Tirsdag i hovedstaden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 26. jan 2021.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    999
    Likes mottatt:
    6,321
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra hovedstaden!

    Kaffen er nybrygget, første Teamsmøte er i avslutningsfasen (come on, kjære kollegaer, ingen grunn til å tvære ut møtet med selvfølgeligheter), og over skogkanten i øst kan man ane et gulskjær, det går vist mot en solfylt dag.

    Skal se det blir en spasertur i lunchen, viktig å holde D-vitaminproduksjonen i gang.

    Hørte akkurat den liflige lyden av en 747 over oss, det var visst et fraktfly fra CAL Cargo Airlines (5C902), arriving OSL in 5 minutes. Hyggelig at det er noe aktivitet i høyere luftlag.

    Ha en trivelig tirsdag!
     
    Earl, Kristian, Upsaker and 12 others like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Sitter her alene , da kollegaen er hjemme med sykt barn...blir en hektisk dag tror jeg.Ja ja...sånn er det :)
    Skal besiktige den nye Skoda Enyaq med selvsyn i ettermiddag etter stengetid....det er en aktuell byttebil snart...

    Ha en trivelig tirsdag :D:D:D
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 11 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en solskinnsdag på Romerike, i dag passet det å sette på "Baby it's cold outside".
    Kjenner på at det er utrolig deilig å bo i ny leilighet isteden for et eldre hus nå :).

    Begynt å planlegge litt, om ikke altfor mange år runder fruen og jeg 60, og da hadde det jo passet godt med en revisitt til Aitutaki :)
     
    Earl, Kristian, Upsaker and 11 others like this.
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,375
    Likes mottatt:
    20,965
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trøndelag!

    Møter, møter og atter møter... greit at jeg bare kan klikke meg i mellom disse, kort reiseavstand med slike digitale møter :D
    Føles nesten som jeg har mistet reiselysten, det er ikke bra. Klarer bare ikke å glede meg til de turene som er i appen, for jeg forventer at de forsvinner igjen. Tenker til og med reiser innenriks begynner å bli vanskeligere. For det å ta seg en øl i Bergen eller Stavanger kan knapt kalles en nødvendig reise når man har tilgang til øl der man bor også.

    Ha en flott dag dere!
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 12 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra et stille bortekontor.
    Her er vi enda færre enn i går, og det er ingen problemer med å holde 10 meter avstand mellom oss. Pluss litt vegger og dører og andre ting. Så her er det ganske trygt. Egentlig tryggere enn hjemme, hvor det er 8 håndverkere som bråker og herjer. I dag skulle de pigge opp litt gulv, så jeg er glad for at jeg kan slippe å ha hjemmekontor. :eek:

    Som den flyvende hollender over her, så har jeg lite forhåpninger til at noen av reisene i appen kan gjennomføres. De avbestilles en etter en, noen nye kommer til. Har gått fra å være positiv til å være likegyldig. Det er ikke bra.

    Det er litt kjøligere om morgenen i mitt store, gamle hus. Men, det er ganske deilig å ha god plass. Og ingen naboer som bråker, eller klager på musikken. :D
    (Men, ny leilighet virker fristende fra tid til annen)
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 13 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det anbefalt å ikke reise til Oslo området og i Sunnfjord er det Vestlandets episenter for tiden.
    Her på solkysten kan det se ut som vi er innesnødd ..
    Godt vi har ved
    84EBBC6E-05C5-4209-AC2E-DDF845D94C0B.jpeg
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 13 others like this.
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    Dere har mer snø enn oss i Tromsø.. ;) I fjor på denne tiden hadde vi hatt snø i nesten 3 måneder (0,5 -1,5m i dypde).
     
    Earl, Arvid1410, Eddie47 and 4 others like this.
  8. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,871
    Likes mottatt:
    12,553
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra vestre Viken. 17 blå idag,selvfølgelig med klarvær.

    Nettopp levert eks-forloveden til trim og fysisk fostring, så endelig har man tid til IF og kaffe i hjemmelenestolen.

    Slenger meg på dagens apati, ikke veldig moro å lete etter reiser man egentlig vet ikke blir gjennomført. Idag blir det å kansellere hotell i HuaHin, bestilt til meget gunstig pris i juni 20 med planlagt opphold i mars 21. Så mye for langtidsplanlegging i disse koronatider!

    Ha en frisk og smittefri dag!
     
    Last edited: 26. jan 2021
    funkenstein, Earl, Kristian and 11 others like this.
  9. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen.
    Tett snøvær for øyeblikket. Rett stemningsfullt når en kan stå inne med varm kaffekopp å se på at det laver ned ute.

    Mor suller rundt med den yngste arvingen og jeg sturer på hjemmekontoret.
    Som andre her så har det snart bygget seg opp en apati i forhold til reiser. Fremdeles lyst å reise, men bare tror ikke det skjer enda. Triste greier.
    Til og med turen til Trondheim har måtte kanselleres da middag og god drikke etter sigende ikke kan kalles nødvendig :eek:

    God tirsdag :)
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 11 others like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    10,774
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hjemmekontoret i Lockdown City.

    Det var morsommere for 5 år siden. Da var jeg på min første ishockeykamp noensinne. Vi var i Madison Square Garden og Zucca scorte to mål. God stemning :)

    [​IMG]
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,195
    Likes mottatt:
    22,198
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Ny krinsrekord i nye koronautbrot siste døgnet etter at ei bortkoma sjel har forvilla seg inn på eit klatresenter. Over 300 i karantene, inkludert sjefen. Godt eg tanka opp med poløl i går so eg er klar til å sitje heime om det vert naudsynt.

    Fly vert det dårlig med framover. Madammen og systra har avlyst utanlandsturen i mai, so då må eg legge om strategien for å få innvilga permisjon til Hong Kong helga. Tur må det bli!
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 11 others like this.
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,588
    Likes mottatt:
    24,469
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo, nok en dag på hjemmekontor og med teamsmøter gjennom dagen, men nå lunch og en tur ut med bikkja for å få litt sol
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 6 others like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger blir det for glatt
    EE0D6B5A-ACAF-45B3-A34F-6362E8199D16.jpeg
     
    MadsVaHa, EndreD, funkenstein and 7 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er glatt bør du holde bedre avstand til den gule bilen foran deg...
     
    funkenstein, Earl, Kristian and 4 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden. Ingen personskader håper jeg?
     
  16. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Jessheim.

    Henger meg med på Coronaapati gjengen, og for meg har det gått så langt at jeg knapt har vært inne på IF engang den siste måneden :eek:, og langt mindre giddet å tenke på reising til fjerne himmelstrøk.

    Den eneste positive for tiden er at det heldigvis er helt fantastiske skiforhold oppe i Romeriksåsen, noe som kompenserer for stengte treningsstudioer og vel så det.

    Ha en fortsatt strålende en!
     
    EndreD, Earl, Kristian and 8 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Den måtte så nær for å få forhjulene oppå slepet og dra oss opp de siste 10 meterne av en bakke med nysnø og klink is under.
    Satt med foten plantet på bremsepedalen i 30 min til bergingsbilen kom for ikke å skli bakover.
    Heldigvis ingen skader på folk eller bil
     
    MadsVaHa, EndreD, funkenstein and 6 others like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det viktigste!
     
    Earl and LN-FHU like this.
  19. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    8,291
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra den Arktiske hovedstaden
    Som det har blitt nevnt her i tråden så har nesten resten av Norge mer snø enn Tromsø.

    Her idag har det ikke blitt gjort så veldig mye men snart får jeg besøk og vi skal bygge PC og kl. 19 skal jeg inn i et møte så håper de kameratene mine snart kommer. Ellers gjør jeg meg klart til å få EBG til neste uke! Når jeg på mandag skal fly til Bodø på jobboppdrag så vil jeg få kvalifiserte flyvning nr. 45.

    Måtte inn i min 5 periode som Eurobonus samler før jeg da kunne oppnå EBG.

    Så med eller uten mulighet til å oppnå EBG så ønsker jeg dere en fin Tirsdag
     
    MadsVaHa, RoadKing, EndreD and 8 others like this.
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Hva var dommen over Enyaq? Har tenk på den selv (i coupe versjon) eller Audi Q4 e-tron Sportback..
     

Del denne siden