Tolkning av SAS’ FAQ: Tillegg av segmenter og statuspoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonna, 10. aug 2022.

  1. Bonna

    Bonna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens,

    Kan dere hjelpe meg å tolke følgende informasjon fra SAS’ hjemmesider?

    «Tillegget av segmenter og statuspoeng vil automatisk bli brukt for aktiv EuroBonus med en kvalifiseringsperiode som avsluttes august, september eller oktober 2022 (med en utløpsdato på medlemsnivået november, desember 2022 og januar 2023).

    Kvalifiserende flystrekning: Gull 9, Diamant 18

    Statuspoeng: Gull 9 000, Diamant 18 000»

    Jeg har skjønt at tidligere så har SAS gått fra å forlenge status automatisk med ett år, til en ordning hvor de tildeler segmenter og statuspoeng, for å hjelpe flere å beholde sin status under pandemien. Jeg antok at de var ferdig med sistnevnte ordning etter at de med kvalifiseringsperiode cirka mai/juni mottok sin statushjelp (dette antok jeg fordi flyreiser mer eller mindre har normalisert seg i det siste, sett bort i fra streiken, men dette er bare en ukvalifisert antakelse fra min side).

    Når jeg leser den siterte teksten, forstår jeg det slik at ordningen vil også gjelde for de med kvalifiseringsperiode inntil oktober 2022. Min varer til august 2022, og jeg lurer derfor på om det vil si at jeg vil få tildelt 9000 statuspoeng før min kvalifiseringsperiode er over. Selv om det virker ganske åpenbart i mine øyne, så må jeg bare dobbeltsjekke med dere som er mye mer erfarne enn meg på dette spillet. :) Det hadde vært veldig synd for meg hvis jeg ikke klarte å rekvalifisere meg som EBG når jeg kun mangler et par tusen statuspoeng fordi jeg tolket noe feil :(. I tillegg synes jeg det er rart at SAS ikke har kommunisert dette tydeligere til meg (og jeg har heller ikke fått det med meg her, så håper dette ikke har vært diskutert tidligere). Da de tidligere forlenget status med ett år så fikk jeg e-post fra SAS om dette, og jeg følte meg derfor trygg på at det var reelt. En e-post fra SAS hadde også spart meg for å booke dyrere billetter med de for noen uker tilbake for å tjene nok til å rekvalifisere meg (og får meg til å lure på om deres insentiv til å selge flere/dyrere billetter kanskje er grunnen til at de ikke har kommunisert det bedre til meg).

    Beklager for at det blitt litt mye tekst — jeg skal prøve å skrive mer konsist fremover. ;) Jeg håper å høre hva dere tenker.
     

    Attached Files:

    Baldrick liker dette
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Du vil få 9000 statuspoeng og 9 kvalifiserte flyvninger før august er over ja. Situasjonen er jo normalisert nå, men den har ikke vært det hele opptjeningsperioden for oss dette gjelder for.
     
    eisa01 and Bonna like this.
  3. Bonna

    Bonna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det var godt å høre og takk for svar.

    Hvorfor tror du de ikke har sendt e-post om dette? Dette er jo en positiv ting de gjør for kundene, så de burde vel ønske å få frem deres «generøsitet». Er jeg den eneste som ikke har fått dette med meg før nå, at det også gjelder for den overnevnte kvalifiseringsperioden?
     
  4. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nope, hadde heller ikke fått med meg denne!

    Kunne virkelig spart litt kredittkortavgifter de to siste årene, klarte alltid å rekvalifisere meg på en normal måte uten hjelpen
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener andre har nevnt at de har fått varsel på e-post, så en sjekk av varslings innstillingene hos SAS er kanskje lurt?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har noe insideinfo eller rykte om SAS kommer til å videreføre praksisen i noen måneder til?

    Ser jeg gjenstår med noen få poeng for å få gull i år. Flyr jo bare for å bruke opp poeng for tiden.
     

Del denne siden