Torsdag morgen i Tokyo

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 02. mai 2024.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Shinjuku.
    I dag skinner solen, og vi kan (nesten) se Mt. Fuji.

I går var det reisedag fra Kyoto til Tokyo, og det passet fint, for det regnet hele dagen. Shinkansen til Tokyo tok ca 2t 15m, og det er gøy med tog som går fort! Vi hadde med snacks og mat, mye rart man kan kjøpe på togstasjonen..

Det ble taxi fra Tokyo Station til Shinjuku, hvor vi bor på Groove Hotel (som vanlig for meg). Fikk et gøyalt rom, med vaskemaskin(!).

Utsikt i regnværet.
    IMG_20240502_091037PXL_20240501_070834856.MP.jpg

IMG_20240502_091053PXL_20240501_070640679.MP.jpg

IMG_20240502_091132PXL_20240501_070733824.MP.jpg

Middag på Din Tai Fung, soup dumplings er digg! (Ikke så veldig fargerikt da..)
    IMG_20240502_091115PXL_20240501_095448693.MP.jpg

Ligger i 12. etasje på et kjøpesenter som tydeligvis er Arbeiderpartiets hovedkvarter i Tokyo?
    IMG_20240502_091106PXL_20240501_090813177.MP.jpg

Etterpå ble det noen drinker på Psy bar, stamstedet i Shinjuku. Finner alltid noen å prate musikk med, denne gangen var blant annet bassisten i Power Trip innom. Trivelig kar.

I dag blir det litt shopping, må blant annet finne et par bursdagsgaver.

Ha en finfin torsdag!

Last edited: 02. mai 2024
    Spielhaug, afirm, kiev and 20 others like this.
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra mer eller mindre andre siden av jorden fra @holmen.

Jobben er unnagjort og jeg kan ta noen dager med velfortjent ferie nå (bortsett dra en workshop jeg må være med på, på Teams natt til fredag (lokal tid)).

Akkurat kommet fram til hotellet for første natt i Belem, Holiday Inn Express Belem Ananindeua. Heeelt ok hotell som ligger rett ved en motorvei, så blir bare en rask natt her først, før jeg flytter over på Radisson Hotel Maiorana Belem i morgen, hvor det blir 2 netter.

Ha en strålende dag!

3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et solfyllt Oslo.
    Små solbrent siden i går, ser ut som man bare hoppet over våren og woooops så var sommeren her:)

Yngste har fri i dag og skal være med pappa på jobb, det kan vel fort ende opp slik;)

Ha en strålende torsdag alle bonusnisser:)

4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Oslo!

Litt hektisk pakking på morgenkvisten før det snart bærer avgårde til flytoget og første etappe på helgetur til San Francisco. Unger og bikkje får de siste instrukser knyttet til hvordan de skal bevege seg mellom tanter, onkler og besteforeldre i løpet av de neste dagene, i en velkoreografert logistisk øvelse. Blir spennende å se om de har fått med seg alt, eller om planen skjærer seg :rolleyes:

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen ..
    Livet er lett
    Godt det er helg IMG_4710.jpeg

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret.

Billie Eilish skal på turne, dama er fan, Finnair har et matchetilbud.... ledig tid i dag kommer til å gå med på å finne "sweet spot" på steder AY flyr til på datoer som passer med konserten. Og så blir det en vurdering om man like gjerne kan dra til konserten når hun først kommer til Europa...

Ha en herlig torsdag, som føles som mandag...

EndreD, holmen, Flyvende_mare and 6 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen og gratulerer med dagen til Sølvbyen!

400 hundre års natten fødte ikke bare apekatten, men også sølvfunn og en by. Det skjedde i dag for 400 år siden. Derfor har vi flaggdag.

20240502_092212.jpg

Ha en fin dag, og finn dere noe å feire!

Spielhaug, paron, EndreD and 9 others like this.
  8. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man kalle dagen en «inneklemt» dag? Er nå hvert fall på jobb og lengter ut på tur igjen. Helgens lille snartur gjorde godt! SAS har prestert å gi meg poeng for leg 1,3 og 4. uvisst hvor det blir av leg 2, men satser på at den kommer uten oppfølging fra min side :confused:

god torsdag! Bare èn inneklemt dag til, så er det helg!:)

Flymunda, EndreD, holmen and 8 others like this.
  9. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Siste formiddagsskift før natthelg. Det vil si 32 timer fri fra kl 15 i dag.

Skal kose oss med skinker og oster + oliven fra Jacobs i kveld.

Spiser oss til flypoeng iom det er 30% trumf på disse varene:p

Ha en delikat dag

EndreD, holmen, Flyvende_mare and 7 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå solskinet i Florøida. Eg har fått ordna mesteparten av BNE-turen i november. Manglar berre BNE-TPE so er alt i orden. Halvfull biz-kabin allereie, so sjansen er vel høg for at det ikkje vert sluppe noko meir.

Er det nokon som veit om SAS brukar å sleppe bonusbillettar til sommarferien når det nærmar seg. Eg har fått booka utreise, og har funne ei heimreise med eit fly der berre 15 seter er reservert i øko (ingen i Plus). Det er sikkert nokon som har kjøpt billett utan setereservasjon og, men eg vil tru det er svært mykje ledig. Er det håp for at SAS vil sleppe noko til oss?

Vi ser fram til reisebrev, @Sonictravel.

Hugs på at du får ein lengre og finare flytur om de går på konsert utanfor Europa. @Flyingdutchman.

Flymunda, EndreD, Upsaker and 7 others like this.
  11. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen godtfolk! Hadde en fin opplevelse med SAS kundeservice her nettopp.
    Har nemlig fått tak i bonustur i SAS C til HND i juni og PLUS hjem fra PVG i juli. Så dukket det plutselig opp ett ledig sete i C hjem fra PVG samme dag. Tenkte det var kjedelig å kansellere og bestille på nytt da jeg ville mistet en del kroner i avgifter på det.

Slo på tråden og en blid agent ved navn Sara fikset dette i en fei uten at det kostet en eneste krone. De kan når de vil! Så da blir det tur retur Asia i C midt i beste fellesferien.

Ha en fin flydag!

Flymunda, Spielhaug, RoadKing and 8 others like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Sol:)

Upsaker and EndreD like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Vestland, Solkysten, Norges California. Kjært barn har mange namn.

upload_2024-5-2_15-42-29.png

Hovudstaden derimot....
    upload_2024-5-2_15-43-0.png

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra en rooftop i Barcelona. Onde tunger (vg.no) skal ha det til at det er varmere hjemme. Det er sikkert riktig, men jeg vet ikke om noen rooftops i Oslo som serverer frozen margarita ved bassenget så da blir vi her til SAS henter oss i morgen. Midtsete i et stappfullt Norwegian-fly på vei ned frister ikke til gjentakelse.

IMG_5943.jpeg

15. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Når man tilfeldigvis ender på en Concorde-replica bar i London så må man bare smile. Perfekt start på langhelgen.

Attached Files:

Del denne siden