Tidlig søndag morgen..

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 03. sept 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    ... står man på flytoget..
    Riktig, man har fått ståplass..
    Og noe valg har man ikke når NSB ikke går på de mest ugudelige tider..

Men i går var en merkedag for meg. Endelig har jeg kommet til nr 1 på flest likes på forumet.. Flest poster har jeg bikket for lenge siden, men svadanivået er jo også høyt :)

Ha en strålende dag, selv om det innebærer 3 timer med søvn, ståplass på flytoget og attpåtil ved siden av en unge som nok ville laget betydelig mindre leven om den kunne sovet litt lenger..

2. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    I HKG er sk964 kansellert så flyr via BKK istedenfor grunnet tyfon. Håper å rekke flyet ikveld før tyfonen kommer nærmere. Credit til SAS som rydder opp så vi ikke står Kjos fast!
    IMG_1046.JPG

FFlyer, Petter B-C, Upsaker and 9 others like this.
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_3985.JPG Litt urutinert av meg å fly med Emirates rett mot tyfonen, får håpe det blir mindre problem for SAS i morgen.

ArthurDent, phileas, FFlyer and 16 others like this.
  4. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Godmorgen til en flot morgen. Håber I får en flyvsk dag. IMG_20170903_070055.jpg

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra vest .,☀️ IMG_0336.JPG

FFlyer, Anita, SAJblue and 2 others like this.
  6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,941
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen til alle, og gratulerer til Are. Er for så vidt nærmere jorda (sjøen) enn lufta, men side arbeidsredskapet for tiden er en 23,5 fots Arronet med 225 HK, hender det ikke så rent sjelden at jeg er "airborne". Fremdeles er det nesten en mnd til neste flytur, men da begynner det til gjengjeld å røre på seg. Først en kombinert leg-og poengterer til Gdansk (skal tyne den siste dråpen ut av det tidligere Herz-tilbudet), så blir det nok en del kortere jobb-turer før 3/4 av familien skal prøve Biz-tilbudet fra Turkish (Gøteborg-Casablanca). Så noen jobbturer innenlands i desember og januar, før jeg tar den store stygge egotrippen fra et tidligere Singapore-tilbud og flyr OSL-CPH-SIN-BKK. Returen med 380 om FRA. Legger ved et slags hotellutsikt-bilde fra Farsund resort. Det er for øvrig "all work, - and quite some fun" lørdag som søndag, her. God søndag!

Attached Files:

Stuttfeiten liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Gullstua. Hadde nesten tomt flytog og fikk sitte så mye jeg ville.
    Nyter en frokost mens jeg tenker på stakkarne som stod i milelang kø for manuell innsjekk. Usikker på om det bare er SAS eller om også andre flyselskaper har it problemer på OSL i dag.
    Var forøvrig skjerpet i sikkerhetskontrollen i dag, virket som alle laptoper fikk en ekstra sjekk.

Grattis @Are :)

Attached Files:

Stuttfeiten, SAJblue and Eddie47 like this.
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,652
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Oslo med havregrøt og " snart på vei til treningssenteret" følelsen for min del.
    Jeg er vist usedvanelig knipen på mine likes, så han som strengt tatt ikke trengte det fikk min første her inne. Så det drypper inn @Are.

Stuttfeiten and SAJblue like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Har jo hørt at Ethiopian benytter OSL lounge, da jeg tusla forbi i dag så jeg at også TAP har de.
    Er jo litt snedig, men dem om det. Lurte dog på, betyr det at man som EBG/D/P og reisende med et av de to selskapene ikke får komme inn i SAS' lounge?

Eddie47 liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    CPH neste, et par timer der og så "then we take Berlin"

Fredrik81, Stuttfeiten and Eddie47 like this.
  11. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Oslo øst. Her brukes morgenen/formiddagen i fred og ro med å tråle gjennom insideflyer og andre relevante fora. Om en time eller to bærer det ut for å nyte byen, med en tur innom Sporveismuseet som har åpen dag i dag. Der er det mange fine aktiviteter som for eksempel guidet tur i veteranbuss langs gamle ringlinjen.

Ellers så har vi så smått i heimen begynnt å planlegge neste tur, da fly-premium-nivået på mastercard premium endelig har blitt korrekt. Konsensus pr nå er en tur til Boston i C.

FFlyer and Stuttfeiten like this.
  12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,059
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen! Begynner å gjøre meg klar til min første MR på veldig lenge. Er stor fan av kombinasjonen av ungdomsbilletter og Plusgrade, tur/retur Chicago i SAS Business (på 24 timer) blir defintivt bedre enn samme rute i SAS Go... :)

Ha en flott søndag!

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Klar for 2 timer i kantina i København. Minnes bedre tider er, men det skal nok gå bra.

Observerte ellers et par ting på flyet ned som var nytt for meg:

* Felles menykart for interkontinentale ruter og charter (i europa?). Utvilsomt et sparetiltak, dog et fornuftig et syns jeg.
    * Et utvalg mat og drikke på menyen ikke tilgjengelig på flyvninger i Europa under 80 minutter... Undres om dette også gjelder servering i Plus. Har gledet meg til å forsøke Harahorb og den svenske whiskey'n, men Berlin er bare 70 minutter unna...
    Hvis dette stemmer så blir det mindre stas med MR til Gdansk og dess like. :(

TigerTravel and FFlyer like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Kjipt. Hadde tenkt å se et par episoder på Netflix, men her i kantina i CPH funka wifi dårlig gitt.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Nei så dæven... plutselig var jeg inne...

SAJblue liker dette
  16. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    G'morgen fra østkysten av USA.

Dette besøket er så kort at jeg holder meg på ca-europeisk døgnrytme og står opp kl 4. Nå er den halv seks, og jeg har rukket noen linjer ved tastene før frokost.

Jeg skal prøve å finne en hyggelig lounge på IAD fra tre-tiden, mens jeg humrer fornøyd over å ha vunnet i plusgrade-lotteriet.

SAS plus er bra. SAS biz er bedre.

/koffert

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Innsjekk på IAD starter ikke før kl 14 ....

18. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Med "tre-tiden" mente jeg kl 15. :)

Eddie47 liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Etter utsjekk på hotellet kl 11 satt vi på utsiden i to timer og ventet på at innsjekk skulle starte .... drakk kaffe og så på folk ... greit det, men få sitteplasser og dårlige seter ...
    Turkish sin Lounge er fin og har god mat, men det er svært mye folk der i 15 tiden og vi fikk kjeft fordi vi hadde to alkoholenheter hver ... SAMTIDIG!

Det var roligere og bedre hos Luftwaffe ...men maten er bedre hos Turkish ...

God tur

bor_i_en_koffert liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg image.jpg Priority boarding håndhevet av maskiner på CPH, folk avvist en mass.
    Fikk lapp til å levere inn kabinbagen... ikke særlig ønskelig i og med at den har laptop'n så jeg tok den med ombord og den gikk fint inn i boksen over setet.

Ledig midtsete mellom OSL og CPH, gjenstår å se om det blir det samme til Berlin.
    Knyttnevetest passert med god margin på CRJ-700'n :)

Eddie47, Stuttfeiten and SAJblue like this.

Del denne siden