Det er mange som sliter med at LH kun åpner for Eco-billetter mellom Norge og Tyskland (typisk OSL-FRA/MUC eller andre vei) når en flyr noe annet enn LH/LX til/fra Tyskland og resten av verden. Mitt tips er å booke OS. De flyr via VIE og der har det alle ganger jeg har forsøkt vært mulig med C på begge leg, FRA-VIE og VIE-OSL. Gir også et ekstra leg for de som er glad i å fly og ikke må ha korteste vei hjem =)
Austrian (OS) flyr ikke på Oslo fram til april 2021. link https://www.austrian.com/no_no/fly-til-oslo-wien
Jeg har bonusbilletter i C med OS fra VIE til OSL 18.09.2021 kommer inn med OS fra YUL ... Det er bare 10 seter i C mellom VIE og OSL ... alltid ledig nabosete i business så vi sitter på sete 2F og 3D Rad 1 er reservert HON
Siden OS er med i Lufthansa-gruppens, så har jeg sett at de har HON-service på flyplassen i Wien selv om de ikke har noen førsteklasse der. Noen som har erfaring med hvordan det er ved transit OSL-VIE-MUC/FRA når man skal videre med LH F samme dag fra MUC/FRA, eller hvis man sover i VIE på vei ut og starter dagen der? Er F-loungen i VIE et sted å bruke tid?
Hon loungen i wien for F er ikke noe særlig, søk den opp på youtube. Litt mer ro og noe mer mat men ellers ikke noe spess.
Er ikke godt å vite om dere planlegger for oktober 2021 eller neste uke, men foreløpig er First lounges stengt i både VIE, FRA, MUC og ZRH.