Thailand - vimse rundt på må-få eller målrettet ekspedisjon med Bonusfeberhjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Robert H, 07. sept 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jentejuntaen (41, 17 og 13) samt deres håpløse våpendrager skal på høstferie til Thailand. Flybilletter er bestilt med Qatar i business, og vi gleder oss vilt - iallefall den yngste og hennes far. Vi har vært i Bangkok og Hua Hin tidligere, med innlagte utflukter til en løvepark og broen over Kwai, og er nå klare for nye oppleveleser. Gjengen er nokså bedagelig anlagt, så noen dager på et godt hotell er selvskrevet. I tillegg er det også (moderate) ønsker om å oppleve noe mer.

    Tips fra ekspertgjengen mottas med stor takk - både til hoteller og steder vi bør besøke. Vi kan gjerne fly videre fra Bangkok for å komme dit vi virkelig bør reise :)
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Du må sei kva tid på året de reiser, og om det kun er Thailand som er av interesse?
    I tillegg, kva er av størst interesse. Opplevingar, "scenery", partyliv eller nydelig strender/øyer? :)
     
  3. torbendj

    torbendj Avid_flyer

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det står i innlegget det, "høstferie".

    For meg var den perfekte dagen rett og slett; å rusle rundt i området Lumphini og smake på masse fantastisk gatemat :)
    Så litt avslapping i selve parken før èn times fotmassasje til 200 baht. Deretter en middag på toppen av Lebua at State Tower i restauranten Scirocco.
    Scirocco er en fantastisk restaurant men iogmed at den er litt dyr (fra ca 2500kr for 2 retters med drikke til 4 stk) kan et alternativ være noe godt å drikke fra "skybaren" rett ved siden av.
    Da får man nemlig nyte den samme fantastiske utsikten :) Så vidt jeg vet er dette verdens høyeste utendørs restaurant (i et bygg vel og merke). Solnedgang herfra er et minne for livet!

    Av hotell kommer det litt an på hva som er målet med oppholdet. Millennium Hilton er mitt favoritt-hotell i Bangkok, uten tvil. Det ligger til ved elven og det går gratis elvebåt til BTS. Det anbefales på det sterkeste å velge et rom som gir tilgang til "executive floor/lounge". Servicen her er den beste jeg noengang har opplevd. I tillegg er det ganske deilig med innsjekk i en sofa i nestøverste etasje mens man nyter noe kaldt å drikke ;-).
    Uansett vil jeg anbefale et hotell som ligger i nær tilknytning elv eller BTS da dette uten tvil er den letteste måten å forflytte seg på i Bangkok. Aller helst et som er nær begge som feks Millennium Hilton.

    Håper dere får en fantastisk reise!
     
    Robert H liker dette
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,760
    Bonuspoeng:
    183
    1. Phi phi Island kan anbefales. Det finnes flere resorter der nede som ligger utenfor selve sentrum og du kan få en avslappende ferie med snorkling og rolig liv ved strandkanten.
    2. Øyene nede ved Rayong samt nedover kystlinjen mot Kambodsja er også vakre. Herfra kan en også stikke snuten innom Kambodsja som også skal være et nydelig land.
    Ta så en natt eller to i Bangkok på hjemreisen.

    På bonusfebers forside kan du søke opp flere hotellreviews fra Bangkok, der kan du sikkert finne flere bra tips.

    God tur :)
     
    Robert H liker dette
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for gode tips, og velkommen til Bonusfeber!

    Millennium Hilton ser veldig bra ut, og helt enig at executive floor med egen lounge som regel er verdt pengene - spesielt mange steder i Asia :) Lebua ser heller ikke så galt ut.. gleder meg til å lide valgets kvaler.
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj - Phi phi ser jo ut som en slik paradisøy som Donald kunne havnet på under en spennende ekspedisjon med Onkel Skrue. Ser også at det finnes svært overkommelige priser på gode hoteller og villaer der... hmmm... veldig, veldig fristende :)
     
  7. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Phi Phi anbefales definitivt ikke! Er blitt helt ødelagt de siste årene. Svært masete. :eek: I beste fall holder det med en liten dagstur, med innlagt snorkling, besøke Maya Beach osv. Har veldig god erfaring med Ao Nang utenfor Krabi. Veldig godt utgangspunkt for båtturer til øyene rundt. 10-15 min til Railay beach. 20 min til Ko Poda, Chicken Island etc. Lett og rimelig å ta båt. Etter frokost, pakker man sekken med håndduker, strandmatter, vann og ølpæng, og hiver seg ombord i første og beste båt. Fantastiske strender på de øyene! Ao Nang er roligere enn f.eks Phuket. Har bodd 2 ganger på Hotel Ao Nang Villa. Er et safe hotellalternativ med en uslåelig beliggenhet rett ved stranda i Ao Nang. Centara Anda Devhi er også veldig bra, men ligger litt utenfor selve Ao Nang. Og husk å ta en tur innom Full Moon Bar! :cool:
     
    Robert H liker dette
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Vi havde to uger på Hyatt Hua Hin i sommer. Absolut godkendt hotel...
     
    Robert H liker dette
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Høstferie betyr vel ca i månedskiftet sept/okt? Da er det fremdeles regntid så det er en faktor en bør ta hensyn til. Jeg hadde ville unngått syd i Thailand da.
     
    Robert H and Insomnia4u like this.
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er regnsesongen veldig dum tid å reise på?
    Har lest flere steder at det ikke er så galt, men bedre da det er mindre turister og bedre klima da det ikke er så fryktelig varmt. Må være perfekt tid til å kikke rundt i Bangkok
     
    Robert H liker dette
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er et godt poeng. I Bkk har som regel de bedre hotellene basseng og solsenger, og regner det, har en kjøpesentre, VIP-kinoer, biljard, gode restauranter og uteliv. Hua Hin er et par timers kjøretur fra Bkk, og har strand og ulike resorts, men lite å gjøre på om det regner. Dere kan jo vurdere om en kombinasjon er ok. Med tanke på at det er lavsesong og usikkert med været, går det helt fint å booke et par dager på resort og ev forlenge om været er bra. Mange hotell har jo flexrates hvor du kan kansellere fra 24t før, til samme dag 6pm
     
    Robert H liker dette
  12. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Vil berre sei at eg er 100% einig av denne betraktningen av Phi Phi og Ao Nang. Phi Phi har framleis enorme snorklemoglegheiter osv., men eg kjem aldri til å bu på den øya igjen.
    Dermed er Ao Nang eit svært godt utgangspunkt for utflukter til bl.a. Phi Phi, Railay Beach osv.
    Dette er som sagt midt inne i regnsesongen, men å spå korleis været er når du reiser er som å spele på lotto. Du kan risikera 2 veker med regn, og du kan få hovudsakleg solskinn men med daglege regnbyger. Historisk sett så er det noko mindre nedbør i Andaman-området enn på f.eks. austkysten (Koh Samui osv.) på denne tida av året.

    Men ja, konklusjonen MIN er iallfall: Reis til Ao Nang, finn eit fint resort/leilighet i området (ikkje i nærleiken av Ao Nang Beach hvis du vil ha eit skikkelig strandhotell) og ta været etter kvart :)
     
    Torkjell Andersen and Robert H like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Robert H liker dette

Del denne siden