Silver Airways, som primært opererer i Florida og noen av karibiens øyer, samarbeider med United. Jeg skal fly med dem fra Key West til Pensacola og får då en 3 timers mellomlanding i MCO. Vil de slippe meg inn i i United loungen der?!
Nei. Du trenger en billett med et *A-selskap for å komme deg inn i lounge med *A Gold-kort. Silver Airways er ikke er *A-selskap. Hverken codeshare eller earn/spend-samarbeid er tilstrekkelig. Snacky
Takk....men bestiller jeg samme reise på sidene til United (operated by Silver Airways), så får jeg vel både loungetilgang og EB-poeng?
Du får sannsynligvis UA-poeng siden UA har dette samarbeidet med Silver Airways, men ikke lounge-tilgang eller EB-poeng samme hvor du bestiller billetten, av nevnte årsaker ovenfor. Snacky
Man skal velge sin routing med omhu. Jeg har selv blitt (om)booket med American Airlines av SAS, som for den saks skyld også har samarbeid med for eksempel Icelandair, men på slike flyvninger kan man nødvendigvis ikke forvente EB-kreditering eller *A perks. At flyselskap som for eksempel SAS burde annonsere dette bedre, er så sin sak. Men jeg tipper at 90 % av de som reiser med SAS ikke har tilgang til *A lounger og/eller gir en god dag i EB-opptjening - slik også sikkert enda en større andel av Uniteds reisende gir en god dag i om flyvningen er operert av United selv eller en partner i eller utenfor *A.