Torsdag, nesten helg for noen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 23. april 2015.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Da er det torsdag da, og noen kan glede seg til helg mens andre skal få lov til å jobbe. Får se hvor lenge vi blir her ute på havet, men det ble iallfall rykk tilbake tre plasser i går natt. Håper vi i morgen ikke får beskjed om å rykke tilbake til start iallfall. Da blir det nok mer kjeft en det tommy777 tydeligvis delte ut i går.:oops:

    Uansett hyggelig logge på bonusfeber med beskjed om at noen liker en.:)
     
    LN-FHU and stalek like this.
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Morn. Å stå opp kl 4 for å dra på jobb etter en uke som sengeliggende influensapasient, er akkurat like vondt som det høres ut som.

    Vel, jobb et par timer, så forelesning og eksamensforberedelser. Det skal også være katastrofeøvelse på campus i dag og det betyr bl.a SeaKing og kystvaktens NH90 på besøk :D
     
    SASDC8 liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mårnings.

    Atter ett skift straks over og dette var også det siste hele nattskiftet for denne gang. Juletre nummer fire henger nå rett over havoverflaten og skal straks begynne nedstigningen mot det mørke dyp. Så det er nok siste gang på mange mange år dette juletreet ser dagslys igjen.
    Og om noen skulle lure på hva i huleste det er jeg snakker om (fullt forståelig) så er det altså en slags diger ventil som skal stå på havbunnen i forbindelse med utvinning av olje/gass. Ser omtrent slik ut:

    Juletre.JPG
     
    AndersB, Kjakan, SASDC8 and 2 others like this.
  4. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon från Radisson Blu Scandinavia i CPH,
    Fantastisk middag igår med några av mina snart ex kollegor. Det blev danskt farväl dvs att huvudet är lite tungt Idag. Nu blir det en hotellfrukost Innan lokala ID kort skall återlämnas och kaka ätas innan SK1424 tar mig norrut till Stockholm igen.
     
    Last edited: 23. april 2015
    SASDC8 liker dette
  5. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    God morgen. Lukter at det blir en helt vanlig torsdag i dag. Men med en liten added bonus hvor jeg slipper å lufte bikkja nå på morgenen før jeg drar på jobb. Så da kan man vel ikke klage. Snart helg!

    God torsdag!

    Hvilken rigg og felt holder du til på Alf? Hvilken type jobb gjør du der ute?
     
  6. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra det solfylte Oslo, litt kaldere i lufta på mårrakvisten har det desverre blitt så metorlogene må få lønnstillegg og det raskt.

    Møte på formiddagen før turen går ut til Sundland for demontering av deler fra 69-01, forøvrig det først produserte eksemplaret av stressmerra som har frakta oss rundt på skinner i førti år. I morgen er Ring Teigen neste stopp :)

    Ha en fin dag, enten til sjøs eller på
    skinner!
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Gudd formiddag fra Trondheim
    Her har det verste været gitt seg, og man kan bevege seg utendørs igjen, men ikke jeg for jeg jobber inne heldigvis :)
    Møte etter jobb idag, kan dra litt ut, men planan var iallefall å finne loppekassa når det er ferdig. Er trøtt nok til å sove 24 timer føles det som.

    Ha en våknere torsdag :D:D
     
    SASDC8 liker dette
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Her i sør er man verken til sjøs eller på skinner i dag, så jeg skal tydeligvis ikke ha en fin dag......

    Men jeg skal nok klare meg. Er sliten og støl etter lang marsj i går i ulent terreng. Det er ikke denne kroppen vant til. Den er ikke bygget for fart og spenning, men mer for ferie og fritid. Så det så.
    Men hva gjør man ikke for kidsa!

    Nå begynner det å hope seg så opp med arbeidsoppgaver at jeg ser frem til 1 mai som blir den første fridagen og forhåpentlig litt mindre stresset dag enn det blir frem til da.

    Er det rart jeg drikker?
     
    SASDC8 liker dette
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Morgen fra Bodø. Nok en kontordag er 2 timer gammel, og det SNØR ute. Blir nok lenge til jeg tar ut Ducatien fra vinterlagring dersom dette møkkaværet vedvarer. Skal til Ålesund i morgen for å tilbringe helgen der. Har aldri vært der før så dersom noen har tips på what to do, where to eat etc. så tas disse i mot med takk :)

    Ha en sykt bra torsdag folkes og fortsatt god bedring @Cecilie!
     
  10. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Glad formiddag fra Brygga. Dagen startet med et kundemøte iført treningstøy - fikk gått 8 km mens vi diskuterte planer for Q2 - frisk start på dagen. Ha en fortsatt flott torsdag!
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    ...in other news: Netcom har endelig fått 4G-dekning i Bodø :D
     
    SASDC8 liker dette
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, men den er fremdels crap sammenlignet med Telenor sin...
     
  13. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Stavanger, kort men hektisk dag på kontoret. Har ellers fått installert fiber i kåken i dag, så da har en litt større valgmuligheter, så får en heller vurdere om vi skal bytte leverandør.

    Ha en flott kveld.
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Københavns omegn, nærmere bestemt Ballerup. Arbeidsdagen nærmer seg slutten og jeg setter atter nesen hjemover mot Gardermoen. Men først en god middag et eller annet sted på Kastrup. Kanskje MASH igjen? Gleder meg til å levere tilbake leiebilen da den er så crappy at jeg får vondt. Skal ALDRI kjøpe Citroën i alle fall, det er helt klart.
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er på en jack-up rigg som heter Maersk Guardian og vi jobber på Brynhild for Lundin. Her har vi vært i rundt to år nå og nærmer oss nå slutten. Dette er Lundins første egenopererte felt i norsk sektor, så man kan vel trygt si at det er litt prestisje rundt prosjektet. Jeg jobber som elektriker/ET og er altså litt som poteten - kan brukes til det meste.

    Ålesund er jo min hjemby selv om jeg flyttet derfra for noen år siden. Når det gjelder restauranter så er det vel spesielt to jeg vil fremheve, nemlig XL Diner og Restaurant Maki (som ligger i forbindelse med Hotel Brosundet). Begge er veldig god på fisk og spesialiteten til XL er klippfisk og bacalao i ørten forskjellige varianter. Maki er fantastisk, men koster også deretter. XL er ett rimeligere alternativ. Begge bør forhåndsbestilles.

    http://www.xldiner.no/XL-Diner.aspx
    http://www.brosundet.no/mno/restaurant-maki/ekte-lidenskap

    Når det gjelder uteliv så har Terminalen Byscene nylig åpnet. Jeg har ikke vært der selv enda, men hører det skal være bra. I forbindelse med restauranten XL så finnes også en bar som heter Milk Bar & Lounge. Denne er veldig bra, men det kan være en fordel å komme ganske tidlig for å få sitteplasser.

    Ellers er jo en tur opp på byfjellet, Aksla, en klassiker. Dessverre så tror jeg at trappene opp dit fra byparken fremdeles er stengt pga renovering, men det finnes også andre ruter opp dit. Det kan hende at det er mulig å gå trappene også, men det finner du nok ut. Restauranten på toppen er også stengt frem til 1. mai pga oppussing, men det er fremdeles vel verdt å ta turen opp.
    Atlanterhavsparken, Ålesunds akvarium, er også vel verdt ett besøk både for store og små. Og viss været er ok så er det jo veldig fint bare å rusle rundt i byen og ta seg en softis eller en pils eller tre.

    Ha en fin helg i Ålesund!
     
    SASDC8 liker dette
  16. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kult :) Kjenner ikke til det spesifikke feltet. Setter dere første trærne og kjører komplettering på et nytt felt eller er det bytte av trær på noe eksisterende?

    Trikkern er en god kompis å ha når man er offshore :D
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det skader ikke å holde seg inne med trikkern nei ;) Og ja, Brynhild er ett nytt felt. Vel, nytt er vel kanskje ikke helt riktig, siden det vel ble oppdaget på 80-tallet om jeg ikke tar feil, men det er først nå det blir utviklet. Vi har boret totalt fire brønner her og satt ned fire juletrær. De to første er allerede i produksjon, mens de to siste skal kompletteres nå. Du er i bransjen selv antar jeg?
     
  18. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ting tar tid i oljebransjen :p Ja, jobber som software utvikler innen olje & gass. Avdelingen jeg hører til utvikler workover kontroll systemer som brukes ved installasjon og vedlikehold av subsea brønner. Så hvis firma i tillegg hadde vært leverandør av trær til Brynhild, så hadde dere vel komplettert med vårt utstyr :)

    Var også en periode hvor jeg jobbet mye mot den operasjonelle siden. Reiste rundt å utførte oppgraderinger og vedlikehold på software systemer som vi har levert. Så har litt erfaring fra offshore også, men da mest på mindre intervensjons fartøy.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden