastet jeg opp QR kode for koronasertifikat dose 3 og hele EU/EØS koronasertifikatet dose 3. Der er det opplyst vaksinetype for dose 3, og den kan jo være forskjellig fra det som er oppgitt på sertifikatet for dose 2. I SYSVAK finnes / kan tas skjermkopi av detaljert informasjon om alle 3 doser.

Jeg fikk svar på min Thailand-Pass søknad etter nøyaktig 1 time. Kona sin søknad ble lagt inn en fredag ettermiddag og ble godkjent på mandag formiddag; sikkert ekstra skjekk p.g.a. forskjellig etternavn på korona-sertifikat og etternavn i passet som ble brukt / skal brukes ved innreise Thailand.

6. ThanaCity

ThanaCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Vi bestilte SHA+ hotell i BKK via agoda med søk/valg på SHA+ og hvor jeg også krysset av for «avbestilling» og refusjons mulighet. De valg som kom deretter kom opp ga varierende mulighet til avbestilling refusjon. Landa på et hotell som i kunne avbestilles dagen før avreise fra Oslo. Betalte med Mastercard til agoda.
    Mottok deretter Booking Confirmation ark med Booking ID fra agoda med stempel og signatur og med oppramsing av vilkårene som vi bestilte etter. Benyttet dette ID nummer ved Thailand-pass søknad og lastet opp kopi i søknaden. På agoda la jeg i etterkant inn informasjon om flightnummer landing BKK og ankomsttid. Kona feide av gårde en e-post direkte til booking på hotellet med samme informasjon.

Noen dager enere startet dialog med Mr. «Eddie» på bestilt hotell, som skulle ha kopi av mange av de samme papirene som ble lastet opp i Thailand-pass søknad, forsikringsbekreftelse, passkopier / ID kort kopi, etc.

Mottok deretter «Alternative Quarantine (AQ) Reservation Confirmation fra hotellet. Her står det at “-All bookings ar under condition Non-Refundable including the case of Cancellation or Non-Show”.
    Dette er ikke I samsvar med vilkår fra agoda “Booing Confirmation» som er skrevet på norsk: «Regler for avbestillling: Risikofri abestilling! Du kan avbestille frem til Desemger 30, 2021 uten å betale noe!»

Har betalt med MC til agoda og starter ikke diskusjon med hotell «Eddie». Hotellet skriver at det er mulig med «-3 times amendment or postpone allow (72 hours prior to arrival notice and subject to hotel room availability)

Anbefaler (som andre også skriver) at hotel booking og Thailand-Pass søknad gjøres så tidlig som mulig. Hvis søknad ikke går igjennom maskinelt og må sjekkes ekstra. Det kan være lite bemanning 31.12, lør 1.1.22, søn. 2.1. Mandag 3. jan. er også fridag i Thailand.

Jeanette and Edvard like this.
  7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Det har kommet forslag fra helsemyndighetene om å suspendere Test & Go til Thailand og revurdere liste for land som får tilgang til Sandbox. Norge ligger naturligvis dårlig an dersom land skal vurderes på smittetilfeller og Omicron.

Ved suspension ser jeg tre muligheter; enten så kansellerer de alle utstedte Thailand Pass under Test & Go, kansellerer kun de fra high-risk countries, eller så stopper de nye søknader og gir de med aktivt Thailand Pass innreise. I sistnevnte tilfelle kan det være lurt å ha alt på plass før nye regler kommer.

https://thethaiger.com/

https://www.facebook.com/richardbarrowthailand

https://www.bangkokpost.com/

http://entrythailand.go.th/en/

Insomnia4u and Rscott like this.
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Å f..... Dette var de dårligste nyhetene på lenge! Men takk som deler.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for deling @Edvard. Ikke gode nyheter, men håper det ikke blir slutt på Test&Go. Smitten virker jo til å ha stabilisert seg her i Norge, men ikke godt å si hvordan det vil være i midten av januar. Kan jo gå alle veier.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,178
    Bonuspoeng:
    293
    Æsj da.. Jeg som håper på litt sol og varme i januar.

Søkte om Thailand Pass nå, for å være på den sikre siden. Fikk mail om godkjent søknad 3 minutter etter at jeg fikk mail om at søknaden var sendt. Så da er jeg klar. Hvis det blir tur.

11. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Holy crap! Glad vi ankom i dag! :D

obay liker dette
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kom hjem i dag etter en mnd i Thailand, og venner/kolleger snakker mye om Omicron, det er stor bekymring for både smitte og da ny nedstengning. Virker som om mange ønsker innreiserestriksjoner (for turister) fremfor nedstenging. KaoSan-området er jo det i hovedsak lokale som fester nå, med koronapass eller antigen-test på stedet før du får slippe inn i hovedgaten. Sidegatene (hvor også mange fester) tester ikke.

Ruby liker dette
  13. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Uff, dårlige nyheter men ikke uventet :eek:
    Jeg leverte derfor ny søknad nå i kveld på Thailand Pass for neste tur som er planlagt nå i januar. Godkjent på 30 sec, så får en bare krysse fingrene og håpe at allerede innvilgende søknader står seg.
    Vurderer å bare kjøre løpet og levere søknader for turene i både mars og april :eek:
    Er jo ikke så store kapitalen å ordre med forsikring og ASQ hotel for å få på plass det obligatoriske :p:

14. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Min første søknad tok 3-4 timer. Min andre søknad, levert i kveld tok 30sek. Automagisk godkjent. Var nøye med ALT samt la med QR koden for både vaksine 1 og 2
    Nå er spørsmålet om Thailand pass systemet skrotes, amputeres eller om det står seg :eek:

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert dumt spørsmål, men hvordan får dere booket PCR-test, transport osv til første natten? Jeg har to bestillinger på et SHA+ hotell i februar til hhv meg, fruen og barna på forskjellige datoer. Tenkte det skulle være en smal sak å få "oppgradert" til SHA+ pakke, men finner ingen steder å gjøre det. Finner heller ingen steder å booke dette på Hotels, Agoda eller Expedia for nye bookinger hvis jeg kansellerer eksisterende. Sender der en mail til hotellet, eller er det en hemmelig link noe sted?

Last edited: 20. des 2021
  16. ThanaCity

ThanaCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    :)
    Hei!

På agoda kan du f.eks velge Norsk tekst og først søke på for eksempel Phuket sha+ eller bangkok sha+ og sette filtervalg karantenehoteller

· Alle hoteller
    · Karantenehoteller
    · Ikke-karantenehoteller

og deretter passe på at filtervalg som «gratis avbestilling» ikke forsvinner underveis etter som en søker fram og tilbake etter tilbud.

Eller benytte denne listen og bestille via linker her

https://thaiest.com/blog/aq-hotel-1-night-packages

På hotels.com, for eksempel skriv in Thailand overst til venstre, datoer etc, Deretter er det mulig å lage søke filter i «navnet inneholder» søke boks til venstre ved å skrive SHA+ som gir filter «Navnet inneholder: sha+» og deretter trykke «søk», og så er det bare å velge andre filtre med sted og gratis avbestilling osv.

Håper dette er til hjelp:)

Rscott liker dette
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,921
    Bonuspoeng:
    183
    Phuket?
    Isåfall https://www.thailandpsas.com/

Rscott liker dette
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mailet hotellet på Phuket. De ordnet alt for meg og jeg slapp forhåndsbetaling og det var null stress å bytte dato da jeg var litt overoptimistisk i november og ikke hadde lært meg triksene for å få godkjent innreisesøknaden.

Insomnia4u, Rscott and spacecosmos like this.
  19. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil anbefale deg å booke karantene hotell direkte mot hotellet.
    Noen hotell har egne pakker som kan bookes på nettsidene deres som f.eks https://reservation.landmarkbangkok...jsessionid=bfa8b8091b8d926fe107cc2607df?cid=1

Og andre hotell må du sende Mail.
    Har en kjenning som booka på SHA hotell via Agoda, men nå er det bare er røre når han skal ordne med RT pcr test, transport samt dokumentasjon på at alt er betalt.

Rscott and phileas like this.
  20. vsh

vsh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3

Del denne siden