Thailand-tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av AndersB, 03. nov 2013.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har et familievennlig hotell å anbefale i Bangkok for et par netter? Mottar gjerne noen tips om hva man bør få med seg, har en ettermiddag samt en hel dag der. Reiser med barn på 5 år.
     
  2. gzegorz

    gzegorz Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, skal etter planen ha en barnefri uke med fruen og flyr business til BKK. Fruen er lite interessert i templer og sånn og vil helst være på resort uten at vi må kjøre altfor langt (da mer enn 3 timer) fra Bangok. Pattay er vi ikke så gira på, aldri vært i Thailand før så tips mottas med takk!
     
  3. gryn

    gryn Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hua Hin kan være aktuelt da - Kan anbefale Hyatt Regency f.eks.
     
    rookietrader liker dette
  4. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    941
    Bonuspoeng:
    93
    Pattaya / Jomtien Beach eller Hua Hin.

    Har vært i Pattaya et par ganger selv. Fått et ufortjent "rølpete" rykte. Masse fine resorter i Jomtien Beach f.eks.

    Hua Hin førstereis om en måneds tid.
     
  5. oniec

    oniec Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, vet ikke om dette er riktig sted, men prøver uansett.
    Skal til Thailand om ikke så alt for lenge.
    Lander i BKK og skal videre til Krabi, ikke samme selskap så må hente bagasje og sjekke inn på nytt (med mindre noen har en annen løsning? Ikke allianse mellom flyselskapene).
    Har aldri vært i Thailand før, og aner ikke hvor travel BKK er. Lander rundt 15, flyet til Krabi går rundt 19.

    Spørsmål 1) Tipper det holder med 4 timer og 20 min på denne operasjonen, men kan noen med erfaring bekrefte?

    Spørsmål 2) Har ca halvannen dag i Bangkok før snuten vender hjemover igjen. Noen tips til hva man "bør" få med seg?
    Madammen vil gjerne på en rooftop bar, så tar gjerne imot forslag her.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke noe problem, selv halvparten er rikelig hvis alt er på tid.
     
    oniec liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,561
    Bonuspoeng:
    293
    Er i Hua Hin på Centara Grand og er strålende fornøyd. Hua Hin er en rolig og lite rølpete by ..
    Centara ligger midt i byen og byen er tett utenfor porten
    https://insideflyer.no/forums/threa...-hos-singapore-og-eva-hjem-igjen.20275/page-8
     
    gzegorz and Maggie like this.
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du lander og flyr videre fra BKK og ikke må over til DMK så bør det gå helt fint.
     
    gzegorz liker dette
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    gzegorz liker dette
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med gode tips til Sunday brunch med kids i Bangkok? Trenger vel ikke free flow akkurat, men et glass eller to skader ikke
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,561
    Bonuspoeng:
    293
    Det var nok russere der, men flere skandinavere tror jeg .. og tyskere
     
    EndreD liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,924
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere bare vil være på et resort ligger det mye fint 20 min tid sørover fra Pattaya by. Der er man på resortet, og de kan være lekre. Og har ikke noe med noen av strøkene i Pattaya.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Mener å minnes noen skrev en gang om tråsykkelsightseeing i Bangkok. Link til dette?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Svarer meg selv, det var Holmen :)
    https://www.realasia.net/
     
    LaDuden and holmen like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,342
    Likes mottatt:
    5,278
    Bonuspoeng:
    183
    LaDuden and RoadKing like this.
  16. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    370
    Bonuspoeng:
    63
    Når det gjelder sykling i Bangkok anbefaler jeg å ta en tur ut til Bang Krachao, som er et grøntområde rett over Chao Phraya river, omtales gjerne som Bangkok Jungle eller Green Lung of Bangkok. Ta metroen til Saphan Taskin på Silom line, så er det en båtkai der som tar deg rett over. Når du kommer til andre sida av elva så står det et hundretalls sykler som du kan leie for en slikk og ingenting. Så er det bare å sulle rundt på sykkelen i flotte grøntområder!

    Når det gjelder turoperatører så har jeg fått anbefalinger på Just Nok https://www.justnoktours.com/

    Jeg har selv tatt et par halvdagsturer med Spiceroads i Bangkok, de er nok enda bedre på langturer, de har jeg vært på flere av. Thailand er et fantastisk land for sykkelferie! https://www.spiceroads.com/destinations/thailand
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Dette forumet er utrolig. Trenger man tips så ryr det inn :)
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til Sørøst-Asia i påsken og har 11 timer i BKK på utreisen, samt at vi må ta oss fra DMK til BKK på hjemreisen ettersom vi har eget fly fra SAI til DMK og flyr videre fra BKK til IST. På utreisen planlegger vi å ta turen til Novotel for å tilbringe dagen ved bassenget der. Vi vil da ha to immigrasjoner til Thailand på kort tid, i og med at vi må immigrere for å komme fra DMK til BKK.

    Slik jeg har forstått det er det ikke noen begrensning på antall innreiser med Norsk pass, så lenge man flyr. Jeg finner heller ingenting på nett som tilsier at det skal være noe problem med to innreiser med 12-14 dagers mellomrom.

    Er det noen på forumet som har erfaring med å reise inn og ut av Thailand to ganger på så kort tid og om det eventuelt har bydd på utfordringer eller om det har gått knirkefritt.
     
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    774
    Likes mottatt:
    2,399
    Bonuspoeng:
    93
    Det er null problem så lenge du ikke gjør det mange ganger med lange opphold i løpet av et år. Dvs så lenge du ikke misbruker tourist visa exempt til å bo i landet så er det OK.
     
    Rapolo liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problemer. Jeg har vel hatt kun et par dager mellom på det minste. Immigrasjonen opererer med en teoretisk grense på 2 besøk pr år, men den er ganske fleksibel. Blir det derimot mange stempel i passet hender det at de nevner at en neste gang bør søke turistvisum. Dette for å unngå misbruk av visa exemption (Det vi får er et visa unntak, og ikke et visum).

    Ved lengre opphold har jeg gått for et 6 mnd multiple visum hvor en kan reise inn/ut så mange ganger en vil og være inntil 60 dager pr gang. Opplever det mest ryddig ift immigrasjon :)
     
    Rapolo liker dette

Del denne siden