Tips til kredittkort? (sauf Saga og Amex)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RBingham, 29. sept 2026 kl 21:24.

1. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Per i dag er SAGA-kredittkortet det eneste kortet jeg har og bruker.

Men jeg tok en ny opptelling nå etter siste renteheving, og ser at det koster meg omtrent 15.000 kr ekstra i året å ha boliglånet i DNB sammenlignet med andre alternativer. Det har jeg egentlig hatt utelukkende for å ha SAGA-kortet, så det blir jo altså en ganske dyr kortavgift. Jeg tenker derfor å flytte boliglånet vekk fra DNB, og da ryker nok SAGA-kortet også i samme slengen.

Ønsker derfor tips til gunstig kredittkort, gjerne mtp Eurobonus, og da spesielt nivåpoeng.
    Men andre gunstige fordeler kan også gjerne vurderes!

Jeg har hatt Amex Elite tidligere, og det var bare rot og tull og en kilde til vanvittig frustrasjon og knot. Ikke spesielt interessert i å bestille det igjen med mindre det er noen helt overlegne fordeler.
    CT er nice, men ikke verdt det for meg. Det er jo også ikke så lettanvendelig her i Norge, så det er vanskelig å ha det som eneste kort – måtte vel bestilt et annet kort i tillegg til dette uansett, da.
    Uansett, ikke så interessant.

Har selvfølgelig sett litt på SAS MC, og bortsett fra den økte månedsprisen så ser det jo greit ut i mine øyne. 15p/100kr på de fleste transaksjonene mine, og 0.25x på nivåpoeng, er jo ganske decent. Men er veldig åpen for enda bedre forslag.

Har naturligvis søkt og funnet mange gamle og utdaterte tips, så drister meg til å spørre igjen:
    Har dere tips til noen andre gode kredittkort man burde vurdere nå i 2026 og fremover?
    Eller er det bare SAS MC som gjelder når SAGA og Amex er ute av bildet?

Forbruket mitt på kredittkort varierer enormt, men ligger på mellom 300-400k siste 12 mnd, og kan sikkert gå ut fra at det blir noe lignende fremover også.
    (Dette gjør jo forresten også at Saga som eneste kort ikke helt utfyller potensialet når man har rundet 200k-kneika, men ikke klarer 500k)

På forhånd takk for alle tips og innspill! :D

Del denne siden