Sist jeg gikk bananas med bobler hadde jeg gått 30 timer uten søvn, var egentlig ganske trøtt, men skulle bare forsikre meg om at jeg faktisk fikk til å sove. Når flyvertinnen vekket meg stod vi ved gate og jeg var nesten eneste igjen på flyet. Roet litt ned etter dette
God ettermiddag fra Romsdalen Smågrått og litt regn. Ene katten har tråkket i noe maling og ruslet rundt i huset. Begge ungene er sjuke. Sånn går nå dagene, godt en har mulighet til å sette på ekstra sterk kaffe Fremdeles rolig på reisefronten. Mor har derimot fått seg billetter til venninnejulebord i Bergen, så en av oss skal i hvert fall i luften. Ha en trivelig torsdag
I dag har det kommet endringer på den ene turen etter den andre. HND-ORD er borte fra min RTW-tur i november. Resten av turen blir nok helt borte etter hvert. Ser etter retur til Europa fra HND, men jeg er usikker på om jeg skal gidde å sette i gang endring, og heller kansellere. Hjemreise fra HND i januar flyttet en dag, det har jeg ikke fått noen melding om, men så det på SAS.no etter tips fra @trygveat. Ethiopian har flyttet litt på hjemreise fra Sør-Amerika i februar, men bare en time. Tviler litt på at jeg skal til Sør-Amerika i februar.. Har fått lagt på retur på en ANA F-tur i august 2022 også. Alt i alt, en fin dag.
God ettermiddag fra Grenland. Nest siste jobbdag før ferie. T-4 Fikk alert fra expertflyer om equipment change. Turkish har skippa A330-300 og satt inn Boeing 777-300er isteden på vår retur fra MLE. Ikke et ord fra SAS eller Turkish om dette, endra setrer og flytype i SAS bestillingen uten advarsel. 2-3-2 config i biz, og fruen og jeg har fått en treseter i midten med blokka midtsete. Slipper smalltalk og kurring på veien hjem da Er nattflyvning, så spiller egentlig ingen rolle. Ser Turkish ikke deler ut pute i biz av "corona hensyn".. duh. Tar med en stor pute hjemmefra i kabinkofferten. Klarer ikke sove når jeg føler hodet er lavere enn resten av kroppen. Ha en elevert aften
God ettermiddag fra bortekontoret i Hamburg. Her er det fortsatt helt grei temp på +18 grader, men de siste dagene har det vært litt regn. Bytta bil i går til en X5 og tok en liten tur til Berlin for å kjøpe noen plater, endte opp med 487 stykker. I kveld blir det en tur ut på byen, må se om noen av de gamle stampubene fra 20 år tilbake i tid fremdeles eksisterer.
Har en fetter som nettopp har solgt huset der - for å flytte tilbake til Norge. Den store parken på Mont Real er fin, og hvis du har interesser udi kirkearkitektur ligger det en diger koloss oppi der. Utvendig en slags St. Paul - pistasj, innvendig: "klassisk betongbrutalisme" Den ser ut som den kunne væet tegnet av Albert Speer!! "Downtown" Motreal har omfattende fortau og passasjer på kjellernivå, og du kan komme deg langt (og tørt) til fots, uansett vær. På en av (de flere) restautantene hvor du kan ha med egen vin (!) ligger det et par Bjørn Dæhli langrennshansker på hittegods
…og jaggu var det ikke både rødvin, cola zero og kvikk lunsj over skyene også. Bortsett fra teknisk ikke-corona relatert feil på bagasjebåndet på OSL i dag, så nærmer det seg jaggu normalen (…var det noen gang bobler på domestic lounge pre corona, eller er det datovare?).
Liten funfact fra dette bildet, den bakerste av de to som ligger til høyre i bildet var for 11 år siden når den ble bygd verdens største av den type båt, det har gått noen år nå, men denne er fortsatt blant verdens mektigste båter av denne typen Har gått på fast kontrakt (nesten) kontinuerlig for Statoil/Equinor siden den ble bygd og i bransjen blir den kalt nordsjøens ferrari grunnet arbeidsmengden og ikke minst den korte tiden den utfører jobbene på
Er i Montreal jeg også. Fantastisk by og fantastisk land. Skal være til i desember så så jeg får muligheten til å oppleve vinteren også, noe jeg er litt mer skeptisk til, men særlig mye verre enn vinter i Trøndelag kan det vel neppe være Foreløpig 28 grader og strålende sol, så man får nye det så lenge det varer