Hyggelig start på dagen, med tilbud om ny jobb og mer penger som ikke kan brukes på flyreiser. Hører fruen i bakgrunnen med krav om å flytte fra Nydalen og kjøpe hus/rekkehus Jaja, snart helg?
Nydalen er vel fint, lite gress å slå ... God morgen fra solkysten, her er 2 1/2 mål å slå gress på og nå er det tid for andre slåtten ..
Har du 2 1/2 mål med plen? Herre min, arme menneske. Men, kjenner jeg deg rett har du vel en minitraktor du fyker rundt med
Plen på hytten? Her er det ulendt terreng .. solkysten på sitt beste .. to motoriserte ljåer og to 1000 w «kantklippere» ..
God morgen fra rett utenfor hovedstaden. Mens jeg sitter her, så klipper BB8 gresset hjemme hos meg. Enklere sånn. Drømmer om flyreiser. Og håper at det vil være mulig å reise noe sted snart. Det nærmer seg et halvt år siden forrige flytur.. Snart helg?
God morgen fra Viken. Mer er det vel ikke å si, er visstnok en ekstra jobb dag denne uken. Håper på en vaksine snart, slik at verden kan bli slik den var engang i 2019. Sola skinner ihvertfall Ha en super dag videre.
God morgon frå Sunnfjord. Trumf og bonuspoeng på konto etter gårsdagens storhandel, sola skin og sjefen har kjøpt is til oss. Woho! Eller "rai rai" som dei seier midt i landet. Snart sommar 2021?
God morgen fra hjemmekontoret! Tittet på værmeldingen i morges og det ser ut som det blir en hel uke med doble tall som til og med starter med 2! Uvanlig i Trøndelag... Ellers virker det som "flytilvenning" har funket på samboeren, for i går nevnte hun at dersom vi skal på langtur så skjer det utelukkende i et flysete med minst 2 til 3 egne vinduer. Utenom det har hun kommet fra til at 20k for en flybillett egentlig ikke er så veldig ille. Slikt gjør meg glad Ha en strålende dag!
God morgen fra Romsdalen. Lite som skjer, arbeid og kaffe! Skal visst være fint vær ute i følge værmeldingen, men det har ikke været fått med seg. Ser jeg bare er noen skarve EB-poeng fra FP4-nivå, så må vel ut å handle noe (ordner seg vel uansett på torsdag). Vet derimot ikke helt når jeg skal få utnyttet det. Ha en flott dag!
Imponernde nok har madammen startet i samme stil. Blitt mer og mer reisesjuk, med høyere og høyere krav til komfort. Og jeg er ikke vanskeligere enn at jeg hiver bensin på bålet Kan jo i hvert fall gjøre det mye enklere å få til noen skikkelige turer når det åpnes for det
God morgen fra Porsgrunn. Bestilt Ice abb med 620kr i trumf. Har en tur til Seychellene i begynnelsen av sept som jeg frykter går i vasken? - fant hvertfall en bedre nettpris på en av overnattingene der, og fikk bekreftet 250€ tilbake fra hotels.com i prismatch etter overnatting er gjennomført. Vi får se? Nå blir det plenklipp her og
Ja, lett å venne seg til komfort. Før hun testet forskjellen mellom vanlig økonomi, premium øko og business mente hun at et sete er et sete. Har riktignok konkludert med at SAS pluss på en relativt kort dagflygning som OSL-EWR er "bra nok", men på natta er det flat seng som gjelder. Et sete er ikke lenger bare et sete. Hun skjønner til og med hvorfor jeg mener at flyreisen er en del av turopplevelsen og ikke bare et framkomstmiddel. Gleder meg til det blir mulighet for langturer igjen. For en konsekvens av covid er at vi ikke sløser bort penger på kortere turer (Europa) og dermed fyller opp reisekassa.
God tirsdag fra hjemmekontoret i Oslo. Nettopp tilbake etter en snartur til Ullevål for å teste for antistoffer i Corona undersøkelsen, blir veldig spennende å se hva resultatet på den blir! KLM som forrige uke kanselerte sommerens bookede flyvninger til Karibien, viste seg å kun ha kanselert noen av ukens avganger, så nå er vi flyttet en dag senere og har nye billetter. Fortsatt veldig usikkert om det er gjennomførbart da flyplassen på Bonaire har vært stengt de siste tre månedene, og eventuell gjenåpning og vilkår knyttet til dette etter ryktene først vil bli kommunisert senere i uken.
God formiddag, Masse tull i dag, problemer med Internett og det er noen karer oppe i gata her og visstnok prøver å løse problemet, ustabilt er det ihvertfall enda. Var en tur i sentrum for å plukke opp noe lunch og der var det noe drama på gang, så det var nå sperret av et kvartal minst med sånn politi teip. Var knivstikking ser jeg etterpå. Jeg skal også klippe plen i ettermiddag, men ikke min egen plen. 13 arbeidsdager til ferie, måtte de fyke avgårde fort. Ha en fin dag.
God ettermiddag frå trønderske kystfjell! Det er langt mellom kondensstripene no om dagen, men ein eller annan med base ØHF har vore på ein liten rundttur: Ha ein fin dag, med eller utan kondens!
1 år eldre, sola skinner, første lønningspils med jobben på evigheter på fredag og mindre enn to uker til neste flytur innenriks, kunne vært verre
God kveld fra osl hvor her venter på bagasjen etter bonustur nr 150, denne gang fra Tromsø. Det er ikke like stas å fly med maske og uten servering, men det var uansett en trivelig tur selv om det var merkelig å oppleve at flyplassen i Tromsø holdt på å stenge ned halv seks på en ukedag. Og selv med lite folk på flyplassen var det problemer å følge med på et zoom-møte før flyavgang siden nettet var ustabilt. Jaja, er vel ikke vedlikehold de bruker penger på om dagene. Neste flytur er om 19 dager. Fortsatt god tirsdag.
God tirsdag ettermiddag fra hovedstaden. En grei dag i dag hvor store deler av arbeidsdagen ble tilbrakt på kontoret, føles nesten rart å være der istedenfor hjemme, men det var absolutt godt å ha en mer "normal" arbeidsdag igjen. Alt i alt en grei tirsdag og i morgen er det lille-lørdag og det betyr jo snart helg Nyt kvelden folkens