Thomas cook Scandinavia sliter litt

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Norfindir, 04. jan 2019.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som at TCAS har noen utfordringer med 330 flyene sine for tiden..

    VKI har stått på Gardermoen siden lørdag og vkh står med tekniske problemer også.

    Min mor skal fly trd-lpa i morgen kl 08.00 og har fått følgende sms:
    Har hun her noe krav på kompensasjon utover mat og drikke?

    Selv skal jeg og familie til LPA på lørdag og det er vanligvis samme fly. Frykter at vi også blir forsinket eller får reserveflyet oy-vkk hvor vi nok bare kan glemme å få uttelling for economy pluss som vi har bestillt
     
  2. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    La merke til idag at Air Transat A330 er blitt wetleased inn for TCAS. Kan hende det bare var for å hente hjem folk, men var ihvertfall den som landa tidligere i kveld på OSL

    Edit: Sjekket litt opp, og så at det var OY-VKK (Air Transat livery). Operert av TCAS, men leaset fra Air Transat.

    Edit 2: Av info jeg har tilgang til så er det oppsatt en OY-VKH fra OSL til TRD fredag med estimert avgangstid fra OSL 13.00. Skulle egentlig ha gått 05.25.
     
    Last edited: 04. jan 2019
  3. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja skal hjelpe henne å kreve det. Men de skylder vel på uforutsette hendelser.
    flyet er forøvrig nå forventet å ta av kl 13.30, men det er uansett 5,5 time forsinket
     
  5. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Det prøver seg sikkert med det, men de får neppe medhold i at tekniske problemer er "uforutsette hendelser". Klag først til flyselskapet/turoperatør, så om de avslår er det stor sjanse for at du får medhold gjennom Flyklagenemnda. Har tilsvarende erfaring med Norwegian fra Trondheim til Barcelona, først avslag fra Norwegian men "etter en nærmere vurdering" etter at klagen kom via Flyklagnemnda fikk jeg 2 x 400 euro :)
     
    Last edited: 04. jan 2019
    Norfindir liker dette

Del denne siden