Tilbud hos Qatar og finnair

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fredrik81, 27. des 2015.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tilbud hos Qatar og finnair. Dere som har fulgt med på tilbud, det er vel ikke akkurat veldig mye billigere en vanlig?Hvordan står disse tilbudene i forhold til andre tilbud fra samme selskap. Qatar er vel overlegen når det gjelder komfort i forhold til finnair.
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har kun oversikt over QR Biz-prisane, og der er det iallfall ingenting å ropa hurra for (samanlikna mot tidlegare tilbud). BKK for 14k vs. 10k for ikkje veldig lenge sida. CPT den einaste destinasjonen der prisen kan forsvarast, med 16k (14k tidlegare).

    http://www.qatarairways.com/no/en/offers/wintersale.page
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Synes økonomi-prisene til Qatar heller ikke var så mye å rope hurra for (ihvertfall DXB, BKK og HKT som jeg følger med på jevnlig). Samtidig må en jo si at 3300 kr til Dubai er j**lig billig uansett! Og man får veldig mye for pengene hos Qatar hva gjelder nye fly, gode seter, digg mat og champagne på økonomi (vet ikke om det er standard, men jeg fikk det ihvertfall mellom OSL og Doha) :)
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Business Class prisen til Bangkok er det da ikke noe å si på. 13500 hos Finnair fra Oslo er jo ikke til å kimse av. Er jo en tusenlapp billigere enn Qatar også.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så du mener at en tusenlapp hos Qatarair ikke er verdt det?
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo vanskelig å svare på. Har ikke flydd Finnair, men de flyr jo til BKK med nye Airbus A350, så det kan jo ikke være så galt. Så kan du jo samtidig se på hva som er mest effektivt og om du ønsker å fly 1,5 + 10 timer eller 6+7 timer.

    Og en annen faktor er hvilket OneWorld selskap du har kort hos og hvem som gir best uttelling. Det har jeg dog ikke sjekket.
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    1,5+10 er kanskje bedre, men ut i fra det som står på denne siden og diverse andre sider så er vel Qatarair noen hestehoder forran de fleste selv om finnair helt sikkert er bra de også. Planen er å få testa ut Qatar i løp av 2016, og selvfølgelig vente med å kjøpe billetten til 2016 slik at jeg opparbeider meg en ny CT innen sommeren.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst er Qatar bra i Biz. Like bra som noen av de dårligste First classer vil jeg si. Finnair hører man ikke så ofte om. Hadde vært gøy med en triprapport fra Finnair på langdistanse. Gjerne med den nye A350'en.
     
    Fredrik81 and mariusbb like this.
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det dessverre er slutt på champis på økonomi med Qatar - iallefall fikk jeg beskjed om det når jeg nylig fløy t/r Sør-Afrika. Når var det du fikk det i økonomi? Sist jeg opplevde det var i slutten av februar i år. Business har dessverre også tapt seg en del - billigere champis, eye-shades av lavere kvalitet... Men dette er jo smålig småsutring - de er fortsatt knallbra! Og jeg gleder meg enormt til neste biz-tur om få dager til Singapore :)

    Men .. det er likevel noe med at redusert tilbud ikke er så gøy.

    Hva kan forklaringen til en slik forretningsstrategi være? La oss tenke oss tre kvalitetsnivåer, A, B og C - der A er best. Anta videre at et selskap har planer om å velge nivået B på lang sikt. Det å starte på nivå A og deretter redusere til nivå B, vil opplagt oppleves mindre morsomt for oss i fanklubben enn dersom man starter på C og hever kvaliteten til B. Paradokset er imidlertid at det trolig er mer lønnsomt å velge den første strategien - rett og slett fordi det skaper en større kundebase ved den innelåsingsmekanismen bonusprogrammer og den første forelskelsen skaper.

    Og man vil liksom ikke tro på at man blir bittelittegrann skuffet når den utvalgte ikke helt lever opp til den første hodestups besettelsen... så man blir værende litt til, og litt til, og litt til...
     
    Sooninson liker dette
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Med den ekstremt svake kronen vi ser nå er jo dette fortsatt billig, kronen har jo svekket seg 40% mot USD så da forsvarer jo det prisøkningen til BKK
     
  12. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tror nok glansdagene med 10k business er vekke før evt krona styrker seg. Ser ikke ut som det vil skje med det første..
     
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har ventet lidt på disse kampagner i håb om at februar rejsen ville blive lidt billigere. Efter både Emirates, Qatar og Finnair startede kampagner er prisen til BKK steget med 300kr.

    Ikke imponeret
     
  14. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    QR hadde tilbud til BKK for rett i overkant av 10k for 1-2 månader sida (eg huksar ikkje nøyaktig), dette lenge etter at krona tryna. FØR krona tryna, så var det mogleg å få BKK hjå QR for 8,6k :)
     
  15. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Kanonbra oversikt - interessant å se de store prisvariasjonene over tid. Kanskje det lar seg gjøre å mekke en (statistisk) modell (regresjonsanalyse) som predikerer fremtidige priser? Er vel dessverre bare et håp fra en som ønsker å fly standsmessig mest mulig.
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk. Samler man nok statistikk så kunne jo dette lett vært en app. Is this a good deal : p
     
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Flott oversikt @sexten, men lurer på en ting, ser at QR ligger på 9 045 den 13.04 visst det er utreise hvordan finner jeg avreisedato , eller er oversikten for enveisreise?
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Datoen er den dagen prisen ble noter regner jeg med. Tror kun han har sjekket når det har vært tilbud.
     
  20. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    ok skjønner, var jeg som misforstod :p
     

Del denne siden