Først venter man en liten evighet på bagasjen, den er selvsagt ikke prioritert. Så går man gjennom ei skikkelig dansk regnskur for å komme til hotellet. Der får man vite at datasystemet er nede på ubestemt tid og køen er laaaang. Gjelder visstnok hele Danmark og inkluderer Clarion ved siden av. Unnskyld fransken, men svarte hælvete! (Fly i morra kl 07:15)
Trass i situasjonen så kan jeg ikke annet enn å tenke på hvor sårbart vårt etterhvert mer og mer digitaliserte samfunn er. Liten tue kan velte stort lass heter det. Dette koster nok NCH noen kroner. Det er rart med det, i en slags stoisk ro så innser man at det er lite mening i å ta helt av. Det hjelper jo ingenting. Man får tro det blir seng, men nå er det bare 5 timer til det er tilbake til flyplassen igjen…
I verste fall.. Det er jo et Scandic, og Best Western noenlunde i nærheten. Park Inn hakket lenger. Er jo en mulighet å booke der, og sende inn regningen til hotellet/kundeservice etterpå..?
Etter at jeg hadde lagt meg på en benk i frokostsalen organiserte hotellet overnatting på Scandic, dette ble jeg oppmerksom på da jeg sto opp og ba om de kunne slå av musikken og dempe lyset. Da var det 2 timer til loungen åpnet, jeg så ikke poenget i å rase over til Scandic, spesielt ikke ettersom det er snøstorm der ute. Men, de dempet lys og slo av musikken da, det skal de ha
Måtte teste den nye loungen på BGO. Skal bli godt med en tur ut i verden igjen… Tror kanskje @Tore skal på samme fly?
God morgen frå det Vestlandske. Her går eg og venter på at Meny skal komme og levere litt TTT Bonus på døra snart. Gjemme seg bort kontor dag er planlagt, før ein kjøretur i kveld skal ta meg til @Eddie47 sin Solkyst, riktignok etter solnedgang. Ha ein glimrande dag videre.
God morgen fra Kastrup. Her sliter man med samme vær og forhold som @RoadKing Jeg har vel og merke hatt en seng hos Stordalen i natt, sjekket tydeligvis inn før dataen kræsjet så det var jo flaks. Det som er lit mindre greit er danskenes snøberedskap. Avgangstider var 06.40 og vi forlot gaten i rute, men kapteinen kan fortelle at vi nå skal stå og henge i et hjørne av Kastrup i minst 15 min før vi får starte motorene og kjøre mot deice køen. Greit nok at de ikke har snøvær her så ofte, men virker jo som om de kun har 1 deice bil på hele flyplassen Jaja, vi kommer oss nok avgårde og at flyet må få isen fjernet er nå ganske så sikkert. Har god tid til å nå neste fly så stresser ikke. Største problemet er at dette går utover loungetid på LHR Snøværet skal vare frem til ca kl 9 sier crewet så alle som skal fly fra Kastrup denne morgenen bør ha med seg en ting, en stor dose tålmodighet. God torsdag folkens
Kanskje like greit å ikke være i Danmarks vakre hovedstad denne morgenen. God morgen fra Oslo. T-10. Må ta noen beslutninger om hotell og bookinger snart. Ikke så greit når det føles som om verden er på vei tilbake til full stopp.
Da fikk vi beskjed om noe av det samme som @Earl rapporterte om, bortsett fra at vi vel må henge ved gate i 30min-1 time
Får servert ventekaffe, ladestrøm og internett slått på. Prima sørvis, selv om det mer eller mindre garanterer at vi ikke kommer avsted tidligere.
God morgen! Rimelig lei av å være forkjøla nå. Håpet å være i bedre form da jeg våknet i dag, men den gang ei. Jaja. Det blir ikke noe julebord på Geilo i helgen iallfall. Så lenge jeg blir frisk før neste helg, så er jeg happy. Da skal jeg nemlig til Tromsø. Ha en fin TTT!
Kapteinen hadde rett i ventetiden før vi fikk skru på motorene, men ventetiden for deice ble lengre enn han forventet. Vi er nå nr 1 i kø, så nestegang er det vår tur. Og kapteinen har akkurat fortalt at grunnen til at det går ekstra tregt i dag er at CPH har feil på den ene deice standen, så de har kun 2/3 kapasitet i bruk... i tillegg til at snøen er såpass våt og faller så tett at de må kjøre både snøfjerning og anti-is, dette tar visst dobbelt så lang tid per fly når alle må ha to runder. 1 time siden vi forlot gaten, men nå får vi endelig av denne snøen snart #krysserfingrene
Litt flashback, i oktober 2005 var jeg på foredragsturne. En av strekningene jeg da fløy var lax-den-atl med United. Mens vi var på bakken i Denver satte det inn et himla snøvær og vi var grounded. Tror det gikk et par timer før vi dro videre. Satt foran gardina så jeg fikk vått og tørt, værre med de bak. Det morsomme er at det viste seg at purser i biz kabin var norsk, hun hadde emigrert 30 år tidligere, etter først å ha vært flyvertinne for sas, siden for united. Fant seg sikkert en cowboy
Kaldt, snø og mørkt Og jobben avlyste julebordet Forstår det bare delvis. Hurtigtest og hjemme hvis man er syk burde vært nok Smittetallene har jo steget lenge så da kunne man avlyst/droppet det for lenge siden. Men det «kommer sannsynligvis nytt arrangement når vi er ute av pandemien»…… Den kjøper jeg ikke Ellers god tur til dere som skal fly. Håper det ikke blir så mye mere venting
Og samtidig i Sølvbyen . . . . Alt rolig, dataen virker og vi er klar for TTT. Noen andre som også var i Danmark ble innesnødd på IKEA. De fikk senger, mat, se på tv og var stort sett happy. Ha en fin torsdag, og vel hjem/ut dere som plages av snø og dårlig vær.
God morgen. Moderna dose 3 venter i dag, TTT venter idag. Nye innreise regler venter en på i morgen kl. 1200? Den uken har det ramlet inn 11 positive Covid tester, barn og ungdom drar det med seg hjem og smitter full vaksinerte i husstanden(2 doser bare). Så å leve med Covid i en husstand er du 96% dømt til å få Covid Ha en fantastisk covid fri dag. HUSK MUNNBIND!!!
Tydeligvis ikke bare i Køben at de sliter med vinter'n: https://www.nrk.no/trondelag/flypas...kapet-risikerer-a-miste-kontrakten-1.15751182 Når jeg testet den ruten tidligere i år var vi 3 passasjerer, så jeg vet ikke hvor ofte for stor load factor er et problem. Men sånn går det vel når man skal ha svensker til å drive alt Ha en god, avist (i motsetning til "avvist") dag!