Hei Jeg sitter nå og vurderer mine muligheter, som dere ser så er jeg "kun" 20k poeng unna EBD Problemet mitt er at jeg ikke har noe særlig reiseaktivitet frem til 01.07.15 og kommer sikkert til å ende på rundt 72k Poeng. Jeg er veldig usikker på om jeg klarer EBG neste år, og vurderer nå et MR eller 3, men lurer på om det er verdt det. Vil jeg få gi vekk 1 gullkort i det jeg blir EBD i inneværende periode pluss et nytt et i neste periode? Vet at det ikke er lov, men hvis jeg kan selge 2 gullkort så vil jeg gå i null på disse MR-ene. Og ved soft landing til EBG så er jeg sikret status i 2 år til. Hva ville menigheten gjort?
Jeg er i en lignende situasjon selv og siden jeg mest sannsynlig kommer til år reise mindre de kommende årene ( ) så vil jeg nok prøve å gå for EBD i år. Da har jeg i alle fall det til høsten 2016 og gull til høsten 2017. Dette vil nok føre til at jeg må hive meg på en MR eller to til høsten i år før opptjeningsperioden min går ut, men det skal jeg alltids overleve.
Jeg ville ha lagt inn støtet med en poeng gunstig long-haul - det er bedre med soft-landing om 2 år enn nå. Nå vet du hva som skal til for å kapre statusen ett år til, til neste år kan ordningen ha blitt ytterligere devaluert. Det var nå min mening.
Du kan gi bort gull så fort du får EBD registrert. og ny på neste periode. Times det riktig så kan du forsyne to stk med kontinuerlig gull..
Blåser du sølvkortet til noen som gull, får du ikke gullkort å gi bort som EBD ! De er for smarte akkurat der. Akkurat som "Mike" i "Suits" - glemmer ikke detaljer.
Vet om gullkort som har gått godt over 5000,- så du kan potensielt gå ikke så alt for langt unna null om du finner noen mileage runs med god opptjening per krone (behøver vel 5.6 for å gå i null).
Jeg kan nå røpe en godt bevart hemmelighet..: I slike sammenhenger har man faktisk mulighet til å søke om MR-støtte fra Baldricks reisefond! Om man innvilges støtte, kreves det kun at man i ettertid overfører gullkortprivilegier til bestyreren i nevnte fond. Bra deal!
Har en følelse av at hvis flere her vurderer den MR løsningen, så finnes det også flere slike reisefond å ta av