Torsdag i check in kø

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 02. des 2021.

1. Tonjemo

Tonjemo Medlem

Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra covidtest køen på Oslo øst.
    Skulle om noen få timer vært på flyet til EWR, men sånn ble det ikke.
    Får ta med oss det positive, får med meg trippel trumf:D

SayWhat, EndreD, Eddie47 and 12 others like this.
  2. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra kontoret!

I dag har jeg svingt innom Gardermoen på vei til jobb fordi jeg er akkurat innenfor Maldivenes 96-timers grense for å ta Covid prøve før avreise. Dr. Dropin sier på nettsiden sin at en vanlig PCR tar 1-2 virkedager mens lappene de har hengt opp på i lokalet sitt sier 1-3 virkedager. Etter litt konsultasjon endte jeg allikevel opp med en standard PCR, med backupløsning å ta en ekspress variant på søndag, men jeg kommer til å bli irritert hvis det blir nødvendig. T-93,5 timer.

Har ellers stor sympati med @RoadKing. Skjønner ikke at de ikke klart å ordne et rom til deg selv om systemet var nede. Greit nok at de ikke får sjekket folk inn ordentlig, men når systemet har vært nede så lenge burde de heller tildele rom uavhengig av dataen og skrive ned på et ark hvem de har boende.

SayWhat, Upsaker, OyvindN and 16 others like this.
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det er problemer både her og der, både innen- og utenlands, og det samme er situasjonen her ute i Olja også.
    Foreløpig så er statusen på dagens første fem flyvninger slik:

Capture.JPG

Dessverre ser det ikke ut til å bli noe særlig bedre utover dagen heller. Og mitt helikopter som ble kansellert i går kveld har ikke engang fått ny slot, ja faktisk vet vi ikke engang hvilken dag det blir satt opp til.
    Kjedelig for meg og kjedelig for familien, men ungene holder heldigvis humøret oppe så lenge rampenissen er på besøk hver natt og det venter nye luker i adventskalenderen hver dag :)

Og jeg hadde i alle fall en seng å sove i i natt! All sympati til @RoadKing, god bedring til @holmen og god tur til de som skal ut å reise!

SayWhat, Upsaker, Calling and 16 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke annet enn å bidra uhorvelig mye sympati og empati, er ikke akkurat få bommerter på min CV ei. Krysser fingrene for deg :)

5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,493
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag morgen fra Oslo. Her hart både 20 k statuspoeng fra Amex og 10k fra DNB Saga rullet inn på konto, så da er det nok et år som EBG sikret uten den altfor store innsatsen.

Ellers lite moro på gang annet enn at en prøver å riste av seg den forbanna forkjølelsen som har lagt en demper på stemningen de siste ukene.

SayWhat, Calling, EndreD and 14 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    2 timer forsinket ut fra CPH spises 2 frokost og det gledes over hele 3 brød fra lagkakehuset i håndbagasjen. Blir kanskje en 3 frokost hjemme?

Ellers er en pent formulert mail sendt til nhc hvor det bedes om at @OleHenrik får sine poeng tilbake og Roadking kompenseres rikelig for en grusom natt og ødelagt arbeidsdag.

Jeg ser lyst på livet. Ha en fortreffelig torsdag folkens :)

Tenk hvor kjedelig det hadde vært uten at det skjedde noe utenom det planlagte.

SayWhat, Calling, EndreD and 16 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Måtte fjerne mye snø for å komme til bilen, og så fra bilen. Ganske kjipe kjøreforhold inn til byen i dag. Skal handle på TTT etter jobb, så da kan man ikke pendle med buss (heldigvis, buss er herk). Handle inn til besøk som forhåpentlig ankommer i morgen, slett ikke sikkert med innreiseregler og halvdårlig vær.
    I morgen kveld er det julebord, som jeg selv ikke deltar på (pga besøk fra NL), der regelen er enkel: alle tar hurtigtest i morgen, om den er positiv blir du ikke med. Om du føler deg syk, ikke bli med. Ganske enkelt.
    Synes covid har rotet til nok, så på tide at vi får "friheten" til å gjøre det vi vil når vi vil tilbake igjen. Men med gangsterrappernavnevarianten blir det vel ikke med det første.
    Jaja, TTT får være fokus, ekstra mye frukt&grønt og en pakke fisk, så blir det kanskje en haug med trumf i tillegg gjennom lotteriet :)

Ha en flott dag!

SayWhat, Calling, EndreD and 14 others like this.
  8. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

Herfra er det å melde at SAS omsider har gjort det alle allerede visste at de kom til å gjøre, og kansellert returen vår fra EWR med A340 i februar. Heldigvis ble vi automatisk flyttet over til ARN flighten, og fortsatt forrest i kabinen. 2 timer senere hjem er definitivt til å leve med, så det ble ingen dramatikk ut av dette.

Like etter tikket det også inn endring av flight til BCN i mars, hvor flyet nå går en time tidligere enn planlagt. Ikke noe pluss med avgang kl 07, for en som ikke direkte er noen morgenfugl, men på den positive siden blir det en time ekstra i Barcelona på en weekend tur så det får være ok likevel. Her har det jo også sine sider å bo på Jessheim...

Dagens mest dramatiske happening er vel å bestille tauebil for å få bilen på verksted. Begynte plutselig å få noen stygge feilmeldinger på motor og girkasse i går ettermiddag, og selv om bilen påstår at den er kjørbar så rådet verkstedet meg til å bestille tauing, spesielt også ettersom reversen ikke virker på den pdk'en lenger :eek:. Veldig veldig usikker på om jeg gleder meg over potensiell AmEx opptjening her.

Da får vi heller glede oss over T-1 til jeg skal teste Swiss Biz ned til Valencia. Blir greit med litt sol og varmere temperatur i noen dager, selv om "straffen" blir å måtte løpe noen timer i Valencias gater på søndag.

Ha en strålende en der ute. God tur til de som er på tur og god bedring for dem som behøver det!

Upsaker, OyvindN, Calling and 17 others like this.
  9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    Etter 1 time og 25 min venting på CPH var kapteinen tydeligvis veldig klar for å komme i luften. Selv om han hadde hele rullebanen med 3300 meter til rådighet gav han full guffe og tror vi var i luften etter en 300-400 meter. En liten strafferunde over London på vei inn til LHR, men vi landet 50 min forsinket og kunne forlate flyet 1 time sen. Ikke altfor ille og har allerede fått mail fra BA som beklager forsinkelsen så mye.

Her skinner solen nå, men også London har visst hatt snø i morges, uten at det ser ut til å ha gitt LHR for store utfordringer heldigvis:)
    20211202_092619.jpg
    20211202_084649.jpg

Upsaker, OyvindN, Kristian and 16 others like this.
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra "Clarion i bakken" her er det fortsatt problemer med check in, systemet er visst nede enda. Derfor ingen tidlig innsjekk. Blir spennende å se om jeg får oppgraderingen om check in blir gjort manuelt senere.

Ellers en fin flytur over fjellet med WF436, landet før tiden og det klaffet perfekt med flybussen.
    Litt møtevirksomhet idag før en bedre middag/julebord ikveld.

Ha en god dag, det er snart helg. :D

Upsaker, Kristian, Calling and 12 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag frå Sunnfjord. Det snør det snør. Og yngstemann er framleis litt sjuk, men i morgon vert det nok barnehage på han og.

Neste veke skal det konsumerast lutefisk.

Trasig å sjå det køddar seg til for dei som er i Køben.

drsyk, Upsaker, Kristian and 8 others like this.
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Og slik går nå dagene...

Capture.JPG

drsyk, paron, themichael and 2 others like this.
  13. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Porsgrunn. Siste formiddagsskift i år straks er ferdig.

Fikk inn noe trumf/EB poeng i dag, og fikk ringt SAS for å legge til en retur fra Unaiten i oktober.

Svenske Thomas fikk hengt på SFO-CPH-CPH-OSL i Plus, på vår originale OSL-CPH og CPH-LAX i biz.

FP4 gjorde at det ble 120k poeng totalt. 119 kr pp ekstra for å hekte på returen.

10 min venting i tlf kø.

Ikke "tyværr" da jeg fikk prate med noen, gjorde dagen bra.

Nå TTT og forhåpentligvis greier jeg en CT etter den handelen :)
    Ha en dag på skinner

drsyk, Upsaker, OyvindN and 11 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Oslobyen en godværsdag
    F4A07F2A-8362-4B0B-B5CE-39876AF7C09E.jpeg 29922DD2-7981-4C09-BCF8-B8B6C452FB57.jpeg

Her har de snakkende og syngende elghoder gatene .. en rar by
    EE16AB49-0AD2-453E-8104-052F021168A9.jpeg
    Nå er det lunsj
    432494B2-564D-4A42-A718-7218E6139F88.jpeg
    Lutefisk på Cafe Engebrets i kveld

drsyk, Upsaker, Kristian and 13 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Var du noen gang på Restaurant Ludvig i Oslo? Der hvor John Dee er i dag (under Rockefeller).

De hadde et elg-ur i stedet for et gjøk-ur. Det var stas. :D

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke jeg var der, men var på Burns og der gikk vegguret feil vei ..

anders82 and holmen like this.
  17. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk en litt «streng» beskjed om at toaletter foran var «restricted area», noe som ble presisert på høyttaler etterpå. Har det blitt ny felles practice, eller hit or miss…?
    Ellers deilige å se skyer fra +30k fot igjen :cool:
    24EA0BBF-BE7A-4A87-B3FA-73631A53ABE5.jpeg

drsyk, themichael, Kristian and 4 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tisset foran på vei til og fra TOS ..

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Snø og kaldt i Vest. Holder meg hjemme fra jobb og er uggen i kroppen. Negativ hurtigtest igår, må vel teste igjen imorra. Det verste er at TTT ryker. Får håpe kona fikser biffen.
    Sliter med å finne vettug bruk av Expedia voucher med utløp 11/12. Omikrom legger en viss demper på utenrikspoanene. Og sitter langt inne å betale 6k for en innenrikstur… I-landsproblemer…

drsyk, themichael, Earl and 2 others like this.
  20. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God (eller?) ettermiddag fra Lillestrøm. Nye regler, jeg skjønte ikke så mye...

drsyk, themichael, Earl and 2 others like this.

Del denne siden