Hei folkens,
Kan dere hjelpe meg å tolke følgende informasjon fra SAS’ hjemmesider?
«Tillegget av segmenter og statuspoeng vil automatisk bli brukt for aktiv EuroBonus med en kvalifiseringsperiode som avsluttes august, september eller oktober 2022 (med en utløpsdato på medlemsnivået november, desember 2022 og januar 2023).
Kvalifiserende flystrekning: Gull 9, Diamant 18
Statuspoeng: Gull 9 000, Diamant 18 000»
Jeg har skjønt at tidligere så har SAS gått fra å forlenge status automatisk med ett år, til en ordning hvor de tildeler segmenter og statuspoeng, for å hjelpe flere å beholde sin status under pandemien. Jeg antok at de var ferdig med sistnevnte ordning etter at de med kvalifiseringsperiode cirka mai/juni mottok sin statushjelp (dette antok jeg fordi flyreiser mer eller mindre har normalisert seg i det siste, sett bort i fra streiken, men dette er bare en
ukvalifisert antakelse fra min side).
Når jeg leser den siterte teksten, forstår jeg det slik at ordningen vil også gjelde for de med kvalifiseringsperiode inntil oktober 2022. Min varer til august 2022, og jeg lurer derfor på om det vil si at jeg vil få tildelt 9000 statuspoeng før min kvalifiseringsperiode er over. Selv om det virker ganske åpenbart i mine øyne, så må jeg bare dobbeltsjekke med dere som er mye mer erfarne enn meg på dette spillet.
Det hadde vært veldig synd for meg hvis jeg ikke klarte å rekvalifisere meg som EBG når jeg kun mangler et par tusen statuspoeng fordi jeg tolket noe feil
. I tillegg synes jeg det er rart at SAS ikke har kommunisert dette tydeligere til meg (og jeg har heller ikke fått det med meg her, så håper dette ikke har vært diskutert tidligere). Da de tidligere forlenget status med ett år så fikk jeg e-post fra SAS om dette, og jeg følte meg derfor trygg på at det var reelt. En e-post fra SAS hadde også spart meg for å booke dyrere billetter med de for noen uker tilbake for å tjene nok til å rekvalifisere meg (og får meg til å lure på om deres insentiv til å selge flere/dyrere billetter kanskje er grunnen til at de ikke har kommunisert det bedre til meg).
Beklager for at det blitt litt mye tekst — jeg skal prøve å skrive mer konsist fremover.
Jeg håper å høre hva dere tenker.
Vis alt...