Tokyo i juli - en utfordring

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Blades33, 19. febr 2018.

1. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har blitt utfordret av sjefen til å hjelpe han med å omsette opptil 240.000 eurobonuspoeng i billetter for to til Tokyo i sommer, nærmere bestemt i tidsrommet 1-21. juli (minimum 14 dagers opphold) Ingen CT.

I påvente av at det slippes noen som helst (!) businessbilletter for to til Tokyo med SAS, har jeg foreslått et par alternativer:
    * SAS biz til Shanghai (Evt HK, Beijing), videre derfra med betalte billetter.
    * SAS Plus til Tokyo (Fremstår mer realistisk enn å finne bizbilletter)

Men, så var det dette med andre *A-selskaper og deres Premium Economy: Han har ikke nok poeng til *A Biz, og vil neppe opptjene nok poeng. (Selv om han hadde klart det i tide, hvordan antar man at tilgjengeligheten vil være, på rimelig kort varsel?) Er det noe som er verdt å titte på? .. Går det?

Jepp: Han burde hatt en CT, jepp, han burde vente til han har nok poeng til *A biz, men dette er hva jeg har å jobbe med. Alle gode tips tas i mot med takk :)

2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men SAS? Ikke sjans i havet, ikke en gang økonomiklasse... Du finner noe om du delbetaler med penger: 200000 poeng + 7-8000,- cash med Plus.

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    I fellesferien til et av de mest populære med SAS. Ingen sjans spør du meg.
    Beste løsning er slik jeg ser det og skaffe(kjøpe?) 2879 trumf og konvertere til 40k poeng. Da har han nok til *A biz og ender ut slik.
    Ca 6 tusen i avgifter +2879 I trumf. Ganske grei pris for ti i biz til Tokyo som normalt ville kostet 30++.

4. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, jeg er inneforstått med at det skal holde hardt med SAS, det var derfor jeg spurte om andre *A kabiner, om enn noe utydelig, tydeligvis.

For å klargjøre; Gitt antall poeng og tidsrom, er det noen som har noen gode ideer om hvordan best komme seg til Tokyo?

Igjen; dette er hva jeg har å jobbe med, jeg vet det er vanskelig, og jeg vet at han helst skulle hatt 40.000 poeng til, men.. Ja.

5. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg klarte å få overtalt vedkommende til at det er verdt å skaffe seg de nødvendige siste 40k poengene, og jeg har nå funnet en rute.

Jeg forsøkte først på OSL-FRA-PVG-NRT, men fikk beskjed at SAS ikke kunne booke annet enn direkte fra Europa til Tokyo..? Og det er ikke å oppdrive.

Det løser seg ved at de flyr inn til Osaka fra Frankfurt, og tilbake fra Tokyo, men jeg stusser jo litt:

Jeg ser at ganske mange har morsomme routinger til NRT, det er kanskje ikke booket via SAS..?

Any light?

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ring igjen. på kveldstid om du er EBG eller i morgen.
    Burde uten tvil gå.

Del denne siden