Ja, altså..visum og pass er jo ikke helt de samme Men selv de som har arbeidsvisum må nå fylle ut i det nye systemet hver gang de skal inn i landet. Så poenget mitt er bare at det er ingen unntak for å unngå å fylle ut Nå har mange land det samme da, så dette er den nye malen. Personlig så synes jeg det var noe herk å sitte å fylle ut skjemaer på flyet. Glemte ofte kulepenn.
Jeg skjønner jo at jeg må registrere meg på den siden, men jeg har aldri hatt noen form for visum til Thailand og jeg har aldri fylt ut noe papir skjema når jeg har kommet til Thailand… bare det vakre røde norske passet
Ser forresten at den siden jeg linket til likevel ikke var den offisielle siden for å gjennomføre registreringen. De har nå lagt inn en link til myndighetenes side: https://tdac.immigration.go.th/arrival-card/#/home Stusser litt over detaljkravet til info om oppholdssted. Province, District, Sub-district og adresse må fylles ut. Hvis det faktisk blir slik ved oppstart, blir det noe mer kronglete enn å kun opplyse "Hotel XYZ", som funket på det gode, gamle skjemaet.
Sånt er jo først og fremst bare irriterende, fordi man må huske å ordne det i siste liten. Thailand skal tydeligvis l bli mer digitale i grensekontrollen, og akkurat det er bare av det gode. Jeg forlot BKK igår med kun en kjapp elektronisk scann av passet på vei ut. Ikke lenge siden det var manuelt. Rundt 20 maskiner og null personer i kø der jeg var, i fast track ved zone 1. Ble stemplet i passet på vei inn noen dager før, og det er jo like manuelt som alltid. Men tok bare 3-4 minutter, inkl webcam og fingeravtrykk leseren. Gammeldags, selv om det er halvt digitalt...