Til Cuba for å schpela golf (Virgin Upper Class, BahamasAir, Delta First)

Tråd i 'Reisebrev' startet av NKA_Pls, 28. des 2024 kl 18:47.

1. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,596
    Bonuspoeng:
    93
    Hei godtfolk!

Etter en altfor lang ventetid etter forrige tur (hvor vi var heldige nok til å rekke en siste tur med Lufthansa First), er reiseabstinensene dessverre godt på plass langt ut i fotbladet.

Bilde fra sist tur (Savannah, Georgia, på 4. juli):
    IMG_8697.JPEG

Sambo og jeg bestilte en tur til Bahamas - mest for å endelig få prøvd SkyTeam. Målet var dog Cuba, men litt kræsj med videreflyvningen medfører nyttår og noen "bonusdager" på Bahamas (det finnes jo verre ting enn det).

Vi får prøvd noen nye flyselskap og maskiner (f.eks A350-1000), og det blir gøy å prøve Virgin Upper Class - og Delta Domestic First.

Vi er på Cuba i 5 dager, og skal spille golf i to av dem, før vi utforsker Havana litt (ja, det blir sansa-dalsing på danseskole). Jeg har også brukt de to siste månedene på å pusse opp spansken min, noe jeg forstår er nødvendig etter en episode med gresshopper på guacamolen i Mexico i fjor. Forøvrig ser jeg at jeg ikke skrev reisebrev fra Mexico-turen vår til nyttår i fjor - noe jeg angrer på nå! :eek:

Det ble et leg fra OSL-AMS med cash (fordi skatter og avgifter ble redusert med 7000,- ved å ikke starte ruten fra LHR). Bilettene fra Nassau til Havana er også kjøpt med cash (ca 12 000,- kr. ink. check ins). Dollaren er drepen om dagen!

Reiseruten:
    Itinerary.jpg

Jeg skal skrive reisebrev etter beste evne - og oppdatere dere så ofte jeg får tid til det :D
    Hvis reisen er ekstra gøy, må jeg innrømme at jeg for enkelhetens skyld først oppdaterer på SnapChat - om noen har lyst til å følge med der er det bare gøy.

På Snapchat heter jeg Nussekozepusen (ja, jeg vet - ikke spør)...

Avreisen er i morgen på søndag den 29, og siden til London den 30. - før vi flyr til NAS den 31. kl. 08. Vi gleder oss til Upper Class - og Virgin Play House!

Første overnatting blir på Corendon Amsterdam. Det må være et av Europas kuleste fly-hotell - og jeg gleder meg som ei litta unge til å få tour av 747-en i hagen!
    Corendon.jpg

Hasta Luego, som de sier på Cuba :cool::cool:

Last edited: 28. des 2024 kl 19:01
    haifinn, ordnetseg, obay and 15 others like this.
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    I have questions. Men god tur!!

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,730
    Bonuspoeng:
    183
    Er stoppet i Atlanta på utreise eller på retur? Håper du er obs. på at man ikke lenger kvalifiserer til ESTA etter besøk på Cuba og at allerede godkjent ESTA kan bli automatisk inndratt om reisen havner på radaren til amerikanske myndigheter.

NoLimit, Henrik and Kjetil L like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,922
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden