Ting som ikke er digg på fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    - @tommy777 og @Bizflyer som diskuterer om vindushaden skal være åpen eller lukket når jeg forsøker å sove i premiumkabin.
     
    Last edited: 22. mars 2015
  2. Oyvjo

    Oyvjo Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Folk som lakker negler (også tærne) med superbillig neglelakk så det lukter i hele kabinen!
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    • Ukoordinert og/eller sløvt crew.

    • Løse tray tables, slike som gir helling skjevt til siden eller mot fanget ditt og serveringsfatet ikke klarer å ligge i ro og glasset så vidt holder seg inne i sin fordypning. Ved ledig midtsete har du dobbel mulighet for å lykkes.

    • Ved vindussete; oljete vinduer. Noe av det første jeg gjør er å ta servietten og tørke over vinduet så jeg har klar utsikt.

    • Servietter uten buttonhole.
    • Takeoff/landing/taxe–musikk (huff).

    • Det høye volumet som kommer via høretelefonene ved PA.
    • Manglende strømforsyning. Dårlig Wi-Fi.

    [​IMG]
     
    Last edited: 29. juli 2018
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    Liker at du drar frem gamle tråder, til glede for nye lesere :)
     
    Misterix, Edvard and Eddie47 like this.
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Gøyal post, og sjølv om eg liker sylteagurk, rødbetter og fermenterte grønnsaker, samt at eg ikkje synes indefilet hører i kategorien biff(...), så er det mykje eg er einig i.
    Eg er ikkje spesielt glad i folk som setter seg i midtsete på rad 1, når heile rad 8-12 er ledige(men eg klarer å flytte meg sjølv)
    Kuben...
    Diverse litt lettkokte (stein) kornslag som det er litt for mykje av i maten til SAS
    At du må legge PCen i handbagasjen ved spesielt avreise
    Folk som plasserer sin litt store handbaggasje ved rad 1/2 og setter seg lengst bak i monkeyclass.
    Folk som ikkje forstår at drager er eigentleg ganske ålrighte, men kan også brenne deg.
     
    NoLimit liker dette
  6. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er ganske høyt oppe på ting jeg misliker på fly.
     

    Attached Files:

    holmen and Xflipper like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har egentlig aldri skjønt greia med å mislike bare føtter på fly ...

    Som en kontrast til det man misliker, dette er da bare koselig på fly .. IMG_0481.JPG
     
    SuperVC10, animals, Edvard and 2 others like this.
  8. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat som meg. Jeg sitter ved termostaten på på jobb. Den er MIN. Så jeg kjører den opp til 30 grader og koser meg
     
  9. soerheim

    soerheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    - Folk som ikke har personlig hygiene (svette)
    - Tær som lurer seg mellom setene fra personen bak
    - Sparking i seter
    - Barn som gråter/hyler over lengre tid
    - Denne er litt slem, men tror faktisk folk flest blir litt irritert når magefettet til naboen trenger som over armlenet og former seg som plastelina rundt armen din
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    På onsdag satt det noen tyskere bak meg på flyet og det var tydelig at de hadde vært på skiferie i Norge (hadde skistøvler som håndbagasje) og var akkurat kommet ned fra fjellet, så man kan tenke seg til hvordan det luktet ..
     
    Eddie47 liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    ... tyskere er jo kjent for å unngå pengebruk i Norge, kanskje de hadde gravd seg en bivuakk i snøen som derfor ikke hadde innlagt dusj??
     
    Petter B-C liker dette
  12. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    -Folk som ikke følger reglene til flyselskapet(reiser seg før beltet er avslått, lande med vinduet nede, lande med setet nede osv i det lange og det breie.)
    -Folk som ikke tar ett steg til siden
    -Folk som har alt for mye kabin baggasje
    -Normale ting som svette osv
     
  13. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Folk som sier fra når folk ikke bryr seg om reglene til flyselskapet ;)

    En virkelig noksagt sa engang til meg til meg, da jeg tok av meg setebeltet 10m før flyet stoppet ved gate, at jeg nok ville dunket hue godt og sannsynligvis ville knekt nesa hvis nesehjulet på flyet på mirakuløst vis samtidig hadde brukket. Jaaaaaa, mye tydet på det ja. Dette var faktisk en gang på 90-tallet, og jeg husker det kun fordi jeg ble så irritert at jeg ikke fikk frem et eneste ord til tullingen :mad:

    Jo, også nedlatende og "korrekte" flyvertinner, som presterer å (høylydte, i kor og samstemte om tydeligvis å shame meg ettertrykkelig) si til meg (business-passasjer) at det på ingen måte var meningen at jeg skulle ta én av hver av de tre avisene (på en to timers tur FRA-OSL), da det jo måtte passes på at det var nok aviser til alle, og deretter (ved boarding completed) slenger minst 50(!) "overskuddsaviser" i hylla over meg samtidig som de kikker stygt på meg uten et eneste tegn til forlegenhet over å ha glemt at de faktisk er servicepersoner.

    Snacky
     
    Last edited: 08. april 2018
  14. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Tåler en ikke å bli snakket til, så er det jo bare å unngå at muligheten oppstår :)
     
    SAJblue, indahla, Are and 6 others like this.
  15. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hva skjedde med "Pass dine egne saker!"? Bare en vennlig påminnelse (ikke nødvendigvis til deg) ... :)

    Jeg er forresten ekstremt enig med deg når det gjelder de tre andre punktene dine, det første i særdeleshet.


    Snacky
     
  16. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Tja, det kommer vell litt an på situasjonen. Noen ganger er det en sak som kan føre til problemer for alle andre. Reglene er der av en grunn, og de er sjeldent kun for den individuelle. Belte er jo der slik at du ikke flakser rundt i kabinen og skader resten av oss, samme som i en bil. I tillegg til deg selv så klart.
     
    watchaddicted and Stuttfeiten like this.
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Som regel slipper medpassasjerer å si i fra fordi CC oppdager det med en gang og annonserer det ganske så kjapt.

    Har faktisk opplevd en gang at en type reiste seg og begynte å hente ut bagasjen av hattehyllen før vi hadde forlatt rullebanen! Tror ikke CC hadde kommet lengre enn "...du kan nå igjen bruke din mobiltelefon..." før med høy stemme "...Sir! Sit down immediately...".

    Helt enig. Har også opplevd piloter som har bremset ganske så hardt på gaten, så selv om det er 10 meter fra gate er det ingen garanti for at man ikke kan skade seg selv eller andre...
     
  18. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Situasjonsbetinget selvsagt. Poenget mitt var vel derfor at det får da være grenser for å "si ifra" for hver minste lille ting også, til helt ukjente personer ...

    Det har jeg, helt ærlig, aldri vært borti, og det tror jeg de fleste andre heller ikke har. For ikke å snakke om nesehjulsbrudd ... :)

    Det er grader av "overtramp" i en flykabin. Eksemplet du nevner er selvsagt helt uakseptabelt.

    Det får være nok for idag ...


    Snacky
     
  19. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde en gang en med passasjer som satt ved nødutgang. Han stappet klær og koffert under setet forran seg.
    Som en som jobber med sikkert og redning, nevnte jeg for han at måtte regne med å flytte sakene sine opp pga sikkerheten. Han snøftet og sa jeg burde tenke på meg selv, enn å bry meg om hvor han la bagasjen sin. Jeg sa at jeg ville ikke brydd meg om det bare gjaldt han, men det gjaldt sikkerheten til alle andre ombord. Han svarte meg ikke å tok opp en avis.
    30 sek senere gikk crew gjennom flyet før avgang. Passasjeren fikk beskjed om at all bagasje måtte opp. Han møtte ikke blikket meg og virket mindre fornøyd..
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    For en tullete diskusjon!

    Det er mange regler jeg ikke alltid forstår i fly, men det jeg og sikkert andre med meg har akseptert er at reglene endres, slakkes eller strammes til med bakgrunn ulykker og nestenulykker, og deretter avviksbehandlet.

    Når en sikkerhetsinstruks er vedtatt og implementert så har det nok en grunn, og den skal da gjelde for alle enten man er sterk, gjennomtrent og står for en støy eller for bestemor med benskjørhet og svakt syn.

    =====

    Tilbake til trådens overskrift, hva som ikke er digg på fly.
    Når vi har landet og "fest setebelte"lyset er slått av og de fleste reiser seg så har vi to typer, begge er menn mellom førti og seksti, er verdensvant og har gullkort og sitter bak i bussen.
    1) han sitter på C/D og gidder ikke reise seg før det er tomt i midtgangen.
    2) han sitter på A/F og trakker over de to utenfor selv om døren er lukket og midtgangen er trangere enn innenriksloungen en torsdag ettermiddag.

    Er det rart vi drikker og sitter på 1D?
     

Del denne siden