Vi skal fly ORD-CPH i SK C i midten av januar. Det er fortsatt tilgang til United Polar Lounge? PS: noen som vet hvilken terminal på ORD SK bruker å fly fra? Loungen ligger i Terminal 1.
SK flyr fra terminal 5. Gikk buss airside tidligere, men den forsvant under korona(?), så man må ut og inn.
Nei, vi hadde ingen problemer da vi gjorde dette i oktober. Ingen spørsmål overhodet. Tok litt tid å komme inn i terminal 1, men ingen kø på terminal 5 da vi kom tilbake,
Et annet alternativ og kanskje ikke helt kosher her inne da, er å ankomme relativt sent til T5, spise middag på Tortas Frontera som har skikkelig bra mexican style sandwicher etc og gå ombord å sove. Terminal 5 generelt er triste greier og jeg digger ikke 2 x security + tog mellom terminalene så minimerer gjerne tiden min på O´Hare tross Polaris. Flyr du derimot med Lufthansa eller United som flyr fra T1 er det veldig greit. PS Tortas Frontera er et av konseptene til Rick Bayless, hvis noen har spist på f.eks. Frontera Grill i Chicago.
For nye lesere: Noen flere med erfaring med United Polaris på ORD? Hvor tidlig kan vi komme oss inn der? Flyr kl. 22 og har sjekket inn allerede (kun håndbagasje). Tenkte å dra ut i 17-tiden og videre til T5 i 20-tiden. Nylige erfaringer med transit T1->T5 ?
Da jeg var der på søndag sjekket vi inn bagasje til CPH-flyet med avgang 22 ca 1515. Det går jo fly til ARN 1600, så vi tenkte at vi rakk personalet på innsjekk før de evt tok pause. Jeg spurte dem, og de kunne fortelle at de holdt åpent hele ettermiddagen, ingen stengt innsjekk mellom ARN og CPH. Det var svært lite folk på en søndag ettermiddag. Vi brukte ca en halvtime mellom lounger. Gold track i security og høy effektivitet. K
Impulsbooket nettopp en SK C til ORD, og da ble dette spørsmålet plutselig interessant. Det er lenger oppe i tråden nevnt buss airside som ble stoppet under pandemien. Noen som vet om denne bussen er i gang igjen? Og om ikke, vurderer folket at det likevel er verd det ekstra bryet for en tur i Polaris? Bagasjeinnsjekk er uansett ikke noe tema; har som alltid kun den lille ryggsekken min. Ser også at det på terminal 5 finnes en som heter Swissport Lounge hvor LoungeKey aksepteres. Noen som vet noe om den? Får uansett aldri brukt opp DNB-klippene mine, så om den er bra kan det kanskje være et alternativ.
Swissport lounge er vel omtalt av OMATT som nord-Amerikas dårligste lounge. Nå har jeg et betraktelig mindre grunnlag en ham, men den er ihvertfall dårligere enn noe annet jeg har besøkt der borte. Har forsøkt meg to ganger der når SAS loungen var stengt, etter å ha kommet fra Polaris, og da var den begge gangene også full og de prioriterte kun reisende fra flyselskaper som de er kontraktslounge for.
Vi var på Polaris loungen på ORD i forrige uke. Kom til Polaris ca kl 18.00 og da fikk vi bord med en gang i den lille restauranten. En stund senere var det ventetid. Ingen problem å ta buss tilbake airside. Vi skulle med København-flyet og forlot vel Polaris ca kl 20.15 eller noe sånt. Mener å huske at de sa at siste buss gikk ca 20.30.
Litt off topic, men fra Q3/Q4 2024 kommer LOT til å åpne nye lounge i T5 ved ORD som forhåpentligvis gir et kvalitetsløfte når det gjelder loungene på T5. Spørsmålet er bare om SAS allerede har byttet allianse før den tiden kommer. https://www.lot.com/no/en/press-roo...-new-business-lounge-at-chicago-ohare-airport
Deltas nye Skyclub på T5 skal visstnok være veldig bra, og med C eller Elite plus og billett til Europa, så kommer man vel inn der. For de som ikke er glad i å rote seg frem og tilbake til Polaris på T1, så blir vel situasjonen egentlig bedre på ORD med Skyteam. Spørsmålet er vel om SAS blir på ORD. Delta har stor hub i Detroit og enda større i Minneapolis, og svært lite nettverk ut fra ORD. SAS flyr vel i dag til ORD fordi det er en stor United hub. Jeg ville gjette på at SAS ihvertfall flytter en av dagens avganger fra ORD til Minneapolis.
sas flyavgang fra T5 - ORD til CPH kl. 21.45 vil åpne for innsjekking fra 17.30 nøyaktig. Jeg kom til ORD flyplass rundt 14.30 fra JAX og må vente i noen timer. etter innsjekk gikk jeg gjennom immigrasjons- og sikkerhetskontrollen for å få tilgang til gate M13 for å ta airside buss for å gå til Polaris lounge på terminal 1 men personen som satt der nektet meg å ta buss fra T5 til T1 pga. har ikke noe fly fra T1 (boardingkortet mitt er med sas på T5) og veiledet meg at jeg måtte gå ut for å ta airtrain tilbake til T1 hvis jeg vil til Polaris lounge. Airtrain tok rundt 5 minutter fra T5 til T1 via T2ogT3. Polaris lounge er flott og jeg tok airside buss fra T1 for å være tilbake til T5 klokken 20.30 (jeg er den eneste passasjeren) det tok nesten 10 minutter avhengig av bakketrafikken.
Jeg skal også med 21.45 til cph senere i vinter. Kommer inn på T1 i 1800 tida med united og er da allerde sjekket inn. burde kunne gå rett i polaris og så ta bussen ca 20.30 til T5 da og ha god tid til boarding på sas flighten ?