The Great Eurobonus Heist - Jakten på millionen!

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 12. nov 2024 kl 11:12.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde egentlig ingen planer om å gjøre denne challengen men etter litt overbevisning fra @Kjetil L at det gikk på de få dagene i november/desember jeg eventuelt hadde til rådighet så var det bare å hive seg rundt å bestille. Var helt låst på disse datoene.

Ruten ser slik ut for å få 15 selskap:
    IMG_0294.jpeg

IMG_0300.gif

Har brukt noen CT billetter da jeg hadde 7 totalt igjen hvor 3 gikk ut i år, så greit å bli kvitt de for de hadde jeg ikke fått til å bruke uansett.

I januar vil saldoen vise ca 2,1 mill EB poeng, så kjekt med en ekstra million:D Argumentasjonen hjemme var at hu lille må vi jo betale full pris på om 1,5 år, så da må vi ha nok poeng i banken!:rolleyes:

Det er mulig vi blir å gjøre noen endringer på utreisen til USA/Seoul fordi det er de eldgamle prestige sleeper setene til Korean Air der nå idag..:) Reiser med @Kjetil L frem til Bangkok hvor vi drar hver vår vei etter det.

Og første tur starter NÅ:)

Last edited: 12. nov 2024 kl 11:41
    steve0, Kristian, sunshine and 23 others like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Air Europa

Først ute er Air Europa, UX1014 fra LGW til MAD.
    Landet i London i går etter tur fra Tokyo (kort reisebrev)

Fant ut at jeg like greit kunne få unna Air Europa og Tarom når jeg uansett landet i London på turen fra Tokyo.
    Da ble det ei natt på Radisson RED Gatwick booket med radisson poeng.

IMG_0281.jpeg IMG_0282.jpeg

Tok meg dit med en Uber fra Heathrow. Litt dyrere enn å dra med Elisabeth Line inn mot sentrum av London og videre med tog derifra men så mye enklere..:)

Første opplevelse med SkyTeam og Air Europa frister ikke akkurat til gjentakelse.

Ved innsjekk så må jeg betale £13 for å ha valgt ett sete? Jeg valgte sete online under innsjekkingen i går kveld… Ett helt vanlig sete.. 8A, og må betale??o_O

Orket ikke diskutere på det, spurte om eurobonus nr lå inne, ja det gjorde det men skyteam elite plus medlemmer må betale. Jaja..

IMG_0293.jpeg

Hvertfall fått ledig midtsete på turen nedover nå. Minner om gamle Braathens fly. Trangere enn AirAsia / Vietjet..

IMG_0297.jpeg

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)

paramberg liker dette
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,185
    Bonuspoeng:
    183
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!

Om noen andre flyr ut fra Gatwick så er det bare å glemme å komme noe tidligere hvis man tenker å benytte seg av lounge. Jeg hadde 30 minutter før boarding så tenkte meg raskt innom en lounge. Var fullt og det måtte forhåndsbestilles. Gjaldt alle 3 priority pass loungene. De sa ingenting ved innsjekk om bruk av lounge men står at AirEuropa har tilgang til No1 på Gatwick. Hjalp ikke hverken med billett eller priority pass kort:p

Kristian, jgroneng and NoLimit like this.
  6. ari1000

ari1000 Medlem

Likes mottatt:
    2,373
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Veldig fin rute :)

paramberg liker dette
  7. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,867
    Bonuspoeng:
    93
    God tur på galskapen. Må si du virkelig har fått til dette til rimelig pris!

paramberg liker dette
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ble ikke så ille. Og de lengste strekkene i biz så happy med det!
    All ære til de som gjennomfører alt i economy, så hard er ikke jeg:D:eek:

GlennDi and eventyrer like this.
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Flyreisen gikk greit med Air Europa men blir nok å styre unna de om jeg må ja:rolleyes:
    På to timers flyturen så rakk de å komme bort til rad 8 ca 20 minutter før landing. Tipper en del briter lenger bake i bussen skulle tømme vogna for drikke..

Booket meg inn på Bob W Chueca nede i sentrum. Leilighetshotell, helt ok og veldig bra priset kontra en del andre steder som skulle ha 2500+++ for ei natt.

IMG_0304.jpeg

Ut å spise churros og tapas nå!

TAROM står for tur i morgen:)

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :) igjen

paramberg liker dette
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg ihvertfall sikret ett bedre rom på Hilton i morgen i Bucharesti. Booket på Hilton Points.
    IMG_0318.png
    Booket hotellet som ligger rett ved flyplassen da KLM flighten går kl 06.00

Av en eller annen grunn kan jeg ikke velge seter på OTP-AMS.. Free seating?:p

Spielhaug, Kristian, veeegard and 6 others like this.
  12. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    668
    Bonuspoeng:
    83
    God tur!

paramberg liker dette
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Da starter turen videre idag med TAROM, RO416 i en 737-800 med 0 biz seter, kun Eco. 7,5 år gammelt fly så håper ikke denne har kasse tv i taket som jeg har sett på nett?:p

Virker å være ganske fullt fly i følge setekartet. Ledig midtsete inntil videre.

Kofferten med de verdifulle Hibikiene fra ANA ble kun sjekket inn til Bucharesti. Lar ikke den ligge på flyplassen over natta :p

Ingen fast track og ingen lounge her på Terminal 1 i Madrid. Fins en lounge non schengen bare.

IMG_0345.jpeg

Spielhaug, NoLimit, Kristian and 9 others like this.
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    4t i eco, kan ikke si jeg gleder meg:p

IMG_0347.jpeg

NoLimit, Kristian, sunshine and 9 others like this.
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,746
    Bonuspoeng:
    183
    Det var 4 kjedelig timer over til Bucharesti. Cabin crew gjemte seg for det meste bak her og hadde på sikkerhetsbelte de 2,5 første timene.. Vi landet faktisk med gardinen igjen, så lei var de :D

IMG_0351.jpeg

IMG_0352.jpeg

Slitent fly.

IMG_0349.jpeg

Fremme på Hilton Garden inn ved flyplassen i Bucharesti nå.
    Kort 5 minutter spasertur fra flyplassen. Går rett over en stor parkeringsplass om det er flere som har tenkt seg hit med overnatting..

KLM flighten går 0600 i morgen og ikke mulig å velge sete. Hørt med kundeservice og, setekartet var låst. Da får vi se da..

IMG_0353.jpeg

IMG_0355.jpeg

Nå blir det å spise middag i restauranten her og få seg litt søvn:D

RoadKing, Spielhaug and Kristian like this.

Del denne siden