... og greit er det når man har kaffekopper og ro på kontoret. Rett og slett digg å kjenne stillheten som finnes når man sitter alene og får en time eller to på kontoret for å rydde unna litt arbeid. På torsdag er det vel også TTT, noe en selvsagt ser frem til. De små gleder osv. Ha en flott start på uken.
God morgon frå Aust-Finnmark! Som ein kollega ynder å seie: Ny dag, nye nederlag... Pandionkatten har okkupert sjeselongen og overser totalt at ei ny veke har starta. 'Pandion for life'-loungen venter levering av kjøleskap i dag slik at ein er klar for TTT. Ingenting er tilfeldig! Ha ein fin-fin måndag, folkens
God morgen fra OSL! Ingen kø i loungen, men et ganske begrenset utvalg, allikevel bedre enn ingenting.
God morgen, Visste dere at det er barneTV på minst en kanal kl 05 om natten? Ønsket var Paw Patrol, morfar fant og sovnet .. Godt det er helg! T-87 .. lutefisk .. snart jul T-130 .. LHR .. MR .. tur med kompiser
God morgen fra kontoret på Torshov! Merker at det begynner å bli kaldt å Voi'e hit fra Majorstuen. Må kanskje få meg hansker, også håper jeg at arbeidsgiver snart lar oss bruke offentlig transport til og fra jobb. Ha en finfin dag!
God morgen fra Sølvbyen. Nydelig høstdag, god kaffe og BBC3. Blir ikke bedre start på dagen. I hvert fall ikke når man er i sin egen stue. Men det hadde smakt godt med en tur til mere eksotiske strøk, det skal innrømmes. Ha en frisk og fin dag!
God morgon frå Sunnfjord. Dagens andre kaffikopp er på veg ned i systemet. Ingen flyturar i sikte denne veka heller, men eg har i alle fall lært meg å lage sjokoladekjeks i løpet av helga. Det fristar med svippturen til London på nyåret. Er det innanfor å ta ein MR for å halde på sølvstatusen? T-313 til sommarferie
God "blå" mandag morgen. Nå merke en kulda er på vei, der en på forhånd skulle hatt en fantastisk god sommer med masse varme, sol og bobler i fjerne østen.Ladet opp for det som venter utover horisonten... Nå ventes lange dager med mørke, kulde og litt snøfall. Da passer det meget fint om vaksinene har funnet sin plass. Ha en super uke videre. PS TTT til uka
God morgen fra Jessheim. En stor dag dette. Om et par timer skal jeg nemlig bevege meg en mil vestover til det forgjettede land som kalles OSL. Jeg skal omsider ut og FLY for første gang siden denne pesten startet å plage oss. Denne gang går turen bare med Widerøe til FDE, men som ekstra bonus blir det også en natt på hotell (og da får det stå sin prøve at det ikke finnes noe NCC hotell i FDE). Har virkelig trua på at dette lyset i tunnelen ikke bare er et motgående tog. Optimismen er godt hjulpet av at det finnes en ny flytur i kalenderen allerede neste uke (med hotellovernatting da også faktisk). Ha en strålende en!
God morgen fra Romsdalen Hjemmekontoret er i gang for uken. Egentlig så er det runde nummer to da gårsdagens kveldsjobb gikk over til en langdryg nattjobb. Snart helg? Ellers ble gårsdagen brukt til sylting av bær, og skjæring/vakumering av en ca 10kg med hjortekjøtt. Blir fint å kose seg med når en ikke kan få god mat i eleverte klasser utover høsten. Ha en rask mandag!
God morgen! Solen skinner inn på kontoret. Vil bare bruke anledningen til å takke alle her på forumet for fantastisk inspirasjon gjennom en årrekke!! Etter en kort og meget hyggelig telefonsamtale med Tallinn så ligger OSL-FRA-LHR-HND inne. (Utreise i slutten av august neste år med business til London med LH og first med ANA i "ny"-ish kabin!) Nei, dette skal bli en bra (ttt)uke!
God morgen fra Trondheim! Ulempen med å møte opp på kontoret er at man må pendle litt mer enn fra seng via bad til tilgrensende hjemmekontor. Gadd ikke å sette meg inni bussruter, så det ble bil. Parkering i sentrum er ikke rimelig, ei heller bompenger. En liten pris for å unngå bussen da, men ikke økonomisk bærekraftig i lengden... Ha en flott mandag!
God formiddag. Kaffe ferdig og snart klar for prøvekjøring av ID.3 Den lille dyre fra Volkswagen. Må jo titte på noe, i påvente av at Enyaqen til Skoda kanskje blir klar i 202???
Det er mandag, og jeg har allerede rukket å lese all mail, sende en hel haug med mail, flytte på noen møter og bestille en flybillett (+ hotell). Fortsetter det sånn, så blir det jo en fin uke!
Ble Thon denne gangen (også). Liker generelt hoteller med litt personlighet og sjarm framfor går og triste Scandic hoteller
Du verden, er det ikke lenger kun en halvtime kl. 18 på NRKs farvefjernsynskanal? De fleste av oss har måtte nøye oss med det, men det ble vel folk av oss også... Jeg fikk av og til lytte på 'Barnetimen for de minste' på NRK radio før avmarsj til barnehagen. Det var stas!
Ah - mandag formiddag og hjemmekontoret er fortsatt operativt. Ingen kommersielle flyvninger siden 17. februar, kun 132 enveis-flyvninger med småfly, begrenset komfort ombord og et fullstendig fravær av landinger med flyet. Men - jeg skal straks bestille en tur til regnværshovedstaden! Fredag til søndag for litt jobb, det blir helt greit å få med seg en helt vanlig kommersiell flyvning igjen!
God formiddag fra vest! Om lidt er kaffen klar, som det heter på riksmål, og man venter vått vær i løpet av kvelden. Her er dilemmaet om man skal ta 4 dagsturer til BGO for å tjene poeng, eller ta 3 overnattinger i mellom i stedet. Hva mener folket? Jobbturer blir i eco uansett, men man kan jo by på upgrade. Choices eller Choice’s.
Snart lunsj her på hjemmekontoret/karanteneasylet. Siden jeg dristet meg en tur til Hellas forrige uke med Lufthansa i C, har jeg i det minste ikke store reiseabstinenser. Det var faktisk ganske overraskende å komme hjem fra land som tar smittevern dypt alvorlig, til landing på OSL, hvor det virker som folk tar av seg munnbindene så fort som mulig bare de er ute av ankomsthallen. Fikk meg uansett en frivillig peilepinne stukket opp i nesen. Velkommen hjem #2020