TIPS ØNSKES: "Øyhopping" i Hellas

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 13. jan 2016.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Kjæresten og meg tenkte å debutere i Hellas til sommeren.
    Ingen av oss har vært der og vil se litt forskjellig.

    Primærinteressene er sol, strand, bad, god mat og god vin.. Kultur er ikke så farlig..

    Tid som er satt av er 14-18 dager..

    Ønsker tips til grei rute, kanskje 2-3 steder i tillegg til der vi flyr til og fra.

    På forhånd takk!
     
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Vært på øyhopping der flere ganger, og med 14-18 dager vil jeg kanskje anbefale Kykladene. Da flyr dere til Athen, og hopper på båten derfra. Kan anbefale Mykonos (dyrt og fancy), Naxos og Paros. Ville søkt opp øyene i Kykladene, og sett litt på hva som er viktigst av dere og hva som virker interessant - dere kan ikke ta feil :)

    Obs: Mange ferger kan være utsolgt visse dager i fellesferien om sommeren, så burde booke på forhånd for å være sikre på å komme dere dit dere vil.
    God tur!
     
    elgaaen liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil også anbefale Naxos. I tillegg så er jo Santorini veldig vakker, men også veldig turistifisert.
     
    elgaaen liker dette
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter forslag om Santorini! Var der nå i sommer, og er den mest fantastiske øyen i Hellas etter min mening! Men hvis dere vil mer på øyhopping, så anbefaler jeg Kykladene. Santorini kan f eks. kombineres med 1 uke der og 1 uke på kreta.
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, Santorini står høyt oppe på lista.. Er Kreta fortsatt levelig? Eller er det alt for mye turister? (Målestokken er en som har vært 30 ganger på Gran Canaria og stortrives..)
     
    RoadKing liker dette
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe... Personlig mener jeg at leiebil på Kreta er et must for å komme seg litt unna ;) Vi var der hovedsakelig fordi vi ville til Santorini ooog en øy til. Når det var veldig billige flybilletter til Kreta og ok fergebilletter over til Santorini, så kunne vi nesten ikke la være. Men hvis du stortrives på Gran Canaria, kommer du til å nyte tiden på Kreta også!
     
  7. Lorentz88

    Lorentz88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Athen - Paros - Antiparos - Naxos - Mykonos - Santorini

    Antiparos er en liten,koselig og rolig øy. Da jeg var på øyhopping selv så leide vi rom og scooter av de lokale beboerne som hadde møtt opp på kaia på de forskjellige øyene. Funket bra:)
    Prisen på rom og mat var en del høyere på Mykonos ift de andre øyene.
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Takk for tips!
    Hva ligger romprisen på når du leier av folk på kaia? Er det alltid ledig? og viktigst, er det vanlig med AC hjemme hos folk?
     
  9. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, lei av folk på kaia uten tvil! Ikke noe problem :) Spør om de har AC, fikk inntrykk av at de aller aller fleste hadde det.
    Innbiller meg at vi betalte 50€/natten for en liten leilighet på Mykonos, og halvparten av det på Naxos. Dette var dog ca. 4 år siden.

    PS: Hvis du går for den ruten med Mykonos og Santorini tilslutt, så pass på å ikke brenne av alt før du kommer dit! ;) Men jeg ville kanskje droppet Santorini på en slik tur, og heller tatt en ny tur kun dit eller i kombinasjon med én annen øy i nærheten.
     
    elgaaen liker dette

Del denne siden