God morgen fra OSL! Etter en måned på landjorda er det endelig på tide med en luftetur igjen. Og idag blir det en dobbelt debut: første gang i en A380, og første gang med Singapore. Oval helgetur går via FRA til SIN, og videre til BKK, alt i C. Book the cook, Singapore Sling og noen bobler underveis bør gjøre turen behagelig. Det gledes! Eneste skår i gleden er at turen ble booket før forumet ga oss smaken på loungehopping: vi har derfor kun relativt kort tid på Changi mellom flightene. En gang i tiden var korte stopovers positivt, how things have changed... Ha en fortreffelig torsdag, med eller uten mellomlandinger!
God formiddag fra flytoget på vei mot Oslo, Kjapp dagstur til hovedstaden for å rydde vekk noen greier. Værnes kunne by på stålende vær med et lite hint av sørøstlig vind, Østlandet byr på grått skydekke. Siden jeg skal returnere samme dag krysser jeg fingrene for at vindretningen holder seg, gjerne med litt ekstra tak. Ha en fin dag!
God ettermiddag frå Aust-Finnmark! Sol frå skyfri himmel, ikkje lett å vera pigmentutfordra (=person som blir lett solbrent), men vi står han av. Utruleg digg å loffa rundt i sommartrusa (=kortbukse) og eta is Ha ein fortreffeleg dag kor du no enn er!
God ettermiddag fra toget på vei til Brussel. Dagstur til Rotterdam for å besøke en venninne er unnagjort. I går kveld kom beskjeden jeg har ventet på i flere måneder: Jeg har blitt tilbudt plass på MSc in Economics ved det Syddanske Universitet. Jeg er i ekstase.
God ettermiddag ombord fra CPH--OSL i et av de 10 737 ene til sas med Wi-Fi. Skulle egentlig ta 18.10 avgangen men rakk akkurat 17.05 takk Allah, Gud og Flying Spagetti Monster for Fleksible billetter, gjør livet verdt å leve av og til
Er det nokon som kan linke meg til den "lavpriskalenderen" på sas.no for bonusbillettar som viser tilgjengelige billettar i alle klasser, og der ein også kunne legge til favorittreisemål? Var sikker på at eg hadde bokmerka den, men finn den ikkje igjen. Så kan eg bruke ventetida til å innvie det nye kredittkortet med eit par kjøp på sas.no... Ha ein fin kveld alle sammen! Edit: Fann den! https://www.sas.no/eurobonus/award/#/booking
God kveld fra hovedstaden. En regntung dag, som for en liten stund ble solrik likevel nå i kveld, før det igjen nå øser ned fra himmelen. Skiftende værforhold altså... All den tid man jobber innendørs så skal man vel ikke klage for mye på været, helt ok arbeidsvær var det jo, og nå sitter man godt i sofaen hjemme så da skal man ikke klage Nyt kvelden alle sammen!
Og god aften fra Maersk Interceptor også. Ikke mye nytt å melde fra Nordsjøen for tiden, men travle dager og mye grått vær gjør at det skal bli ekstra godt å komme hjem igjen i neste uke. Og da har jeg i utgangspunktet fire uker fri uten en eneste (!) flytur planlagt, men det gjenstår å se om det holder hele veien inn... Ha en fortsatt fin torsdag folkens!