Torp - Sandefjord

Tråd i 'Reisemål' startet av TRD_Lars, 12. mars 2018.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Gunstigste pris for min neste planlagte tur starter med et hopp med Widerøe fra Torp til CPH klokken 18:00. Jeg blir da sittende med 3 muligheter for å komme meg dit:
    1. Widerøe fra TRD i ~08:00-draget, ankomst kanskje 9:30. Må slå ihjel nesten urimelig mye tid på Torp
    2. Et annet Widerøe fra TRD med ankomst ca. 45 minutter før flyet til CPH drar videre. Det kan godt hende det er samme maskin for alt jeg vet. Det er i utgangspunktet ikke gjennomgående billett, med mindre det kan ordnes etter å ha kjøpt billettene. Må trolig ut og sjekke inn igjen, kanskje for knapp tid, vil ikke risikere en langtur hvis det er noe som helst risiko.
    3. Fly inn til OSL, bruke en 2-3 timer på tog mellom de to flyplassene. Mulig en del prakk med bytte av tog, buss osv. i fremmed by.
    Noen med synspunkter, eventuelt andre løsninger jeg ikke har sett enda? Samme tur er en del tusen dyrere dersom jeg flyr round trip fra CPH i stedet for ut fra TRF og hjem til OSL. I tillegg er det en del tusen dyrere for meg å komme meg til CPH enn det er å komme meg til Oslo/Sandefjord. Merkelig prismodell..
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    TRF er en _veldig_ liten flyplass så 45 min transfer er MASSE tid. Jeg bruker 5 min. fra parkering til security og 5 min fra den starter til gate.
     
    Shyneno and braathens safe like this.
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her.. ca. 10min fra du går inn i terminal til du er i gate på TRF :)
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Har 4-6 turer til TRF i året siden svigers bor der. Senest nå på søndag for halvannen uke siden var det altså kø i sikkerhetskontrollen nesten bort til automatene til WF. Tok 15 min fra vi stilte oss i kø til vi var gjennom. Da gikk det 3 avganger med Wizz, 1 med Ryan, 1 med KL og 2 med WF. Det er vel unntaket. Ellers er det aldri noen problemer.
     
  5. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    2: Tror det godt kan være samme maskin som fortsetter til CPH. Kan du ikke høre med WF på chat'en?
    3: Tog OSL-TRF tar 1:53, men du slipper å bytte tog (selv om du må ta en kort shuttlebuss fra stasjonen til flyplassen. Ta R11 til Skien/Larvik
     
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    buss for tog, kjøreledningen har falt ned, kjøreledningen har falt opp osv. osv.....
     
    Shyneno and indahla like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så negativ nå da! :p
     
    OttoL and Eddie47 like this.
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Spurte en gang chatten om reg til en maskin ettersom det var mye forsinkelser og jeg ville følge med på radaren. Svaret: "Kontakt oss etter reisen så skal vi kunne gi det til deg"

    :rolleyes:
     
  9. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Been there, done that.
    Eller erfaring. Hadde planlagt å ta ut sommerChevroleten 10. mars. Nedtelling på PCn til dagen.

    Hva har vi? Snø og salte veier. Optimisme skal være bra, så ny dato settes til 1. mai.

    Jeg har bestilt flybilletter i dag, med routing TRF-BGO-SVG-TRF. Det har jeg tro på.
     
  10. thafslun

    thafslun Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Den siste uka så har alle flyene videre til CPH kommet fra Stavanger:
    www . flightradar24 . com/data/flights/wf313
     

Del denne siden