Tillatt innsjekket bagasje til/fra Mexico

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thor-Erling, 19. des 2020.

  1. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en business billett (kjøpt for cash) HAV-CUN-HAV med Copa. Flybytte i PTY begge veier.
    Har EBD. Nå leser jeg på Copa sine sider (https://www.copaair.com/en/web/us/checked-baggage) at i henhold til Mexicansk lov er det kun tillatt med 25kg bagasje inkludert.

    Finner ingen ting noen andre steder på nettet om dette. Ønsker å ta med meg så my som mulig tilbake til Cuba siden det er vanskelig å kjøpe ting her.

    Var i Mexico for rundt 10 år siden å kan ikke huske noen begrensninger den gang.

    Noen som har noen erfaringer med dette? Er det 25kg pr kolli eller kun 1x 25kg for alle?

    upload_2020-12-19_19-7-10.png
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg tolker det er det 25 kg på den første gratis bagasjen. Noen land har minimumskrav til bagasje du skal få med, og Mexico har tydligvis 25 kg. Har opplevd at enkelte turer over there har 2 kolli inkludert. Det er sikkert fordi det er vanlig å ta med seg ting fra utlandet og de vil ikke at flyselskapene skal melke forbrukerene.
     
    Thor-Erling liker dette
  3. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det høres mer fornuftig ut. Sikkert bare jeg som er litt paranoid. så for meg å stå med 6x 32kg på flyplassen (2 reisende) og bare få med 25 kg. Hadde blitt dyrt :eek:

    Takk for innspill :)
     
  4. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Vi får satse på at det er rent mel i posen
     
    jgroneng liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Da vi fløy til Mexico (Cancun) ble vi spurt om vi hadde alkohol og sigaretter. Ingen spurte oss om heroin eller kokain!

    En av oss ble også plukket ut til tilfeldig kontroll, og han måte legge hans bagasje på båndet for x-ray. De hadde ingen måte å vite hvilken bagasje som var hans.. Det viktigste var at de gjennomlyste NOE så det så ut som om de gjorde noe. Topp sikkerhet der altså..
     

Del denne siden