Dette har jo vært diskutert i forskjellige fora og reiser, men jeg spør likefullt om innspill. Jobbreise OSL-ATH-ARL-OSL Denne er blitt booket via jobbens portal, reiser må igjennom denne. Der har den kvernet ut Go light. med 500 poeng opptjening på lang strekene. Er det verdt å by på oppgradering, eventuelt med kroner eller poeng på disse? I realiteten blir det jo bare å by for å eventuelt få mer poeng.
Ser du er EBG så utover ekstra poeng + mat og drikke til og fra ATH så har det vel ikke så mye for seg. Men nå som SAS har lansert EBG 4 Life og dette kan hjelpe deg med å opprettholde EBG på poeng så kan det jo ha noe for seg. Gold Track/Fast Track og Lounge har du jo uansett som EBG på alle destinasjoner.
Vil også tippe at prisen for oppgradering alle 3 legs til sammen fort havner på 1500+ men så får man jo også en del ekstra (grunn) poeng.
Det gjør man, men ARL-OSL er jo lite ekstra poeng å hente vs ATH flightene, så den får nesten bare gå på segmentkvoten isåfall. Pris estimatet stemmer, om det blir godkjent.
Eg blei faktisk overraska på siste flight over 2 timer i EU, men på kortere flighter er ikkje den polarrullen verdt mange kroner.
Ikke noe av det de serverer ombord på intra-Europa er verdt oppgradering, verken i poeng eller penger, etter min mening. Maten er uspiselig, vinen er av aller billigste sort, ølet er enten Carlsberg eller en Mikkeller-variant som egentlig er humle med litt vann i, og det er til alt overmål en eller annen svensk whisky. Men på flights på 2 timer+ kan det jo ha noe for seg med hensyn til de ekstra poengene, hvis det er avgjørende for statussikring.
Det er jo nettopp det det blir for min del, å bygge mtp status. ARL-OSL er det liten vits i. Har lagt bud på ATH strekningene så får vi se.
Dette er såklart veldig subjektivt. Jeg personlig klarer meg med GO, uten FT og lounge. Har ikke status hos SK og klarer meg meget fint uten. Hadde heller tatt nødutgang. Men som sagt, noen verdsetter andre ting og da kan det jo hende at upgrade er nyttig.