Tips til transportmuligheter mellom Nice flyplass og Monaco?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 21. mars 2017.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lander i Nice lørdag 1. april sammen med familien (totalt to voksne og en baby) og vi skal videre til hotellet i Monaco. Er det noen som har tips til transport som ikke koster skjorta, men heller ikke krever mange bytter av transport og/eller mye gåing?
    Har sett på forhåndsbestilling av taxi og det kommer på ca 74 Euro. Til opplysning så har vi med eget barnesete siden vi skal ha leiebil senere under reisen. UberX ser ut til å ligge på 64-84 Euro. Andre forslag?

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har også mulighet til å ta tog om hotellet ikke er langt unna stasjonen. Skulle tro det er raskest siden det går direkte og man slippet å tenke på trafikken. Ser at det kan innebære litt trasking :(

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg minimalt med erfaring med hvordan det er å ta med en baby i helikopter, men det er jo definitivt den kuleste måten å gjøre det på.

CrotchRocket and Robert H like this.
  4. Kimpe

Kimpe Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Har selv tatt både taxi, limousine og helikopter den strekningen, sist for noen år siden, men uansett er det som Henrik over her sies klart mest fantastisk med helikopter.

Husker jeg betalte 99€ pr vei med Heliair Monaco.Fordelen her er også at de kjører dere gratis fra heliporten til hotellet deres.

Taxi tar ca 45 min avhengig av trafikken, tog har jeg aldri prøvd.

Coolest=Helikopter, lettest=taxi/uber, mest tungvint=tog.

Kim

Shyneno and Lnbre like this.
  5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Har pleid å bruke Uber for transport i Nice, funker meget bra.

6. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Har selv tatt både tog og helikopter på den strekningen, dog noen år siden. Helikopter helt klart best, og det var ikke særlig dyrt.

7. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Tog fra Nice til Monaco på 1st klasse koster ca 7Euro per pers og funker helt topp, du har "egen" kupe, dvs det er 8 seter der så vidt jeg husker og god plass til bagasje. Du må dog komme deg til togstasjonen i Nice, det er vel 7km med taxi og sikkert 20euro.

8. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,628
    Bonuspoeng:
    93
    Har tatt helikopter for noen år siden, kult, heller ikke så dyrt (4 pers) Men med tanke på at du skal ha med en liten verdensborger blir vel dette litt for mye støy. Vil du ha litt VIP service, få hot til å plukke dere opp. God tur :)

9. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det går også buss fra flyplassen til Monaco, som jeg syntes var helt kurant.

10. MarcoP

MarcoP Ivar Aasen Jr.

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Her er to enkle måter.
    1.Tog... Dere trenger slett ikke ta taxi til Nice og så tog, men ta tog fra flyplassen. Riktignok 15 min å gå til togstasjonen fra Terminal 1. Søk Nice Saint-Augustin (Aéroport) - Monaco her: http://www.sncf.com/en/passengers

2. Buss... Ta linje 110 til Monaco. Den begynner rett utenfor Terminal 1 og er behagelige busser. De er vant med både barn, pensonister, overlessede kofferter og annet... Søk på: http://www.niceairportxpress.com/

Da sparer dere mange penger som dere kan bruke der det er verdt å bruke det, som i Monaco

Bon voyage

Upsaker, milehigh and Fredrik81 like this.
  11. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    En mann i din stilling ville selvsagt gå for helikopter, men pga babyen blir det landtransport. Trur eg.

12. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for tips alle sammen!

Jeg har (selvfølgelig) vurdert helikopter, men frykter for at det kan bli litt vel skummelt for den lille jenta vår. Men samtidig så er hun ganske tøff og har bl.a. ikke noe problem med å sitte på når jeg klipper plen med traktorplenklipper.

Buss og tog er også alternativer jeg har vurdert, men begge deler innebærer taxi eller noen kilometer trasking fra nærmeste stopp til hotellet. Og med ankomst flyplassen i Nice lørdag kveld så vil vi nok gjerne komme oss på hotellet så raskt som mulig.
    Skal høre med hotellet hva de skal ha for å hente oss, men det er ofte såpass mye dyrere enn taxi at jeg tror det blir taxi eller Uber denne gangen.

Igjen, takk for all input!

13. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det fungerer helt utmerket! Motorduren og ristingen roer nurket etter alle kunstens regler :) (egen erfaring fra flere helikopterturer Down Under)

Travellingalf liker dette
  14. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Høres bra ut. Og ja, hun har sovnet opptil flere ganger på traktorklipperen også så det stemmer nok bra det. For ikke å snakke om egen erfaring fra "bussen" til og fra jobb i Nordsjøen. Ikke mange som klarer å holde seg våkne hele turen nei.

Robert H liker dette
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var i Nice sist uke og skulle videre til Ville France (eller hvordan det skrives) som ligger ca 20 min unna med taxi/uber.

Taxi skal ha ca 60 EUR mens Uber kostet 30 (vanlig). Prøvde oss på buss til sentrum når vi kom og det kostet 10-12 for to pers pluss Uber videre derfra. Vi kom fram til at Uber hele veien ble billigst for oss. Når vi skulle hjem stod vi utenfor flyplassen og da var det en person som ble plukket opp av en sjåfør fra Blackline men usikker på pris der.

Vet du kan ta Helikopter direkte fra flyplassen i Nice til Monaco men det koster 1000 NOK +

Edit: Rettet pris.

Last edited: 31. mars 2017
  16. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
  17. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Uber copter er også en mulighet..

C

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  19. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for input @Misterix! Vi skal litt lengre, ca 35 minutter fra flyplassen, og på Uber sin app er prisantydningen mellom 82 og 105 Euro. Og ifølge det jeg har googlet meg frem til vil samme strekning med vanlig taxi eller diverse pick-up tjenester koste ca 100 Euro. Er det ikke litt rart at ikke Uber ligger noe lavere i pris enn dette i forhold til de andre? Eller er det de andre selskapene som kanskje skyter på seg lavere pris på nett, mens den reelle prisen blir høyere?

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synes å ha sett at uber til flyplasser ikke er særlig å snakke om. Det er nok fordi vanlige taxier ikke tar like høye blodpriser på flyplasstransport, men fastpris.
    Samme "problemet" i Oslo. Uber koster 50% av vanlig taxi i Oslo-området, men til OSL er det samme pris siden Uber har takstameterpris uansett..

Del denne siden