Som mange av dere har lest skulle vi (2 voksne og 2 barn) fly SK Plus OSL-BCN 1/5 for å se Barca-Liverpool. Vi betalte 54.000 poeng + ca. 1.200,- i avgifter. Flighten ble kansellert pga. streiken men etter 7 timer i telefonkø hos SAS fikk jeg booket oss om til LH Eco (Y) OSL-MUC-BCN. Ingen stor krise og vi kom frem ca. 2,5 time senere enn planlagt. Siden vi fikk bookingklasse Y hos LH fikk vi også 2500 EB pr. reisende, totalt 10.000 EB. Dermed har vi betalt 44.000 EB + ca. 1.200,- NOK. Jeg leste her på forumet at jeg kunne ha krav på kompensasjon fra SAS fordi vi ble nedgradert fra Plus til Eco. Jeg sendte derfor inn en claim på dette og henviste til en nettside der det sto at vi kunne ha krav på 50% av reisens kostnad i refusjon. Stor var min overraskelse da jeg på fredag før helgen fikk en mail fra SAS der de kunne tilby oss 400,- Euro eller 40.000 EB, pr. person... Det er jo helt sjukt. Vi kunne dermed velge mellom nesten 16.000,- NOK eller 160.000 EB ... Jeg takket høflig ja og i går var kompensasjonen mottatt på konto =) Er det rart streiken ble dyr for SAS ...
Jøss gratulerer, det var uforventet av SAS, men godt for de som ble rammet av streiken...Kanskje må kjøpe noen billetter i april/mai 2020...
Det er jo nøyaktig Sykt bra! Da fikk du altså tilnærmet gratis tur og 116K bonuspoeng ekstra for 2,5 timers forsinkelse og litt mindre svingradius for beina. Hadde ledd hele veien til EB-banken med Trumf-verdi som kompensasjon. Men det er jo mulig min bedre halvdel også hadde foretrukket noen Europeiske pesetas. Moralen er vel at denne e-posten hadde hun ALDRI fått vite om
Hadde det ikke vært for at vi hadde betalt 4000,- pr. billett til kampen hadde jeg tatt poengene. Men nå ble det på en måte gratis billetter og det er en helt OK følelse
Har også hatt denne diskusjonen med kona, og iblant er det godt å ta pengene. Angrer litt på at me ikkje gjekk hardt på å få ombooka vår reise til LH, isteden for å utsette heile turen! Men topp svar, og flott uttelling