Tilgjengelighet Air Canada med EB

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 08. des 2022.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg søker etter C-turer til USA vha AwardFares får jeg "aldri" treff på AC hvis jeg velger å kun se FFP = EB. Velger jeg AC sitt eget program får jeg "massevis" ledig.
    Har i fjor høst og i våres erfart at SAS Kundeservice heller ikke finner mye ledig med AC.

    Noen som har erfaring med dette i det siste?
     
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting om star alliance søket til SAS heller - så det tyder vel på at SAS har mistet litt tilgjengelighet der.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada har dynamisk prising og i praksis alltid ledige bonusseter på egne flyvninger, litt som ordinære billetter for poeng hos SAS. AwardFares tar ikke bort disse og gir derfor en ganske dårlig pekepinne på hva som faktisk er tilgjengelig.

    Anbefaler https://awardhacks.se/Star eller https://acrewardsearcher.cowtool.com/ med passende filter.
     
    indahla liker dette
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde Air Canada i september ..
    EZE - YYZ
    YYZ - CPH
    Synes å huske at jeg den gang fant det på Expertflyer
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også søkt masse datoer i april-mai til diverse canadiske byer, og SAS sitt søk viser ingen som helst tilgjengelighet med AC i C. Fløy med AC ifjor BRU-YUL i C, men lite tilgjengelighet nå. Mye ledig i eco, da…o_O
    SAS-telefon finner heller ikke noe, selv om de søker leg for leg og hub til hub.
    For meg virker det som at det er generelt svært få c-seter til USA/Canada i apr/mai
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har akkurat samme erfaring.
    Finner et meget begrenset antall til USA, men ingenting tilbake.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Expertflyer bruker ikke Air Canada sine egne nettsider som kilde til tilgjengelighet og det du finner der vil derfor stemme mye bedre med det som er tilgjengelig for Eurobonus enn det Awardfares gjør (med mindre man filtrerer bort FFP Air Canada Aeroplan på Awardfares såklart).
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Flygningene fant jeg på Expertflyer og søkte bare på I klasse når jeg ser etter AC flygninger.
    På Awardfares søker jeg bare på EuroBonus seter! Det er jo så irriterende frustrende å se hvor mange bonusseter som er tilgjengelig for alle andre ..
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, enig. Skjønner ikke hvorfor folk gidder noe annet med mindre de søker på F. Blir bare skuffelse over hele fjøla..
     

Del denne siden