https://www.aftenbladet.no/okonomi/...e-er-de-mest-kaotiske-i-europa-denne-sommeren Kanskje ikke overraskende er LGW på topp med 54% av flightene mer enn 15min forsinket. Tett fulgt av LIS og CPH, begge over 50%
Vil tørre å påstå at forsinkelser ikke nødvendigvis er eneste definisjon på mest kaotiske flyplass... CPH er kanskje ikke den beste flyplassen i Europa, men veldig kaotisk føler jeg ikke at den er, litt slitt og lange avstander ja, men ikke kaotisk....
Helt enig. Men det er vel slik media funker. Forsinkelse = KAOS. Snøbrøyting = KAOS. Bagasje kommer ikke frem = KAOS 1 nordmann får ikke tak i TUI-representant på Rhodos = KAOS Men det er jo litt interessant dog å vite hvilke flyplasser man kan forvente at en tight connection ikke går
LHR er kaotisk i mitt hode. Blir nesten alltid satt i holding under innflyvning, de to rullebanene er kanskje ikke nok.
Det med holding er faktisk måten de jobber på for å makse utnyttelsen av rullebanene. Ved å «alltid» ha noen ekstra i holding, kan de plukke ut fly og fylle «hull» i sekvensen inn til rullebanen. Skal visstnok være rimelig effektivt