Heihopp fra Amsterdam! Skulle egentlig til BRU, men der fant flygeledere ut at de skulle streike. Så da blir det AMS med roadtrip (leiebil) til BRU i stedet for. Jaja. Kunne vært verre. Ble litt mat på ARN-AMS-flyet, selv om jeg hadde spist alt for mye allerede. Sånn går det når øynene får bestemme… (bildet er midtveis i slukingen).
Jeg skulle til å si «... eller sjokolade!», men så kom jeg på at det finnes brunost-sjokolade! (som faktisk er overraskende godt).
I morgen er det klart for osl-cph hvor GHA Titanium fordelen skal testes på NH Copenhagen. Forventer dobbel rom-oppgradering
Man må i hovedsak kjenne noen i kabinen (eller pilotene selv). I denne sammenhengen byttet jeg til et tidligere fly, og tilfeldigvis skulle ei jeg kjenner jobbe på akkurat den flighten. I tillegg bør de i kabinen også kjenne pilotene, ettersom noen piloter ikke stoler blindt på bekjente av kabinpersonalet som de selv ikke kjenner. Når det er sagt, er det ofte helt innafor å spørre om å få besøke cockpit under boarding eller når man går av flyet (forutsatt at det er tid til det). Piloter syntes det ofte bare er gøy å kunne snakke og dele interessen med andre. Jeg har hørt historier om flyinteresserte barn som har fått lov til å sitte i cockpit, og har selv erfart dette for omtrent 10–12 år siden. Det blir imidlertid litt annerledes dersom det er en voksen mann som spør. Er nok en del retningslinjer og policyer knyttet til dette, og varierer fra selskap til selskap.