Tilgodehavende hos Auric Air i Tanzania, selge rimelig eller andre tips?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av HaraldOslo, 26. sept 2019.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal ned til Tanzania i november (CT + Biz med Swiss), og innenlands skal vi fly Auric Air. Tilsammen blir det noen flystrekk, for vi skal dra:
    Dar es Salaam - Zanzibar
    Zanzibar - Selous
    Selous - Dar es Salaam - Mafia Island
    Mafia Island - Dar es Salaam.

    Nå ble det litt vel mye venting på flybytte i Dar es Salaam mellom Selous og Mafia Island, så på det strekket byttet vil til Coastal istedenfor. Problemet er da at vi endte opp med $1040 tilgode hos Auric, og de har en NO REFUND-policy. Men de er jo snille nok til å gi meg det som en credit for neste gang jeg skal fly..

    Jeg ser ikke for meg flere turer til Tanzania med det første, så da sitter jeg vel igjen med tre muligheter:
    1) Gjøre ingenting
    2) Prøve meg på en chargeback hos Amex, for tjenester ikke levert
    3) La noen andre bruker kreditten.

    Det første er uaktuelt, det andre er - kanskje amerikansk måte - men for meg på grensen til svindel, så da tenkte jeg heller nummer tre er bedre her inne på et forum med reiseglade.

    Jeg har sjekket med Auric og det er ingen problemer med å la andre bruke min kreditt, og det var ingen ekstra kostnader ved det. Den kan også deles opp i flere biter.

    Er det noen som har planlagt tur til Tanzania men ikke har booket fly innenlands enda? Er det innafor å ta 75% av pålydende?

    Eventuelt, er det noen som har erfaring med chargeback/charge dispute i slike situasjoner? Jeg har prøvd å løse dette med flyselskapet flere ganger, tilbudt meg å betale en tilbakeføringsfee, og i tillegg sendt de link til deres betalingsformidler (DPO) med hjelpeartikkelen "slik tilbakefører du beløp til dine kunder". Det er bare vrangvilje å få. Ikke akkurat så veldig kundevennlige de jeg har snakket med så langt. Alt dette har jeg såklart skriftlig. Selvfølgelig ikke prøve meg på en dispute før ETTER vi har flydd med de i november. Vil jo ikke risikere at de kansellerer resten av flyene våre.

    Det siste 4. alternativet er å donere kreditten til et godt formål i Tanzania. Hvis noen har noen tips om dette også så er det velkomment.
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
  3. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Vrangvilje? Det er vel du som er vrang her. Jeg har mye erfaring med chargebacks fra andre siden av bordet, og ønsker alle "kunder" som kjører disse urettmessig alt vondt...
     
    HaraldOslo liker dette
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, jeg har heller aldri kjørt en dispute på noe som helst. Har heller ikke et ønske om å gjøre det i fremtiden, men på den annen side så er det snakk om 8000 kr. Jeg har kansellert flyet innenfor fristen, de har ingen kostnader og de kan selge billettene på nytt. Jeg har også sagt meg villig til å betale kostnader forbundet med å føre pengene tilbake. Det er jo fint å få det som tilgodehavende, og hadde jeg planlagt å dra til Tanzania en gang til i løpet av det neste halvåret hadde det jo vært greit. Eller om jeg kunne hatt det tilgode på ubestemt tid så kunne jeg jo ha flydd de om noen år.. men neida.
     

Del denne siden