Torsdag kom litt for tidlig

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 22. juli 2021.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra LH sin senator lounge på Frankfurt. Når klokka ringer 5blank er det for tidlig.

    Kaffekopp trengs da;
    image.jpg
    Hjemreisen går via MUC, kjip omvei men blir i det minste litt miles.

    Edit; LH bruker en A319 FRA-MUC i dag tidlig, hele 11 rader med C og det er bortimot utsolgt.

    Edit2; noteres at LH har forskjellige regler for loungeadgang i FRA og MUC. I Frankfurt kommer en inn hos Senator med negativ test(48timer max) eller bevis på fullvaksinering. Om en ikke har det så er man fortsatt velkommen i businessloungen. Standard blå maske kreves over hele. I Munchen er det ikke noen hjelp i noen av delene for å komme inn hos Senator eller businessloungen. Her må en ha «industrimaske», så hvit «papirmaske». Selvfølgelig ikke noen fleksibilitet på det, er jo i Tyskland tross alt.

    Edit3; 28 minutter fra deboarding til gjennom tollen. Helt OK altså. Også forholdsvis lite kø for ikke fullvaksinerte.
     
    Last edited: 22. juli 2021
    kjeeli, NoLimit, Sonictravel and 13 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det er torsdag, det er stranda og det er snart snart helg:)

    En liten tur på jobben bare, og bruke litt tid med et lite tilbakevendende problembarn:oops:

    Har fikset oppdatert koffert til @drsyk på jobb. Så har du med alt du trenger :)

    D791B614-19B4-4FEB-9AA5-75FCAEEB127E.jpeg EE4311C6-C7BE-4615-A1C8-6F4CBF3CAA90.jpeg C93FBFFC-3A6E-4AC3-A821-EFBDAA1E80C0.jpeg
     
    Sonictravel, haifinn, Liza and 14 others like this.
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Idag er det 10 år siden en av de mørkeste dagene i Norges historie, jeg husker det som det var igår da jeg våknet til nyheten om over 80 drepte i forbindelse med bomben i Oslo og Utøya-tragedien :(:( Mine tanker går til de etterlatte og de som mistet nære og kjære på denne forferdelige dagen. :(:(

    Kringsatt av fiender, gå
    inn i din tid!
    Under en blodig storm –
    vi deg til strid!

    Kanskje du spør i angst,
    udekket, åpen:
    hva skal jeg kjempe med,
    hva er mitt våpen?

    Her er ditt vern mot vold,
    her er ditt sverd:
    troen på livet vårt,
    menneskets verd.

    For all vår fremtids skyld,
    søk det og dyrk det,
    dø om du må – men:
    øk det og styrk det!

    Stilt går granatenes
    glidende bånd.
    Stans deres drift mot død,
    stans dem med ånd!

    Krig er forakt for liv.
    Fred er å skape.
    Kast dine krefter inn:
    døden skal tape!

    Elsk – og berik med drøm –
    alt stort som var!
    Gå mot det ukjente,
    fravrist det svar.

    Ubygde kraftverker,
    ukjente stjerner –
    skap dem, med skånet livs
    dristige hjerner!

    Edelt er mennesket,
    jorden er rik!
    Finnes her nød og sult,
    skyldes det svik.

    Knus det! I livets navn
    skal urett falle.
    Solskinn og brød og ånd
    eies av alle.

    Da synker våpnene
    maktesløs ned!
    Skaper vi menneskeverd,
    skaper vi fred.

    Den som med høyre arm
    bærer en byrde,
    dyr og umistelig,
    kan ikke myrde.

    Dette er løftet vårt
    fra bror til bror:
    vi vil bli gode mot
    menskenes jord.

    Vi vil ta vare på
    skjønnheten, varmen –
    som om vi bar et barn
    varsomt på armen!
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en by som bader i sol på denne dagen som er ti år siden det grusomme terrorangrepet vi aldri vil glemme. Bodde den gangen på Frogner som er et stykke unna regjeringskvartalet og sto i dusjen etter en litt kort arbeidsdag. Husker hvordan det smalt mens jeg sto i dusjen og trodde først det var en enorm gasseksplosjon.

    Skal snart en tur på Frognerbadet og har en åpningstilbud booking på Lily i dag jeg tror vi skal gjennomføres, om ikke noe annet spennende dukker opp.

    Ha en fin dag alle sammen :)
     
    Sonictravel, haifinn, EndreD and 7 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Trøndelag, her sitter man og venter på elektriker og det som i gamle dager het Nord-Trøndelag Elektrisitetverk (NTE), i dag heter de noe som er så feiende flott og internasjonalt at jeg ikke husker det. Begynner på T iallefall. Lurer på om norsk finnes når det kommer oldebarn og de vokser opp.

    Iallefall, normalt ville jeg vært irritert over at det ikke dukkes opp til avtalt tid, men det er faktisk ganske ålreit å sitte her ved kjøkkenvinduet med kaffekoppen, se ut vinduet og la humla suse :)

    flott dag alle sammen :)
     
    Grooo, Sonictravel, haifinn and 10 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Urolig natt pga det nye 5G implantatet mitt, kjennes som noe/noen har slått meg på armen. Klarer fint å leve med litt trøtthet og ømhet en dag, fordi det er første steg/stikk til at verden kan åpne seg for meg igjen.
    Det ser dog mørkt ut for høstferien, siden stikk 2 er planlagt etter retur. 12 uker mellom er 12 uker mellom... men jeg kunne prøve å ringe de etter 6-8 uker, da har de oversikt over alle første stikk, det var det som skulle prioriteres (forståelig nok).
    Sikkert bedre med et halvgardert samfunn enn noen få helgarderte.

    Det finnes større problemer i verden enn luksusproblemet av å ikke kunne reise der man vil når man vil.

    Ha en flott torsdag :)
     
    Sonictravel, haifinn, Maggie and 9 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooooood morgen fra Viken.

    Her har vi begynt å tenkt på hvordan pensjonerer seg rundt 50 årene. Blir mye sparing fremover, men vi kan da ikke slakte reisebudsjettet :)

    Gledes til 13. august endelig noe å se frem til i disse dager.

    Ting går i sin vante gang. Tilbake til rutiner, med jobb, jobb og hjemmekontor.

    Gleder meg til fyller 50 :rolleyes:

    Ha en super dag folkens, mini helg?
     
    Last edited: 22. juli 2021
    Sonictravel, haifinn, Maggie and 6 others like this.
  8. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    God dag fra Bergstaden!
    Har levert bilen på verksted for å fikse bremsene. Blir nok litt EB-poeng av det.
    Ellers skal jeg nyte min første dag som fullvaksinert:)

    God torsdag til alle IF-ere.
     
    Sonictravel, haifinn, Torris and 4 others like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Den var jo meget handy, du bør ta patent på den der, ja takk tar 2 stk (god tur på stranden, husk å unngå skarpe gjenstander å kutte seg på ) ;)
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Ein spesiell dag er i gong. Den vert rolig her i Sunnfjord, med avslapping med minstemann og seinare litt utearbeid. Eldstemann er på overnatting hjå bestemora. Berre fire dagar att til det skal bilast til Bergen for polhandel samt hente madammen sin familie på Flesland. Det skal bli godt å få kome seg på ein liten tur i alle fall, sjølv om den vert på landevegen og på ferga.
     
    Sonictravel, haifinn, EndreD and 5 others like this.
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem er Torsdag?
    Kunne kanskje ikke vente på Fredag?
     
    drsyk and holmen like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten er litt grå på formiddagen, men yr.no sier at det skal bli bra med sol og varme ..
    En milepel i dag, fatlet er kastet på dagtid. Men jeg får ikke bruke høyrearmen til noe som helst før om 2 mnd. … det går smått fremover.
    Er blitt god til å skjenke bobler med venstrehånden ..
    D4EB47FE-6FF0-4CCD-A614-1B6A45ED4A01.jpeg
     
    Sonictravel, RoadKing, EndreD and 5 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen.
    Mange tanker denne dagen.
    Husker jeg sto i et drivhus i Åsgårdstrand, og fikk telefon fra min søster. Hun lurte på om vi var OK, siden det hadde vært en eksplosjon i Oslo sentrum, veldig nærme der vi bodde. Så dro vi videre til Nøtterøy, hvor vi var på besøk hos noen venner. Vi ble sittende hele kvelden foran TVen, med radioen også på. Det begynte å dryppe informasjon om hvem gjerningsmannen var. Og vi begynte å tenke, hva om dette var noen vi visste hvem var? Noen vi kjente? Og til slutt ble våre bange anelser bekreftet.

    En dag til ettertanke.

    Håper den likevel blir fin, rundt om i landet.

    Jeg har iallfall booket en bonusreise til Kirkenes i oktober, en tur til Stavanger neste år, og jobber med en reise til California for jul. @OttoL og jeg har fått en fiks ide. :D
     
    Sonictravel, haifinn, EndreD and 7 others like this.
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Nest siste dag på jobb før en uke fri, ikke ferie.. Ferie er noe en har når en reiser ut av landet.

    Skal være innbytter ved vaksinering i dag, så er jeg heldig så får jeg første stikk med Pfizer i dag. Hvis ikke blir det neste uke.
     
    Sonictravel, haifinn, EndreD and 5 others like this.
  15. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen

    Nyvaksinert og svært fornøyd med det! Så får det heller være at været igjen har snudd til grått! Litt øm i skulderen, men ellers ingen ubehag. Da er det bare å vente på runde 2 (12 uker)

    T-12 dager til pappaperm :)
    T-X til neste flyreise :(

    Ha en omsorgsfull torsdag!
     
    Sonictravel, haifinn, EndreD and 5 others like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Munich baby!!! Og derfra gåt videre til OTP.

    20210722_114713.jpg

    Selve dagen i dag vil jeg helst ikke snakke for mye om, det er for mange vonde minner. Selv 10 år etter har ikke de innvendige sårene grodd. :(
     
    Torris, Eddie47, Sonictravel and 4 others like this.
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.

    Dette er aldri en hyggelig dato, og jeg kan ikke forestille meg hvor ille det er for de som opplevde det og deres familie og venner. Håper noe slikt aldri skjer igjen.

    Litt flyrelatert: Bestilte mange flybilletter her om dagen og fant ut at Amex fremdeles gir 30 poeng på sas.no. De har ikke satt ned ennå. Positiv overraskelse når jeg brukte 30k på billetter :)

    Enda en CT er opptjent nå. Håper jeg snart får anledning til å ta de i bruk!
     
    paron, Torris, Eddie47 and 5 others like this.
  18. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra slaraffenlivland syd i karibien.

    Nok en gang gjøres det klart for dykkekurs for den yngre garde, i motsetning til for to dager siden møter vi imidlertid opp på rett dato nå, og det er jo alltids ett bra utgangspunkt.
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra kontoret med vindu utover innsjekk i innenriksloungen på OSL.

    Syns alltid det er så merkelig at nesten ingen bruker disse kontorene. Er jo den beste plassen i loungen, hvis man reiser alene.

    Turen går hjem til kalde Bodø for litt ferie med familie og valp.
     
  20. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Godt fornøyd med å klokke inn en halvmaraton tidligere her i dag så da må der være innafor med en pils og noe attåt. Fortsatt 1,5 uke med ferie igjen :cool:

    16269622464095928897210005245277.jpg
     

Del denne siden