Folket googler jo alle mulige sykdommer... Rart du ikke googlet Hvass Men på IF finner en svar på alt, bare ikke om Billkill og AmEx
Hehe, jeg hadde googlet det men skjønte fremdeles ikke betydningen i denne konteksten. Ikke alltid lett å være utlending og ha norsk som 6. språk
En ting som skuffet. Ingen papiraviser. Så sent som i september hadde de dette. Nå er det slutt også her
Boarding kan ikke gjøres på så mange måter. Iberia sin spesielle vri var at de ikke brukte automatene annet enn å sluse folk. Alt var manuelt. Oppfattet heller ikke noen form for prioritert boarding. Nå er det bare tre rader biz, så det ville neppe gjort forskjell. Som hos Lufthansa og BA (og sikkert alle flag carriers unntatt SAS) så er det garantert ledig midtsete. Det har jeg også på Iberia Express fra MAD til LPA, for snaut 2500kr. Dette liker jeg.
Flyvert oppfordret forøvrig til å legge håndbagasje under stolen foran det ledige midtsetet, selv om det var tomt i hyllen over. Snedig.
Morsomt å høre spansktalende mannskap igjen, bringer minner om turen til Colombia julen for noen år tilbake.
Slik det skal være på en ordentlig businessklasse så kommer man rundt å tar bestilling på en pre dinner drink ledsaget av en liten snack. Undertegnede valgte GT, ble litt overrasket da jeg ble bedt om å selv si stopp når hun sjenket gin… Gin ble sjenket av stor, ikke miniatyr flaske. Pussig nok fikk de som ville ha vin, vin på småflasker. Rett nok ikke den miniutgaven til SAS. Uten tvil 1-0 til Iberia!
Internet er ikke gratis, ei heller foran gardina. Måtte blø 6€ for en time. Fant ut at det var innenfor. Performance er betydelig dårligere enn hos SAS. Riktignok når det virker, men den skal de få. Iberia - SAS 0 - 1
Det er krav til maske ombord, men naturlig nok får man ta den av når man drikker/spiser. Litt tidlig å si, men jeg tror ikke det blir noe mas før vi evt er på innflygning. Personalet er heller ikke opptatt av om maskene er sykehustypen eller hjemmelaget/fashion. Alt går.
Det serveres bare en rett. Men de kommer faktisk og spør om du vil ha den før de begynner serveringen. Ba samtidig om påfyll med gin, hvilket ble besvart med et smil og ny runde med sjenking, nytt glass og ny boks med tonic kom umiddelbart. Dette er slik det skal være foran gardina. 1-0 til Iberia.
Når det gjelder internet. Så ga jeg minus til Iberia fordi SAS sin nye er veldig bra. Men når det er sagt, når man har kommet seg inn. Så er det stabilt og man får oversikt over når man tok av, hvor langt man har fløyet og hvor lang tid det er igjen uavhengig av om man har internet eller ikke.
Her ombord får man forøvrig benytte framre toalett, selvfølgelig begrenset til de foran gardina. Håndheves av personalet.
Veldig bra og tankevekkende tråd om et tema som jeg tror mange har tenkt på etter gjenåpningen. Det vi virkelig trenger er at en av de mer drevne Oneworld-traverne lager et krasjkurs i hvordan enklest/billigst/raskest oppnå status og poeng i denne forjettede alliansen.