Tjen 30 000 ekstrapoeng med EuroBonus-bingo

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 20. jan 2015.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har du blitt utvalgt til å spille EuroBonus-bingo?

    Her kan vi diskutere strategier for å maksimere kampanjen.

    Har du et annerledes bingobrett enn det i artikkelen, så post gjerne bilde her.

    Klikk her for å lese mer.
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke fått mail og får ikke registrert meg. Har sikkert oppfylt for mange kriterier allerede...
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kunne tenkt meg å gått for full pott her, bortsett fra den håpløse strømavtalen. Fjordkraft er over dobbelt så dyr som det jeg har i dag, og hele greia virker jo kjempe useriøst. Prisgaranti mot referanseliste, det virker jo å være helt verdiløst da prisene står i taket. De er helt i bånn og blant de aller aller dyreste på Konkurransetilsynets sider. Det har til alt overmål kalt avtalen "Garantert fornøyd". Når det gjelder strøm så er det bare to ting som teller: at du får strømmen din (det står netteier for), og så er det prisen da. Men slike priser blir jeg garantert ikke fornøyd. Mon tro om jeg kan kreve pengene tilbake pga misnøye med høye priser?

    Ellers mangler jeg netthandel, bestiller meg en bok eller noe der. Og så er det dagligvarer, hadde håpet det kom en Trumf overføringsbonus snart, men ellers tar jeg et lite beløp. Den siste er avis, jeg tegner helgeabo på DN i 6 mnd tenker jeg, som isolert gir meg 2500 poeng samt 3000 i bingopoeng. Pris 1364,- for en avis jeg gjerne kjøper likevel i helgene.

    Helt grei skuring å få 12000 poeng for min del, men det kunne altså blitt 30 000 poeng om jeg hadde gått for strømmen til Fjordkraft, men når den er så kostbar gidder jeg ikke det selv men kun 3 mnd binding.
     
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også fått denne mailen, men selv om jeg har Fjordkraftavtale allerede,så er ikke denne markert i "brettet". Jeg gidder jo ikke å tegne på nytt med fjordkraft, kun for denne bingoens del... Forsikring har jeg bl.a. gjennom Codan allerede (gjennom en annen organisasjonsavtale) så denne får jeg heller ikke markert i brettet.

    Dermed er det reellt sett 9000 poeng som er maks av det jeg kan hente ut av dette brettet, og jeg tror ikke det blir verdt alt ekstraarbeidet for disse poengene...
     
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Som vanlig får jeg aldri noe som helst av slike ting, hverken fra SAS eller andre (fikk aldri noe Club Carlson julegave heller). Ikke har jeg oppfylt mange av kravene til bingobrettet heller.
     
    Trety liker dette
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke fått noe og jeg har ingenting på brettet
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som ikke har fått mail: prøv å ringe EuroBonus og be om å bli registrert for kampanjen manuelt. Jeg har klart det tidligere med targeted kampanjer hos bl.a. Hyatt.
     
  8. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Har også Fjordkraft avtale men denne er heller ikke markert i brettet
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ble den inngått etter 1. september i fjor?
     
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Et bra tiltak, synes jeg. Jeg skal i alle fall klare 6 000 bingopoeng relativt enkelt.
     
  11. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Tror jeg skal klare å hente 9000 poeng fra denne kampanjen. Har flyreise, kort og forsikring fra før. Overfører litt fra Trumf-kontoen, bestiller en bok og krediterer et hotellopphold så er jeg der. Men er det noen som har fått poeng for hotell for å ha overført fra sin Club Carlson-konto, eller må dette krediteres direkte til Eurobonus (som jeg tror)?
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    EBD, ikke fått mail =(
     
  13. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Nei. Hatt det siden julekalenderen 2012.
     
  14. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Lurer også på dette.
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    OK. Det gjelder kun for aktivitet etter 1. september.
     
  16. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan kan jeg få krysset ut strømavtalen da? Si opp den jeg har hos Fjordkraft og etablere den på nytt (flytte fra Fjordkraft til Fjordkraft)?
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser for meg ar du måtte ha først byttet til en annen leverandør isåfall, og så tilbake igjen til Fjordkraft. Evt. kan du kanskje bytte til Fjordkraft for familie eller venner?
     
  18. ret73

    ret73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig jeg blind på begge øya.. Hvordan får jeg krysset ut 'daglivarer'. Ved å overføre Trumf poeng til Eurobonus?
    Er det nok å booke bil og hotell innenfor tidsfristen 28.feb eller må man leie/bo før 28.feb?
     
  19. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Kreativt av EB - det skal de ha. Mitt skjema mangler kun fire meget oppnåelige felt, flere som i seg selv vil generere ytterligere ekstrapoeng, så jeg tror jeg slår til på dette. Man får jo ikke poeng for å fly lenger, så like greit å hanke de inn på andre måter, samtidig som man sparer penger på å fly med konkurrenten(e).
     
    Herlov liker dette
  20. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk denne i dag tidlig, og har sett litt nærmere på tallene;
    Jeg har fått krysset ut fly og kort. Jeg har sendt en epost til et Thon-hotell jeg bodde på i desember, og spurt om de kan kreditere natten mot EB istedet for Thon Members.
    Alternativet er å ta en natt ifm feks Valentines, med fruen. Vinn-Vinn.
    Trumf var enkelt, det var bare å overføre ett lite beløp.

    Så blir det spennende; Kommer man unna med å motta et uforpliktende tilbud fra Codan? La oss si at man gjør det, for the sake of argument.
    Jeg har et avisabo som går ut i begynnelsen av februar; jobben betaler avis, så jeg kan tegne DN-abb uten kostnad privat.
    Fjordkraft er, som flere over er inne på, dyrt. Men; Jeg bor i en leilighet, vi bruker 4000 kWh i året; bindingstiden er 3 månender. La oss si at jeg bruker 1000 kWh på tre måneder, og betaler en overpris på 10 øre, pluss 29 kroner i månedsgebyr: Det tilsvarer under 200 kroner.
    Netthandel: Jeg/fruen kjøper NOE i løpet av en måned uansett. Fint, det.

    SÅ sliter jeg; Leiebil kommer jeg ikke til å ha bruk for neste måneden. Men;
    Gjennom Hertz kan jeg leie en bil for ett døgn, koster ikke mer enn 700 kroner. Jeg trenger ikke engang kjøre den én meter!

    Dette betyr: 200 kroner i økte strømkostnader, men jeg får til gjengjeld 5000 bonuspoeng bare for å bytte. 10.000 poeng for å tegne ett DN-abb. 1000 poeng for å motta et tilbud fra Codan (og om jeg ender opp med et bedre tilbud enn jeg har i dag, sparer jeg penger OG tjener ytterligere 1000 poeng). Hotell og bil vil enten koste meg 1700 eller 700 kroner, avhengig av Thon-mailen lenger opp, og gi meg 1000 poeng either way. Dermed har jeg fylt alle rutene, og vips:

    Avhengig av hva man kjøper på netthandelen, betaler jeg altså under 2000 kroner for å tjene 47.000 Eurobonuspoeng. (Godkjenner Thon, betaler jeg under tusenlappen!)

    No-brainer. Eller har jeg miskalkulert her?
     

Del denne siden