Hei. Et spørsmål. Jeg har bestilt hotell gjennom viatrumf/hotels.com i Tokyo. Nå ha det blitt litt endringer i reiseruten og jeg ankommer Tokyo en dag senere. Hotellet er reservert og garantert (dvs. betalt). Er det da et problem at jeg sier fra til hotellet at jeg ankommer en dag senere? En endring av bestillingen ville koste meg 2500 kroner ekstra...
Gjør det samme «titt&ofte» for å ha garantert tidlig innsjekk, funker hver gang seinest i går på innsjekk hos Mayfield Gimpo Seoul.
Dette er helt uproblematisk. Jeg gjør alltid dette hvis jeg ankommer hotellet svært tidlig og ønsker garantert tidlig innsjekk. Det viktigste er at du faktisk sier ifra, hvis ikke så går hele reservasjonen i no show og du vil ikke ha mulighet til å sjekke inn i det hele tatt
Det har jeg aldri tenkt på en gang, men det var et lurt triks for de gangene man ankommer om morgenen.
Tja... jeg har fått sjekket inn 8-9 på morgenen ofte og da sparer man heller en natt. Det trikset er bedre og billigere
Forsåvidt sant. Men kjipt når man ikke får sjekke inn tidlig. Og det er bedre å bruke på et billig hotell i Thailand enn på 4 seasons Fiji..
Joda, det hender det, men når man ankommer BKK klokka 06:00 så er det veldig deilig å være helt sikker på at man får sjekket inn med det samme man ankommer hotellet. Det er verdt noen kroner.