Timing for nytt kort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Mear, 26. juli 2015.

  1. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tenkter på å skaffe meg amex, etter å ha sprunget litt rundt i området og forsøkt å finne ut om noen matbutikker tar kortet (den minste av de minste, lokabefolkning: 450 pers :D). Jeg har jo sett at SAS innimellom tilbyr litt ekstra poeng når man får kortene, men gjelder dette noensinne amex platinum? Og er det verdt å vente på, eller burde jeg bare søke om kortet og begynne å bruke det?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    De gir vel 12.000 poeng i velkomstgave. Kan ikke huske å ha sett kampanjer som gir enda mer..
     
    Mear liker dette
  3. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, takk, det er vel bare å kline til. Etter en samtale med kundeservice ser jeg at Platinum ikke kommer til å gå. Men er Premium det neste beste valget, da, i forhold til de andre kredittkortene tilknyttet Eurobonus? Det ser mye ut til at Shell MasterCard er nesten like bra, og betraktelig billigere (om man ikke tenker på CT, og det er jo hakket vanskeligere å få med Premium enn Platinum).
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ikke får Platinum ville jeg heller valgt Trumf Visa, det gir nesten like mange poeng som Premium og et hav av flere brukersteder.
     
    Last edited: 27. juli 2015
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Shell MasterCard er enda mer anvendelig enn Trumf Visa siden man kan betale på alle matbutikker og opptjene poeng. Så det er nok det beste alternativet om du ikke går for CT.
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke ha både Amex og Trumf/Shell?

    Det har jeg. Bruker Amex der de tar det og sparer opp til CT + Trumf/Shell andre steder.
     
    gardamix liker dette
  7. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skal ha begge dersom jeg går for Amex Premium, men dersom Shell Mastercard er neeeeesten like bra, så gidder jeg ikke betale for Amex i tillegg. De ser ganske like ut i opptjeningen, så det henger vel egentlig bare på om jeg tror jeg klarer å dra det for 120k på et år. Eller?
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har foreløpig kun premium, men har det for å etablere en god kundehistorikk. Da er det mulig å få innvilget Platinum senere, selv om man kanskje ikke oppfyller f.eks. kravet til årsinntekt..

    Alle SAS Amex-kort utløser nå companion ticket ved omsetning på "bare" 100k. De differensieres isteden på hvor man man benytte den.. https://www.americanexpress.no/saseurobonus/companion-ticket/
     
  9. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg lest feil, men det er jo gode nyheter. Hvem vet, kanskje jeg får mast meg til en oppgradering seinere. Og det skader vel ikke å prøve ei stund og se hvor mye det blir brukt. :)

    Da blir det Amex Premium, Shell mastercard og separat Trumf-kort da. Og kanskje ny pengbok til alle de nye kortene...
     
    Baldrick and Jørgen like this.
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg foretrekker Trumf Visa fremfor Shell MasterCard. Da får jeg dobbeltrumf automatisk hos Norges Gruppen. Handler jeg hos de andre dagligvarene bruker jeg AmEx eller SAS MasterCard.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja bruker man NorgesGruppen som primærbutikk bør man absolutt ha Trumf VISA om man da ikke har et SAS Amex..
     
  12. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Men om man er nøye med å dra trumfkortet burde det vel være bedre å gå for Shell-kortet, slik at man får litt ekstra andre steder?

    Det blir jo mye samme mengde kort å drasse rundt på uansett, men Shell + Trumfkort = like mye poeng, right? Bare litt lettere på kredittramma. :)
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du får vel samme på Shell og Trumf utenom Norgesgruppen.

    Kan man registrere Shell MasterCard hos Trumf slik at man får automatisk "vanlige" Trumf-poeng også?
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For norske forhold vil du trenge 3 kort for å optimere: Amex SAS Platinum, Shell MC og et vanlig Trumf medlemskort.

    Ikke all verden å drasse på det ;-)

    Om man ikke går for Amex ville jeg skaffet meg både Trumf Visa og Shell MC..
     
    Mear liker dette
  15. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker SAS Mastercard og Shell Mastercard og bruker over100k i året på korta, burde jeg gå for amex SAS premium da siden den gir CT ?
     
  16. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er Shell Matercard bedre enn sas Mastercard med tanke på EB poeng og for bruk av kortet der amex ikke strekker til??
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Shell mc gir en opptjening på 14 poeng pr 100 kr brukt, mot sas mc 10.
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har sagt det før og sier det igjen: SAS MasterCard er det dårligste på markedet!

    Les artikkelen om kortbruk på hovedsiden :)
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette vil bli en vurdering du må ta! Hvor mye får du igjen for CT'en? Har du nok poeng pr. år til å bruke den til noe moro? Vil du klare over 100k pr. år på amex alene (husk at mange ikke aksepterer amex)?
     
  20. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg går ut i fra at komboen fremdeles er best også med Amex Premium. men jeg skjønner av antall svar at jeg har spurt om noe som mange enda lurer på. Antallet mulige kombinasjoner for forskjellig bruk og behov er jo noen stykker. :D Godt at det ikke bare er meg som må ha tunga rett i munnen.
     

Del denne siden