Jeg får vel lage mitt første reisebrev som bonusnisse og første reise med bonuspoeng. Velkommen skal dere være! Det hele startet for noen uker siden da en venn av meg lurte på om jeg kunne bli med han til Los Angeles på Sneakercon. Han driver en butikk i Oslo som selger sko og han ville ha meg med fordi jeg har mange år med erfaring fra den bransjen. Brukernavnet mitt her sikter til skoene Marty McFly i Back to the Future 2 måtte ta på seg da han kom til fremtiden i 2015 så hann kunne ligne på sin sønn Marty Jr. Disse skoene er den hellige gral i sneakerverden og prisene er skyhøye. Jeg er en av de 1510 idiotene som har valgt å cashe ut og kjøpe et slikt par med sko. Så ja, jeg er en sneakerhead med litt for mye interesse for joggesko, men nok om det. Jeg begynte å se på billetter og se hva som var mulig. De skulle fly SAS OSL-CPH-LAX søndag 15. mai og retur samme rute 23. mai. Etter å ha lest på forumet her i flere måneder den siste tiden følte jeg at jeg hadde en grei formening om hvordan ting fungerte og jeg visste at hvis jeg skulle til statene så ville jeg prøve å fly noe spesielt. Så spesielt som 747 for aller første gang og gjerne i F om mulig. Med informasjon om at de billettene ikke blir lagt ut før tidligst to uker før så måtte jeg bare smøre meg med tålmodighet. Reisefølget maste og lurte ofte på hvorfor jeg ikke bare fløy SAS med de direkte. Jeg trenger vel ikke si noe mer om hva motivasjonen var ettersom alle her inne er litt nøtt i pappen? Det endte med at jeg tok kontakt med @SVG_flyer for en hånd med å booke fly og rute. Lettere inspirert av hva han fikk til med denne fantastiske turen for noen uker siden av Nuzzekosepusen (jeg husker ikke navnet ditt, bare brukeren din på snap) til Australia som ble virkelig tatt på sparket med avgang dagen etter. Vi så litt frem og tilbake på noen ruter og jeg fikk mange gode råd. Da var det bare å følge med på AF og se når det dukket opp ledige billetter vestover. På mandag 9. dukket det opp varsler om at det var ledig både torsdag 12. og fredag 13. så jeg hev meg på telefonen og ringte inn i håp om at fire ledige billetter burde holde, men tyvärr var svaret jeg fikk. Dagen etterpå dukket det opp nok et ledig varsel og jeg prøvde meg igjen. Jajamensan var svaret jeg fikk om det var ledig FRA-IAD fredag 13. mai. Litt perpleks stod jeg der og måtte ta meg sammen og hive meg rundt for å finne en passende rute for å få meg videre vestover. Agenten ved navn Nelly(?) fant ingen fler flighter vestover så det ble videre til EWR for å oppleve NYC igjen. Turen til FRA måtte bli kvelden før med en liten melkerute fra OSL til BRU før det var videre til FRA. Da kommer vi endelig til starten på reisen. Jeg dro fra jobb og overleverte bilen min til en kompis så han og sønn får kose seg med den i en ukes tid da jeg vet sønnen setter veldig pris på det. Fikk sjekket inn bagasje og han i skranken så på ruten og lurte på hvordan jeg hadde endt med en slik melkerute. Måtte vise han at det hele kokte ned til morgendagens tur med LH F. Da skjønte han det og ønsket meg en god tur mens han tipset meg om at jeg kunne ta meg en tur til loungen for å slappe av. Ettersom dette er min første tur på over ett år og forrige tur til BGO ble hittil den dyreste turen jeg noen sinne har hatt pga dårlige venner med dårlig innflytelse og at jeg aldri hadde vært i loungen tidligere så måtte jeg sjekke det ut. Der oppe var det pølsefest og stinn brakke. Jeg fikk kapret to pølser og en sitteplass helt innerst. Kan ikke si jeg var veldig imponert over de halvlunkne pølsene, men med stinn brakke så er det lite å gjøre noe med. Da det nærmet seg avgang spankulerte jeg rolig bort gjennom taxfreebutikken og tok med meg fem brett med melkesjokolade ettersom jeg har tidligere lest at det kan være hyggelig å gi til crewet som en liten gest. Gaten til BRU var E2 så det var ikke lange veien fra taxfree og dit. Fikk slått meg ned i ti minutter før boarding startet og jeg fikk gå ombord. Setet mitt var 1F og som tjukkas på tur i størrelse dobbel telt virket benplassen og setet veldig bra og romslig. Jeg har lest om andre her inne som har reist med tommestokk for å måle opp setene, men lite om tjukkasser som meg. Så det blir spennende å se hvordan flyene er når jeg kommer meg over til tjukkaenes Mekka, uniten. Det var nydelig å endelig kunne fly igjen og høre alle de rare lydene av maskinen som jobber. Serveringen var det ikke stort å si noe om. Vanlige firkanten alle her er kjent med. En pils i andre hånda også var det bare å nyte at turen endelig var i gang. Det ble en kjapp transit på BRU og ettersom vi landet på gate 53 og jeg hadde lest meg opp på at flyet til FRA skulle gå fra gate 52 smilte jeg bredt. For da jeg kom til gate 52 så var jo ikke det riktig. Det flyet skulle gå til MUC på et senere tidspunkt. Jeg fikk sjekket tavla og så jeg måtte komme meg til gate 38 istedenfor. Da var det bare å komme seg videre langt nedover gangen og finne gaten. Det var en transferbuss som tok oss rundt terminalen til en helt annen terminal der vi fikk gå opp til jetbridgen og gå ombord i flyet. Det var så nydelig å stå der ute på tarmac og kjenne på temperaturen. 24 grader var det da vi landet og jeg fikk virkelig den feriefølelsen alle får i det de går av flyet i Spania og varmen bare treffer deg midt i fleisen. Det var rett og slett nydelig! Flyet fra BRU-FRA var en A319 og det virket litt slitent, men det var fint nok. Jeg fikk sete 1A og nok en gang veldig godt med benplass. Takeoff gikk smooth og straks vi var i lufta så ble det servert mat. Det bestod av en liten ostetallerken og litt frukt. Jeg gikk for nok en gang en pils, denne gangen en Stella. Brussel Airlines skal ha for at de serverer med glass på denne ruten. Jeg ble imponert over det av en så kort tur. Det morsomme var at jeg hadde så vidt fått startet på frukten før crewet kom for å plukke med seg maten. Da måtte jeg bare sluke den siste biten av frukten og sende det videre med de. Jeg fikk heldigvis noen minutter til på å sluke siste del av ølen før de kom for å ta imot glasset. Landingen var helt normal og vi kom til en gate langt ute på A. Som en litt teknologisk tjukkas så har jeg Apple Watch og den begynte å spørre om jeg var å trente og om jeg ville registrere det som gange utendørs. Lur som jeg var så takket jeg jo ja til det ettersom jeg begynte å bli litt varm av å gå. På OSL så hadde jeg spurt om bagasjen min ville bli sjekket inn hele veien og at jeg ikke trenge å ta den med meg da jeg landet i FRA. Svaret var at det ikke skulle være noe problem da den eneste gangen jeg trengte å røre bagasjen var når jeg kom til immigrasjon i USA. Dermed gikk jeg heller ikke til båndet for å plukke med meg bagasjen. Da jeg kom meg frem til hotellet @milehigh hadde booket meg inn på, forøvrig så har jeg benyttet meg av hans tjenester under nesten hele oppholdet så det blir spennende å se hvordan de andre hotellene blir, kjente jeg at jeg kanskje ble litt stressa. Hadde jeg gjort noe feil? Hadde jeg vært så dust at jeg nå har lagt i fra meg bagasjen som jeg selvfølgelig skulle tatt med? Techsavy som jeg er hadde jeg også kjøpt med meg noen AirTags for å prøve ut og se hvordan de funker. Det stresset meg ikke noe mindre å se at bagasjen var liggende igjen midt på parkeringsplassen etter hva jeg kan se. At den sist var sett for noen timer siden hjalp heller ikke, men det var ikke stort jeg kunne gjøre så jeg lot bare det problemet komme til meg dagen etterpå. Jeg skrudde på varsling om at den skulle si ifra når den var funnet igjen og la meg til å sove. Heldigvis har den dukket opp igjen i løpet av natten og jeg kan nå endelig se hvor den befinner seg. Den har gått litt rundt på terminalen men jeg håper at den nå ligger klar for å bli sendt videre. Dette må jeg sjekke opp når jeg kommer meg til FCT litt senere i dag. Om admin kunne gitt meg en hånd med å Stokke om på bildene så hadde det vært fint. Jeg tok bare med meg telefonen min og jeg tror ikke det er så enkelt å legge inn riktige bilder på riktige steder.
Ja ser det. Trenger virkelig en hånd avvisning som kan fikse det for nettleseren på iPhonen gjør det vanskelig. Fortsetter sterkere.
Jeg er ikke admin, men har nå prøvd å plassere bildene ifm tekst i første innlegget. Det er ikke vanlig at dette gjøres av de som har tilgang til å redigere innlegg, men nå hadde jeg litt tid til å hjelpe en nykommer på reisebrevfronten God Tur videre!
Hei! Topp lesning - og supergøy å følge deg på snap også! Her skal jeg følge med! P.S. jeg vet at @SVG_flyer blir glad for postkort
Supert! Tusen takk for hjelpen! Det gir hele innlegget litt mer flyt. Jeg tar til meg tipsene du sendte meg så skal jeg bruke de i neste innlegg.
Har selv blitt inspirert til å ta med sjokolade av andre reisebrev og brukere pre covid. Selv har jeg gitt bort sjokolade til de aktuelle ansatte i kabin etter hovedmåltidet. Har prøvd å uttrykk takknemlighet etter god service som F kunde. Og tror det blir satt pris på.