Tips for Munchen?

Tråd i 'Reisemål' startet av Nanping, 21. nov 2016.

  1. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette banekjøring eller en slags alternativ leiebiltjeneste hvor jeg kan dundre rundt på egenhånd?
     
  2. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Søndag i neste uke det er snakk om for mitt vedkommende. Ser relativt labert ut når jeg søker litt. Får vel ty til julemarkedene den dagen for julegavebehov..
     
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan du kjøre hvor du vil, innenfor tide du booker. Du kan booke bil i inntil 8 timer, men betaler maks for tre av de.

    Skal prøve dette himmelspretthelga, 25-28. mai.

    http://www.bmw-welt.com/en/bmw_on_demand/
     
  4. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Koste meg i M6, var helt rått.
     
  5. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Ratskeller! Jeg var der i nov 2015. Sammen med mamma, pappa og besteforeldrene mine. Vi bodde utrolig sentralt og spiste lunsj og middag på samme sted hele helga. Lokalet er ENORMT og du skal ha mye uflaks dersom du blir plassert på samme sted flere ganger på rad.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Tar opp igjen denne, får ein heil dag i Munchen seinare i Mai.
    Landar 21:10 på kvelden vidare 19:40 neste dag.
    Men kvar bør ein bu?
    Bu på flyplassen så ta transport dit ein vil dagen etterpå?
    Eller like greit ta transport inn til sentrum når ein kjem på kvelden?
    Usikker om bagasjen blir sjekka heile vegen eller om me tar ut bagasjen, me har mykje bagasje med oss denne turen sidan me skal på ekspedisjon.
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr ofte til München pga. familie. Jeg kan ikke tipse om hotellet men anbefaler at du overnatter i byen. Det tar 40 minutter en vei med S-Bahn fra flyplassen til sentrum, så da tror jeg det er kjekt å bo mer sentralt. Toget går også ganske sent om kvelden, bare å sjekke bahn.de (som driver selve toget) eller mvv-muenchen.de (som selger billettene for offentlig transport i München).

    Om du ikke får sjekket bagasjen helle veien, så skal det være mulig med oppbevaring på flyplassen. Det har jeg dog ikke prøvd selv og dem stenger forholdsvis tidlig.

    https://www.munich-airport.com/left-luggage-851650
     
    Last edited: 30. april 2022
    Calling and snus_mumrikken like this.
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, då satsar me på det. Ser det er ein del Holiday Inn Hotel har litt poeng eg kan bruke der. Ser at dei stenger klokka 9 på bagasje lagring. Det passa jo særs dårleg, men det går vel eventuelt ann med Taxi eller Uber også?

    Kva skal ein finne på ein søndag i munchen då? Eg er jo BMW fan, så ein tur på BMW Welt hadde ikkje vore feil vertfall.
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønnte nok at bagasjeoppbevaring stenger tidlig. Men ankomst 21:10 høres kjent ut - LH2455? Da kan du jo bruke "Vorabend-Check-in" fra Lufthansa som tilbys inntil 23 timer før avgang:

    https://www.lufthansa.com/de/en/late-night-check-in

    Ellers er det vanskelig å anbefale noe - ting jeg liker, liker kanskje ikke du :rolleyes:. Er jeg i München med barn så er Deutsches Museum en nesten sikker vinner. Er jeg allene, så velger jeg gjerne mellom Gärtnerplatz Theater eller Gasteig/Isarphilharmonien om programmet er interessant for meg (men det er gjerne om kvelden og passer kanskje dårlig). Men det er snakk om München - du har nok mer å velg blant enn du får gjort på en dag uansett :D.
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt LH2455, men då er det jo absolutt ingen problem :)
    Har booka Holiday Inn Munich City West, som skal ta 39min frå flyplassen i følge Google maps, kontrollsjekka med tidene til bahn.de ein laurdagskveld.
    Passar nok dårleg med kveldsaktivitet, men Deutches Museum såg litt ut som teknisk museum? Det kan jo vere artig sjølv om ein ikkje er barn :rolleyes:
    Men som dei sei altfor mykje å sjå i München enn at ein rekk der på ein dag uansett. Men greit å få sett litt når flybilettane først vart slik.
     
    themichael liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Helt riktig, det er et teknisk museum. La meg si det sånn: Det er en aktivitet med barn der jeg ikke må fake interesse :D. Så det går helt fint for en voksen også. Dem har forresten en egen avdeling et annet sted i byen der dem har masse om fly (Flugwerft Schleissheim) - kanskje som en generelt anbefaling som kan være interessant for folk på et flyforum.
    Ting som ellers kan nevnes er Englischer Garten, dyrehagen (Hellabrunn), Glyptothek, Pinakothek, osv.
    Er man glad i å svømme en runde er Müllersches Volksbad noe som er verdt et besøk, et badeanlegg med imponerende arkitektur fra 1901 som fremdeles er i drift.
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden